Isle of Man, weer een.

Nu onderschat je kantklossen toch wel, dat is een zeer gevaarlijke bezigheid ik heb wel eens op internet gelezen dat daar ieder jaar meerdere doden te betreuren zijn. Ik zeg niet meer doen. Mensen die kantklossen moeten wel beseffen wat ze hun familie allemaal aandoen door het deelnemen aan zo'n risicovolle activiteit :')
 
Ja is waar maar dan kun je beter kantklossen ipv grasmaaien opgeven. Dan ligt het er minder dik bovenop......

Euuhhhmmm nee, juist niet! Ik heb pagina terug plaatje van Martin gepost en ben het volledig met hem eens. Waarom zou ik het er dan minder dik bovenop moeten leggen???

Maar goed, on-topic maar weer.
 
Mensen die niet genoeg over road racing weten beginnen altijd over Man.. en hoe dodelijk het wel niet is etc.

Mocht laatst circuitrijden terwijl er de dag ervoor iemand op de baan was overleden, vind dat erg sneu maar ik heb er prima om gereden etc want het is wat ik graag doe ! Assen staat niet bekend als gevaarlijk maar toch komen daar ook mensen om, zijn er vast ook wel 300 geweest in de tijd dat het circuit er is
 
Mensen die niet genoeg over road racing weten beginnen altijd over Man.. en hoe dodelijk het wel niet is etc.

Mocht laatst circuitrijden terwijl er de dag ervoor iemand op de baan was overleden, vind dat erg sneu maar ik heb er prima om gereden etc want het is wat ik graag doe ! Assen staat niet bekend als gevaarlijk maar toch komen daar ook mensen om, zijn er vast ook wel 300 geweest in de tijd dat het circuit er is

Bijzonder. Heel bijzonder.
 
Ik vraag alleen om een goede discussie. Het mag dan mooie sport zijn, maar ik denk dat we straks meer dan 300 doden hebben daar sinds het begin dat die TT en ik denk dat het een keer zal stoppen.

Persoonlijk zou ik daar liever een nieuw circuit hebben dat veel veiliger is, maar dat oude stratencircuit heeft zeker zijn charme en de meeste coureurs weten verdomd goed hoe ver ze kunnen gaan.

Maar er blijft een catagorie die zichzelf voortdurend overschat. Dat zie je ook op de openbare weg, motorrijders die onverantwoorde risico's nemen en vaak mazzel hebben, maar dat is ook een keer op.
Maar Han, ook al zouden het er 30.000 zijn of zelfs 3 miljoen, dat maakt niets uit. Ze kiezen er zelf voor, en we hebben meer dan genoeg mensen op deze planeet. Die paar gaan we echt niet missen (als abstract getal, mogelijk als persoon wel). Jammer voor hun familie en vrienden, maar zo zijn er genoeg verhalen te bedenken.
Ik ken mensen die al jaren geleden hadden moeten stoppen met roken of drinken, en toch doorgaan. Vroeg of laat gaan ze er dood aan, dat is vrijwel zeker. Dat is toch veel "gevaarlijker" dan wegracen (waarbij het overgrote deel van de deelnemers het wel overleeft).

En voor die motorrijders die onverantwoorde risico's nemen gaat grotendeels hetzelfde op. Het is hun keuze.
Survival of the fittest zorgt voor de rest.
 
Vertel, vertel
Ja, nou, het was eigenlijk alleen maar een beetje sarcastische opmerking, neem het niet te serieus. O-)
Maar je impliceert eerst dat jij wel genoeg over road racing weet, en vervolgens noem je het vermoeden van 300 doden op Assen. Ik heb geen cijfers, kon ze ook niet zo snel vinden om eerlijk te zijn, maar ik schat dat 300 dooie motorrijders op Assen een overdrijving van tegen de factor tien is.
 
Sorry, zo wou ik het niet laten overkomen.. ik bedoelde ermee dat ze het altijd alleen over Man hebben en vaak niet eens weten dat er nog meer races zijn.

De 300 doden op assen reken ik dan ook de stunters toe die vroeger , toen de baan nog open was, zichzelf of anderen de dood in hebben gereden.. in competitie verband zal die 300 natuurlijk nooit gehaald worden dus daar gaat mijn vergelijking met Man ook een beetje scheef ;)
 
Sorry, zo wou ik het niet laten overkomen.. ik bedoelde ermee dat ze het altijd alleen over Man hebben en vaak niet eens weten dat er nog meer races zijn.

De 300 doden op assen reken ik dan ook de stunters toe die vroeger , toen de baan nog open was, zichzelf of anderen de dood in hebben gereden.. in competitie verband zal die 300 natuurlijk nooit gehaald worden dus daar gaat mijn vergelijking met Man ook een beetje scheef ;)
Ooh joh, maar daarvoor hoef je echt geen sorry te zeggen, het was van mij ook maar een grappie hoor; ik hou wel van een beetje sarcasme op zijn tijd. :t

En ik wist niet eens dat Assen vroeger een open baan was ... bedoel je dat je daar gewoon als Jan Boerezwans met je motor heen kon gaan en vrij raggen? Klinkt als een mooie tijd! *D_O-
 
assen, in 1992 werd het pas definitief afgesloten van de openbare weg.
  • 1925: 28.400 m (via Rolde)
  • 1926-1954: 16.536 m (via Laaghalen)
  • 1955-1983: 7.705 m (eerste echte circuit)
  • 1984-1989: 6.134 m (Witterhaar, Bedeldijk, Stroomdrift en De Vennen verdwenen)
  • 1990-2001: 6.049 m (door verbreding naar 10 meter)
  • 2002-2004: 6.027 m (door verbreding het rennerskwartier en verlegging van Mandeveen en Duikersloot)
  • 2005: 5.997 m (door het veranderen van De Bult en de Ruskenhoek)
  • 2006-2009: 4.555 m (door opheffing noordlus)
  • Vanaf 2010: 4.545 m (door wijziging Ruskenhoek, alleen voor motorsport)
 
Laatst bewerkt:
Ooh joh, maar daarvoor hoef je echt geen sorry te zeggen, het was van mij ook maar een grappie hoor; ik hou wel van een beetje sarcasme op zijn tijd. :t

En ik wist niet eens dat Assen vroeger een open baan was ... bedoel je dat je daar gewoon als Jan Boerezwans met je motor heen kon gaan en vrij raggen? Klinkt als een mooie tijd! *D_O-
Fijn ;)

Assen was gewoon straat en er werd gewoon gereden door Jan en alleman ( denk dat Jan boerezwans daar ook bij was :P )

Is trouwens nu ook nog grotendeels te rijden maar zijn geen kwaliteits wegen. Denk dat isle of man er beter bij ligt
 
Laat iemand aan die dikke meneer op die Paton even uitleggen dat hij moet stoppen, levensgevaarlijk racen op Man hij heeft toch ook vrouw en kinderen...wie denkt hij wel dat hij is? een 23voudig TT winnaar of zo.....
Die dikke gaat nog steeds lekker rond. 👍 :}
 
Recreëren in de Alpen, dás pas gevaarlijk :Y


"Deze zomer 122 doden in Oostenrijkse Alpen

INNSBRUCK - In de Oostenrijkse Alpen zijn afgelopen zomer zeker 122 mensen om het leven gekomen. Dat meldt de bergreddingsdienst. Er gebeurden fatale ongevallen bij onder meer bergbeklimmen, wildwatervaren en paragliding.

Alleen al tijdens bergwandelingen en beklimmingen kwamen sinds mei 61 mensen om het leven. Ook werden mensen getroffen door de bliksem.

Het is niet ongebruikelijk dat er tientallen doden te betreuren zijn tijdens het zomerseizoen.
"
 
@Han S vanaf april ieder jaar, zeik je altijd wel een x over de IOM races, nu heb je blijkbaar ook de Manxgp ontdekt....
Dus augustus heb je ook weer wat te zeuren.
Maar verdiep je er eens in, die norton van jou had niet eens bestaan zonder deze races.... waarom denk je dat de motor waar dat frame voor ontworpen is "manx" heet?
Eigenlijk schandalig dat jij daar op rond rijd! Je rijdt op motor rond die zijn oorsprong te danken heeft aan een levensgevaarlijke motor race.

In november wordt er ieder jaar in Macau ook nog zo'n levensgevaarlijke race vereden. Ook meestal met minimaal 1 dode..... heb je dan ook nog weer wat te zeuren 😉😇
 
Recreëren in de Alpen, dás pas gevaarlijk :Y


"Deze zomer 122 doden in Oostenrijkse Alpen

INNSBRUCK - In de Oostenrijkse Alpen zijn afgelopen zomer zeker 122 mensen om het leven gekomen. Dat meldt de bergreddingsdienst. Er gebeurden fatale ongevallen bij onder meer bergbeklimmen, wildwatervaren en paragliding.

Alleen al tijdens bergwandelingen en beklimmingen kwamen sinds mei 61 mensen om het leven. Ook werden mensen getroffen door de bliksem.

Het is niet ongebruikelijk dat er tientallen doden te betreuren zijn tijdens het zomerseizoen.
"
Met vakantie gaan verbieden, veel te gevaarlijk
 
Recreëren in de Alpen, dás pas gevaarlijk :Y


"Deze zomer 122 doden in Oostenrijkse Alpen

INNSBRUCK - In de Oostenrijkse Alpen zijn afgelopen zomer zeker 122 mensen om het leven gekomen. Dat meldt de bergreddingsdienst. Er gebeurden fatale ongevallen bij onder meer bergbeklimmen, wildwatervaren en paragliding.

Alleen al tijdens bergwandelingen en beklimmingen kwamen sinds mei 61 mensen om het leven. Ook werden mensen getroffen door de bliksem.

Het is niet ongebruikelijk dat er tientallen doden te betreuren zijn tijdens het zomerseizoen.
"
Dit dus..
Trouwens zijn het vaak mensen die er geen rekening mee hebben gehouden, de road racers houden er wel rekening mee dat ze niet meer thuis komen.
 
@Han S vanaf april ieder jaar, zeik je altijd wel een x over de IOM races, nu heb je blijkbaar ook de Manxgp ontdekt....
Dus augustus heb je ook weer wat te zeuren.
Maar verdiep je er eens in, die norton van jou had niet eens bestaan zonder deze races.... waarom denk je dat de motor waar dat frame voor ontworpen is "manx" heet?
Eigenlijk schandalig dat jij daar op rond rijd! Je rijdt op motor rond die zijn oorsprong te danken heeft aan een levensgevaarlijke motor race.

In november wordt er ieder jaar in Macau ook nog zo'n levensgevaarlijke race vereden. Ook meestal met minimaal 1 dode..... heb je dan ook nog weer wat te zeuren 😉😇
Jij bent volgens mij de komiek van dit forum, leuk voor bruiloften en andere saaie feesten.
 
Ik wil de TT op Man niet verboden zien, maar hoe ver kan het nog gaan? Een kennis van me, achter in de 60, rijdt hem dit jaar voor de zoveelste keer, maar die hoeft niet te winnen en heeft geen haast.

Dan hebben we het waarschijnlijk over Jan Koning, tja ook geen onbekende van mij O-).
Maar je hebt echt geen idee hoe het werkt want je moet je kwalificeren om mee te mogen rijden tijdens de race. En dat kwalificeren lukt Jan prima op zijn leeftijd en op zijn oude BSA Goldstar. Voor dat je zover bent dat je mag trainen moet je al heel wat race geschiedenis kunnen overleggen trouwens, maar daar verdiep je je maar in als je het allemaal zo belangrijk vind.
Maar ik kan je verzekeren dan moet je wel degelijk haast maken tijdens je ronde over Man want de kwalificatie tijd wordt bepaald door de snelste man, waarschijnlijk Mcbeer op zijn Paton. En die staat niet bepaald stil.
Dus of er wordt geracet zoals we dat al jaren kennen, met alle risico's, of het wordt verboden. Er is geen middenweg :N
Voor de meeste deelnemers geld dat ze nooit zullen winnen, maar dat geeft geen garantie op ongeschonden thuiskomen....
 
Ooh joh, maar daarvoor hoef je echt geen sorry te zeggen, het was van mij ook maar een grappie hoor; ik hou wel van een beetje sarcasme op zijn tijd. :t

En ik wist niet eens dat Assen vroeger een open baan was ... bedoel je dat je daar gewoon als Jan Boerezwans met je motor heen kon gaan en vrij raggen? Klinkt als een mooie tijd! *D_O-
Ook wel spannend toen .... zondagochtend vroeg, voor de politie kwam over t circuit boenderen... die dan iedereen opving en een prent kreeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan