Prullebakje
Die hard MF'er
Voor de mensen die echt denken dat het “goedkoper” is, reken hem maar eens helemaal door.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ik ook niet. Zelf ruil ik zo rond de 5 jaar in. Dan staat er ongeveer 60k op de teller. Dat private lease is dus niks voor mijWaarom zou je duur en nieuw kopen als je weinig kilometers maakt en dan ook om de 3 jaar weer inruilen ??? Ik snap m niet.....
Poggert.
Voor de mensen die echt denken dat het “goedkoper” is, reken hem maar eens helemaal door.
Maar een leaseconstructie is zo ontwikkeld dat de verstrekker ervan er beter van wordt....als deze de consument doet geloven dat het voor hem voordelig is heeft ie het goed gedaan
Ik zeg niet dat leasen niet goed is hoor !!! Je kunt nieuw rijden terwijl je het geld er niet voor hebt....op lange termijn betaal je er alleente veelmeer voor...
Een motorvoorbeeld ken ik niet, wel een autovoorbeeld van een kennis. Die least een Ford Fiësta voor €269,-/maand. Max 10.000km/jaar, voor hem genoeg.
3 jaar Fiesta leasen
€9.684,-
Nieuwe Fiesta kopen en na 3 jaar verkopen
Nieuw €14.490,- (via Autotrack de goedkoopste nieuwe gepakt)
3 jaar oud €11.000,- (via Autotrack aan de bovenkant van de prijzen gaan zitten met max 30.000km)
Afschrijving: €3.490,-
Wegenbelasting (ZH): €1.260,- (€420,-/jaar)
Verzekering (All risk, ZH): €2.340,- (€65,-/maand, via Independer, zonder no claim)
Hiermee zit je al op €7.090,- over die drie jaar, zonder kosten voor onderhoud. Als het meezit ben je inderdaad goedkoper uit bij zelf kopen. Dan moet je wel het geld hebben liggen en neem dan ook mee dat als je €15.000,- 3 jaar vastzet in een deposito, je daar na 3 jaar €607,50 op wint (1,35% rente momenteel).
Die kennis van me gaf voorheen elk jaar €3000,- uit aan het steeds kopen van een goedkope auto (< €1.500,-) en bij de APK steeds dure reparaties. Voor hem is leasen sowieso veel goedkoper.
Er van uitgaande dat je geld hebt liggen... Rekenen we dan ook de vermogensbelasting door, of gaan we cherrypicking doen?. Dan moet je wel het geld hebben liggen en neem dan ook mee dat als je €15.000,- 3 jaar vastzet in een deposito, je daar na 3 jaar €607,50 op wint (1,35% rente momenteel).
Er van uitgaande dat je geld hebt liggen... Rekenen we dan ook de vermogensbelasting door, of gaan we cherrypicking doen?
Het is toch zo dat er een extra partij tussenzit die ook iets moet verdienen? De eindgebruiker betaalt altijd de totale rekening, dus een extra partij toevoegen betekent in mijn simpele redenering dat ergens wat extra "winst" wordt toegevoegd. Het biedt links en rechts wat gemak, maar voor de gemiddelde gebruiker is het duurder. De 2600 euro die je overhoud voor onderhoud in jouw berekening gaat echt niet op in 30k km.
nu vergelijk je een kennis die elke keer oude meuk koopt met een nieuwe fiesta, appels met peren.
als je max 10k per jaar rijdt en drie jaar lang zit alles in de garantie en heeft die maar 1 beurtje van 300 nodig.
dus je kan rekenen wat je wilt, ook die private lease is gewoon duurder, wel makkelijk als je het geld niet hebt.
en die 269 is vanaf, dat is nooit de prijs waar je hem voor meekrijgt.
Er van uitgaande dat je geld hebt liggen... Rekenen we dan ook de vermogensbelasting door, of gaan we cherrypicking doen?
Het is toch zo dat er een extra partij tussenzit die ook iets moet verdienen?Als je meer dan €21.000,- hebt gaat inderdaad die vermogensbelasting meetellen.
Zodra dat veranderd zal het ook snel gedaan zijn met deze gunstige leaseconstructies.
Het is gewoon onmogelijk dat zoiets goedkoper is, van wie dat ding in eigendom is, de kosten blijven hetzelfde, maar als het in eigendomvan een leasemaatschappij is, dan moet je die kosten en winst ook nog betalen..Voor de mensen die echt denken dat het “goedkoper” is, reken hem maar eens helemaal door.
Leasen is in mijn ogen gewoon een kredietvorm.
alleen zijn de kosten voor een lease maatschappij niet het zelfde als voor een particulier. een lease maatschappij koopt in het groot in en kan daardoor betere prijzen krijgen bij de aankoop. ook kunnen ze kosten direct aftrekken van de winst en daar hoeven ze geen belasting meer over te betalen. de kosten voor onderhoud worden lagen (voor de zelfde hoeveelheid werk) omdat ze een betere onderhandelingspositie hebben door de grote aantallen. BTW kan terug gevorderd worden financiering is voor een lease maatschappij goedkoper vanwege een lager risico (veel klanten) verzekering is goedkoper want niet voor elke gebruiker poliskosten want verzamelpolis. en dan hebben lease maatschappijen van een fabrikant nog het voordeel dat er een leuk boekhoudkundig voordeel is dat ze kunnen schuiven met waar de winsten belast worden (of niet) bij de importeur of bij de fabrikant of bij de lease maatschappij. tegen al die financiële voordelen staan natuurlijk ook nadelen want een bedrijf heeft ook kosten zoals personeel voor de administratie.Het is gewoon onmogelijk dat zoiets goedkoper is, van wie dat ding in eigendom is, de kosten blijven hetzelfde, maar als het in eigendomvan een leasemaatschappij is, dan moet je die kosten en winst ook nog betalen..
Is niet hoe ik eruit zie,maar wat ik wil rijden.(en rijdt)
Tja in mijn optiek kloppen de motor cliches wel :
Mooi.
Lelijke lompe boxer : bah
Het is een leuke constructie door de aantallen die ze wegzetten en als je geen cash hebt liggen om zelf iets te kopen, ik koop dan liever iets tweedehands dan nieuw leasen.
En tegenwoordig is het ook heel veel gemakszucht, mensen willen niks meer zelf doen of regelen en nu hoef je alleen maar maandelijks af te tikken, verder geen gezeur.
Ik snap niet waarom mensen het proberen te verdedigen... zeg gewoon: het is gemakzucht en daar betaal je voor” klaar. Bovenstaand vergelijkt een oud barrel waar iemand zelf aan gaat klussen met een nieuwe...