Is Private Lease voor de motorfiets interessant?

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
A

Anoniempje442

Guest
BMW Motorrad is namelijk de eerste die een Private Lease constructie aanbiedt voor de motorfiets.
Het principe is heel erg simpel. Je gaat naar de BMW Motor dealer, kiest je motorfiets uit en sluit een Private Lease contract af.
Voor dat je denkt dat het heel erg prijzig is, je rijdt al een BMW motorfiets voor slechts 149 euro per maand.
Wat je krijgt voor dit bedrag is niet van het topsegment en er zijn ook hogere prijzen voor meer motorfiets.

Andere merken zullen wel gaan volgen maar Is zoiets interessant ?

bron: BMW Private Lease
 
is gewoon een verkapte manier van geldlenen/crediet verstrekken alleen met deftige naam
effe de bmw 310 genomen is de goedkoopste van de modellen
kost je 3574,00 all in voor 2 jaar maar met max 5000km per jaar
A. wat kost het de km meer boven deze max? (meestal een instinker net zoals bij huur auto,s)
B.voor jezelf berekenen wat je vaste lasten zijn verzekering/wb dit bedrag van die 3574,00
aftrekken
C .wat is je eigen risico bij schade en hoeveel ga je omhoog na een ongeval door jou schuld t.o.v je eigen/huidige verzekerings maatschapij?
m.a.w LENEN kost geld ,do i need say more?
 
Laatst bewerkt:
Het kan interessant zijn. Geld lenen kost idd geld maar op dit moment niet zo veel. Voor de private lease prijzen van auto’s kun je iig zelf niet rijden. Dan ben je altijd duurder uit.
 
Het hangt er bij private lease constructies heel erg van af waarmee je vergelijkt. Koop je elke 3 jaar een nieuwe motor (of auto) en rij je niet al te veel kilometers dan is private lease in de meeste gevallen veel goedkoper.

Maar rij je bovengemiddeld veel per jaar en/of je rijdt wat langer door dan 3 jaar dan is private lease meestal niet interessant.
 
Het hangt er bij private lease constructies heel erg van af waarmee je vergelijkt. Koop je elke 3 jaar een nieuwe motor (of auto) en rij je niet al te veel kilometers dan is private lease in de meeste gevallen veel goedkoper.

Maar rij je bovengemiddeld veel per jaar en/of je rijdt wat langer door dan 3 jaar dan is private lease meestal niet interessant.

Goedkoper? Normaliter heb je nog een restwaarde van je voertuig, of dat nou een auto of motor is. Het is gemakkelijker, je hoeft niet de moeite te nemen om hem te verkopen, dat is iets anders..

Het is never nooit niet goedkoper, wel gemakkelijker en de een wil voor het gemak betalen en de ander niet.
 
ik heb zo'n gevoel dat het het niet echt lekker loopt met de verkoop van A2 modellen bij BMW (alle aangeboden modellen voor private lease zijn leverbaar als A2 uitvoering) vanwege de prijsperceptie van jonge gebruikers. en dan is dit een mooi middel om jonge gebruikers je ecosysteem in te trekken. de meeste mensen die vast zitten aan een A2 zitten dat voor 2 jaar (de termijn voor het lease contract toeval of niet) en willen na die 2 jaar wat zwaarders en als BMW krijg je na die 2 jaar een leuke vloot aan jonggebruikte modellen met lage km-stand binnen die voor een aantrekkelijke prijs doorverkocht kunnen worden aan de volgende lichting A2 rijders. en de kans dat je volgende motor ook een BMW is als je eerste een BMW is is volgens mij redelijk groot je kent de dealer je komt daar je oude motor inleveren dus je bent al in de showroom en je bent bij inleveren waarschijnlijk op zoek naar een nieuwe en dat zijn hele goede kansen voor een verkoper.
 
Goedkoper? Normaliter heb je nog een restwaarde van je voertuig, of dat nou een auto of motor is. Het is gemakkelijker, je hoeft niet de moeite te nemen om hem te verkopen, dat is iets anders..

Het is never nooit niet goedkoper, wel gemakkelijker en de een wil voor het gemak betalen en de ander niet.
Bij sommige auto’s is het wel degelijk goedkoper. En dat kan ik me bij motoren ook voorstellen. Vooral als je niet veel rijdt en regelmatig inruilt. En aan de km standen van gebruikte motoren te zien zijn er best veel van dat soort mensen
 
Bij sommige auto’s is het wel degelijk goedkoper. En dat kan ik me bij motoren ook voorstellen. Vooral als je niet veel rijdt en regelmatig inruilt. En aan de km standen van gebruikte motoren te zien zijn er best veel van dat soort mensen

Ook niet geheel waar want de eerste paar jaar zal je normaliter praktisch geen onderhoudskosten hebben bij een nieuwe wagen waar je op dat moment wel voor betaalt. Trust me, anders zou de constructie ook niet bestaan
 
Als ik heel hard "Rabobank",of hypotheek schreeuw dan gaat er een siddering door het huis en blijft voor de rest alles op z'n plek staan. Ik ken ook mensen waarbij, als die het roepen, het huis instort, de auto met een noodvaart wegvlucht en de motor zich gaat ontworstelen uit de aangebouwde en verwarmde garage..... Ik betaal liever alles direct, zonder leningen.
 
Ook niet geheel waar want de eerste paar jaar zal je normaliter praktisch geen onderhoudskosten hebben bij een nieuwe wagen waar je op dat moment wel voor betaalt. Trust me, anders zou de constructie ook niet bestaan

Er zijn veel mensen die een gloednieuwe BMW motor, daar elk jaar netjes de beurt aan laten verrichten, er minder dan 5000 km/jaar mee rijden en hem na 3 jaar inruilen. Die groep mensen begint echter af te nemen, maar is voor BMW een interessante doelgroep want het zorgt voor een voorraad aan premium occassions waar de vraag sneller groeit dan het aanbod. Vandaar de private lease constructie die voor deze doelgroep echt goedkoper is dan nieuw kopen. Als je Allrisk verzekering, afschrijving en jaarlijkse beurten meetelt.
 
Ik moet er geld bij krijgen,wil men mij op een BMW zien rijden.
Lelijke hokken 🧐
 
Nadeel van huren is dat je na 3/4/5 jaar weer ridder te voet bent. Met een financiering heb je na afbetalen de motor nog.
Het financiële plaatje goed doorrekenen en bepalen wat voor jou het handigst is.
 
Vooral niet gaan rijden dan idd :)
Ik heb het vermoeden dat ik meer kilometers dan jou heb gemaakt de afgelopen 2 jaar .
20000 kilometer met deze rooie alleen al en dan heb ik er nog 3 🤗

Je denkt zeker dat je alleen kilometers maken kunt met zo'n beiers hok of een jap 🤔


IMG_20190606_151903.jpg


Luxe probleem ,en betaalt 🤪
 
Laatst bewerkt:
Er zijn veel mensen die een gloednieuwe BMW motor, daar elk jaar netjes de beurt aan laten verrichten, er minder dan 5000 km/jaar mee rijden en hem na 3 jaar inruilen. Die groep mensen begint echter af te nemen, maar is voor BMW een interessante doelgroep want het zorgt voor een voorraad aan premium occassions waar de vraag sneller groeit dan het aanbod. Vandaar de private lease constructie die voor deze doelgroep echt goedkoper is dan nieuw kopen. Als je Allrisk verzekering, afschrijving en jaarlijkse beurten meetelt.

Nu gebruik je mijn quote verkeerd. Dat was een reactie op iemand die het ineens over een wagen, a.k.a. auto betrok wat weer anders in elkaar zit. Onderhoudsinterval is om de 6k, eerste beurt 1.000-1.500. Dat betekent 1 onderhoudsbeurt a 100-150 euro in jaar 1, 1 onderhoudsbeurt in jaar 2 en 1 in jaar 3. Dat is dus zo'n 450 euro max. Jij betaalt al 150 euro de maand om zo'n ding te rijden, tel uit je winst als dealer zijnde.. Ja je hebt nog wel de afschrijving, all risk kost mij zo'n 21 de maand.

Conclusie: je betaalt 3574 all in voor 2 jaar, daarvan is 300 aan onderhoudskosten van een beurt, dus zo'n 3200 aan afschrijving/ verzekering? Op een aanschaf van 6100.

Het is eerder gemakzucht dan goedkoper, just saying.
 
Ik heb het vermoeden dat ik meer kilometers dan jou heb gemaakt de afgelopen 2 jaar .
20000 kilometer met deze rooie alleen al en dan heb ik er nog 3 🤗

Je denkt zeker dat je alleen kilometers maken kunt met zo'n beiers hok of een jap 🤔


Bekijk bijlage 1419069

Luxe probleem ,en betaalt 🤪


Ik heb niets gezegd over aantal kilometers per jaar of over Beierse of Japanse hokken. Het enige dat ik gedaan heb is je gelijk gegeven in je stelling dat wanneer je ,zoals jij, de mening bent toegedaan dat een boxer een lelijke motor is je er dan vooral niet op moet gaan rijden.

Ik heb idd de afgelopen 2 jaar niet veel gereden maar was me er dan ook niet van bewust dat we het daar over hadden of dat er sprake was van een competitie :)

Veel veilige kilometers nog toegewenst op de door jou mooi gevonden en zelf betaalde motoren
 
Ik heb niets gezegd over aantal kilometers per jaar of over Beierse of Japanse hokken. Het enige dat ik gedaan heb is je gelijk gegeven in je stelling dat wanneer je ,zoals jij, de mening bent toegedaan dat een boxer een lelijke motor is je er dan vooral niet op moet gaan rijden.

Ik heb idd de afgelopen 2 jaar niet veel gereden maar was me er dan ook niet van bewust dat we het daar over hadden of dat er sprake was van een competitie :)

Veel veilige kilometers nog toegewenst op de door jou mooi gevonden en zelf betaalde motoren

Dank U,wellicht verkeerd gelezen 🤗

Verder is altijd een competitie,rijden met lijden,kilometers maken nondeju.
Slap ouwehoeren over de "heb" is futiel en voor de zeveraars en kletsers 🤪
 
Laatst bewerkt:
Bij sommige auto’s is het wel degelijk goedkoper. En dat kan ik me bij motoren ook voorstellen. Vooral als je niet veel rijdt en regelmatig inruilt. En aan de km standen van gebruikte motoren te zien zijn er best veel van dat soort mensen

Waarom zou je duur en nieuw kopen als je weinig kilometers maakt en dan ook om de 3 jaar weer inruilen ??? Ik snap m niet.....

Integendeel ik ben zeer goed bedeeld en koop alles cash 🤗
Alles.............

Poggert. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan