Isle of Man, weer een.

1566768275940.jpg



Ik lees op facebook dat dit de derde en laatste zoon uit een gezin is en alle drie zijn ze verongelukt op Man.

De vraag is hoe lang dat nog door zal gaan met gemiddeld elk jaar twee dodelijke ongelukken.
1566768275940.jpg



Ik lees op facebook dat dit de derde en laatste zoon uit een gezin is en alle drie zijn ze verongelukt op Man.

De vraag is hoe lang dat nog door zal gaan met gemiddeld elk jaar twee dodelijke ongelukken.
Ehmm.. daz niet waar. Chris' broer is door een koolmonoxide vergiftiging om t leven gekomen. En meer zonen zijn/waren er niet dacht ik.
 
Inderdaad,het is helaas al een eeuwigheid zo dat daar dodelijke ongevallen plaatsvinden,coureurs die daar aan
mee doen weten ook dat ze dat risico lopen en zolang ze coureurs zover krijgen mee te doen zal het niet veranderen.
Alleen de regering van Man kan daar verandering in aanbrengen,maar doen daar verder niks mee vanwege het economisch belang.

Hoop aannames.

De coureurs kunnen niks winnen. Ze doen mee op vrijwillige basis en worden niet overgehaald oid. Daarnaast is er heel veel veranderd. Lees dit artikel eens Robin Miller: 1959 when the Isle of Man weather really was bad…
Vandaag de dag sturen ze de coureurs niet eens de baan op wanneer sommige secties van het parcours de baan nat is. Zo zijn er ook geen 'mass-starts' meer. De toelatingseisen zijn aangepast etc etc
 
Hoop aannames.

De coureurs kunnen niks winnen. Ze doen mee op vrijwillige basis en worden niet overgehaald oid. Daarnaast is er heel veel veranderd. Lees dit artikel eens Robin Miller: 1959 when the Isle of Man weather really was bad…
Vandaag de dag sturen ze de coureurs niet eens de baan op wanneer sommige secties van het parcours de baan nat is. Zo zijn er ook geen 'mass-starts' meer. De toelatingseisen zijn aangepast etc etc
Dat heb je mis,ze krijgen tegenwoordig goed betaald om daar aan mee te doen,dat is buiten het prijzengeld.
 
Schitterende beelden!! Manx GP staat hoog op de bucket list om keer te kijken. Ben nog nooit op het eiland geweest, lijkt me machtig!!!
Drie keer geweest met de TT , de Manx gp nog niet staat ook nog op mijn bucket list. 👍 :]
 
Zinloos topic dit. Welles nietes spelletje over de racerij van iemand anders die dr bewust voor kiest om zijn passie uit te voeren. Iedereen heeft zijn eigen mening. Ieder jaar hetzelfde geouwehoer.

Ik vind het schitterend om te zien, met name de Manx met al die ouwe fietsen. Ook Nortons Han!!!
Ago op zn 77e met beide wielen los op zn MV op Ballaugh Bridge, Foggy op de Hizzy 996RS met een mega wheelie, magnifieke ode motorsport!



Foggy is niet helemaal meer op gewicht trouwens :X _O- Zag net een filmpje voorbij komen waar hij idd op de Flying Haggis Duc begint aan zijn ronde. Schakelt nog ff lekker mis ook..._O-
 
Foggy is niet helemaal meer op gewicht trouwens :X _O- Zag net een filmpje voorbij komen waar hij idd op de Flying Haggis Duc begint aan zijn ronde. Schakelt nog ff lekker mis ook..._O-
Ach de goede man word ook een dagje ouder,het is al leuk als die ex coureurs nog eens wat doen.
 
Foggy is niet helemaal meer op gewicht trouwens :X _O- Zag net een filmpje voorbij komen waar hij idd op de Flying Haggis Duc begint aan zijn ronde. Schakelt nog ff lekker mis ook..._O-
Wedden dat ie nog steeds rondjes om jouw heen draait , als die wil.:} })})})👍
 
Wedden dat ie nog steeds rondjes om jouw heen draait , als die wil.:} })})})👍

Daar hoef ik niet om te wedden dat weet ik wel zeker.:+:Y

Toch geeft hij zelf toe dat hij het gif wat hij ooit had om alleen maar te willen winnen, volledig kwijt is. Hij vindt het nog prachtig om te rijden zowel op de openbare weg als tijdens (demo) race evenementen. Maar winnen boeit hem niet meer.
Nu heeft ie ook genoeg gewonnen natuurlijk.... een mens moet ook eens tevreden zijn zelfs Fogarty _O-
 
_O- achja hij rijdt tegenwoordig ook veel meer op crossers en dirt trackers, maar daar is die Duc niet zo voor geschikt...:+
 
_O- achja hij rijdt tegenwoordig ook veel meer op crossers en dirt trackers, maar daar is die Duc niet zo voor geschikt...:+
Het is alleen idioot als je weet dat deze machine in prive handen is en onderdelen een godsvermogen kosten als ze überhaupt te verkrijgen zijn.
 
Het is alleen idioot als je weet dat deze machine in prive handen is en onderdelen een godsvermogen kosten als ze überhaupt te verkrijgen zijn.

Hmm wijze les voor de eigenaar dan! Een tweede fiets opbouwen uit minder dure en exclusieve materialen en voor dit soort parade dingen het kuipwerk en kenmerkende onderdelen overzetten. En deze lekker in de woonkamer laten staan, lubberen de magnesium carters ook niet uit..... :+
 
Hmm wijze les voor de eigenaar dan! Een tweede fiets opbouwen uit minder dure en exclusieve materialen en voor dit soort parade dingen het kuipwerk en kenmerkende onderdelen overzetten. En deze lekker in de woonkamer laten staan, lubberen de magnesium carters ook niet uit..... :+

Deze heeft nog een tijdje bij Biggelaar in de etalage gestaan.
Het originele Ducati Corse kuipwerk van MS production met logo's en nummers aan de binnenzijden zijn nagenoeg niet te vinden.
Ik heb zelf ooit een setje gehad en verkocht aan een fransman.
20140725_173606.jpg
 
Het is alleen idioot als je weet dat deze machine in prive handen is en onderdelen een godsvermogen kosten als ze überhaupt te verkrijgen zijn.

Mwoah... van de kerel van wie deze fiets is hoef je geen medelijden mee te hebben hoor...
 
Hmm wijze les voor de eigenaar dan! Een tweede fiets opbouwen uit minder dure en exclusieve materialen en voor dit soort parade dingen het kuipwerk en kenmerkende onderdelen overzetten. En deze lekker in de woonkamer laten staan, lubberen de magnesium carters ook niet uit..... :+

Nee man!!! Rijden met die ouwe RSen!! Staan er al veel teveel in woonkamers zonder dat ze ooit nog gereden worden.
 
Na 400km racen een volledige blok revisie...

Als je een RS koopt dan ga je dr geen groepsreizen mee maken naar de eifel...

Haedeler is zo'n beetje de enige die nog regelmatig rijdt met een RS. De rest komt amper buiten. En natuurlijk zijn ze exclusief en kost het bakken geld, dat snap ik ook. Maar rij er mee, zo'n ding uitmelken hoeft ook niet maar genieten en laten lopen is beter dan ding laten verstoffen in een garage of woonkamer naar mijn idee.
Doe je andere mensen ook nog een plezier!
 
Na 400km racen een volledige blok revisie...

Dat is wat de fabriek (of beter race afdeling) adviseert, om niet ineens onverwacht uit te vallen tijdens een training of race. Maar die 400 km is natuurlijk niet een absolute limiet, het blok kan meer km aan maar de betrouwbaarheid neemt ineens snel af.
De magnesium carters kunnen veel meer dan de 400 km aan. Volgens mij werden die gegarandeerd voor bijna 2000 km (race km uiteraard) maar ik ken mensen die ze daarna 2e hands kochten van de race teams uit de WSBK en er nog jaren mee geracet hebben.
En de echte top coureurs kunnen letterlijk voelen wanneer de carters aan vervanging toe zijn, dan begint zo'n blok iets meer te trillen schijnbaar. Maar jongens die er destijds mee in de ONK Supersport 600 reden konden zich er nog prima mee redden.

Dus als je destijds bereid was om veel te sleutelen en veel op en neer te reizen om je onderdelen bij elkaar te sprokkelen was het best te doen om met een "RS" in de ONK te racen. Een van de beste fietsen om destijds races mee te kunnen winnen, en nog prima mee te komen tijdens een Wildcard optreden.
 
Dat is wat de fabriek (of beter race afdeling) adviseert, om niet ineens onverwacht uit te vallen tijdens een training of race. Maar die 400 km is natuurlijk niet een absolute limiet, het blok kan meer km aan maar de betrouwbaarheid neemt ineens snel af.
De magnesium carters kunnen veel meer dan de 400 km aan. Volgens mij werden die gegarandeerd voor bijna 2000 km (race km uiteraard) maar ik ken mensen die ze daarna 2e hands kochten van de race teams uit de WSBK en er nog jaren mee geracet hebben.
En de echte top coureurs kunnen letterlijk voelen wanneer de carters aan vervanging toe zijn, dan begint zo'n blok iets meer te trillen schijnbaar. Maar jongens die er destijds mee in de ONK Supersport 600 reden konden zich er nog prima mee redden.

Dus als je destijds bereid was om veel te sleutelen en veel op en neer te reizen om je onderdelen bij elkaar te sprokkelen was het best te doen om met een "RS" in de ONK te racen. Een van de beste fietsen om destijds races mee te kunnen winnen, en nog prima mee te komen tijdens een Wildcard optreden.

Cartets zijn niet van magnesium, alleen de carterdeksels en aanbouwdelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan