Italië - Het valt wel mee?

Tja, de ambassadeur schrijft het zelf ook.
2 handen aan het stuur.
Zijn intepretaties is nu precies waar die wet spaak oploopt (voor de motorrijder dan)
Als een agent bewijs heeft dat jij je motor op zijn reserve zet en je dus niet met 2 handen aan het stuur zit (maar 1!), kan je dus wel veroordeeld worden tot betalen van de boete en stallings kosten.
Anders wordt je motor verbeurd verklaard.

Zwaktebod dus van de Italiaanse-ambassadeur :N
 
Tja, de ambassadeur schrijft het zelf ook.
2 handen aan het stuur.
Zijn intepretaties is nu precies waar die wet spaak oploopt (voor de motorrijder dan)
Als een agent bewijs heeft dat jij je motor op zijn reserve zet en je dus niet met 2 handen aan het stuur zit (maar 1!), kan je dus wel veroordeeld worden tot betalen van de boete en stallings kosten.
Anders wordt je motor verbeurd verklaard.

Zwaktebod dus van de Italiaanse-ambassadeur :N

Ik denk dan ook niet dat een korte begroeting, waarbij de hand kortstondig van het stuur wordt gehaald, aanleiding kan zijn geweest voor inbeslagname van een motor

Maar dat is inderdaad wat híj denkt, en niet wat meneer de politieagent denkt.

Maar dan nog: het valt toch wel mee? -O-
 
Dat klinkt wel goed zeg, klaarblijkelijk onverantwoord gedrag vertonen :9 dat ga ik in t vervolg gebruiken ipv 'op mn achterwiel rijden'!

Het mindere nieuws is dat de ambassadeur denkt dat er geen inbeslagname gepleegd is op basis van een korte begroeting. En ik denk dat als je politiemensen interpretatieruimte geeft om mijn motor in beslag te nemen, dat je mij mooi niet meer in dat land ziet. :W
 
En ik denk dat als je politiemensen interpretatieruimte geeft om mijn motor in beslag te nemen, dat je mij mooi niet meer in dat land ziet. :W
Dat lijkt me wat erg pessimistisch gesteld: die wet richt zich duidelijk tegen stunt-rijders; het met 1 hand rijden is daarbij inderdaad een grijs gebied maar agenten zijn ook mensen (of bijna toch? :9 ) en zullen je heus niet naar binnen hengelen als je even je kraan omzet of je vizier afveegt. Ik ga er vol vertrouwen weer heen in mei, ook al heb ik vaak beide handen nodig om afvallende onderdelen van mijn Buell op te vangen :+
 
Het mindere nieuws is dat de ambassadeur denkt dat er geen inbeslagname gepleegd is op basis van een korte begroeting. En ik denk dat als je politiemensen interpretatieruimte geeft om mijn motor in beslag te nemen, dat je mij mooi niet meer in dat land ziet. :W


:^ Genoeg landen om motor te rijden...
 
Dat lijkt me wat erg pessimistisch gesteld: die wet richt zich duidelijk tegen stunt-rijders; het met 1 hand rijden is daarbij inderdaad een grijs gebied maar agenten zijn ook mensen (of bijna toch? :9 ) en zullen je heus niet naar binnen hengelen als je even je kraan omzet of je vizier afveegt. Ik ga er vol vertrouwen weer heen in mei, ook al heb ik vaak beide handen nodig om afvallende onderdelen van mijn Buell op te vangen :+

Ik ken de exacte wettekst niet, maar ik vermoed dat het woord 'stuntrijders' er niet in genoemd wordt.
En over die agenten: jij vindt het net mensen; ik deel die mening niet.
 
Dat lijkt me wat erg pessimistisch gesteld: die wet richt zich duidelijk tegen stunt-rijders; het met 1 hand rijden is daarbij inderdaad een grijs gebied maar agenten zijn ook mensen (of bijna toch? :9 ) en zullen je heus niet naar binnen hengelen als je even je kraan omzet of je vizier afveegt. Ik ga er vol vertrouwen weer heen in mei, ook al heb ik vaak beide handen nodig om afvallende onderdelen van mijn Buell op te vangen :+

Ja duh, das eigenlijk een Harley, en de mensen die daar op rijden....enfin.
Veel plezier met je vakantie in Italië.
Ik was rond het Gardameer toen die wet werd aangenomen.
Maar nu ga ik even niet tot dat ze die absurde wet weer intrekken!

Tis niet te hopen dat je bij een aanrijding betrokken raakt.
Dat wetje kan namelijk dan al van stal gehaald worden.
 
Ja duh, das eigenlijk een Harley, en de mensen die daar op rijden....enfin.
Veel plezier met je vakantie in Italië.
Ik was rond het Gardameer toen die wet werd aangenomen.
Maar nu ga ik even niet tot dat ze die absurde wet weer intrekken!

Tis niet te hopen dat je bij een aanrijding betrokken raakt.
Dat wetje kan namelijk dan al van stal gehaald worden.
Het is altijd weer een verademing te lezen wat een onbevooroordeelde wereldburgers Nederlanders zijn B|
 
ik hoop da het mee valt kga me kamerade een weekje na italië kort tege de grens bij zwitserland iemand ervaring in die streek toevallig? :W
 
Ik was eigenlijk van plan om met de motortrein naar zuid italie te gaan en dan terug te rijden, maar dat kunnen ze nu wel vergeten - ik zit niet op de interpretaties van een italiaanse smeris te wachten. :N
 
En wat mogen die in de handel verkrijgbare goedgekeurde accessoires om bagage vast te zetten dan wel zijn? Door wie of wat zijn die goedgekeurd? En waarvoor? En waaraan kan ik zien dat die goedgekeurd zijn voor gebruik op de Italiaanse wegen? En weten die Italiaanse dienders dat die goedgekeurd zijn?
 
Boeit me echt niet hoor wat ze daar in Italie verzinnen. Als ik zin heb om er naar toe te gaan dan ga ik daar rijden. Is het niet gewoon bangmakerij?
 
ik hoop da het mee valt kga me kamerade een weekje na italië kort tege de grens bij zwitserland iemand ervaring in die streek toevallig? :W

Waar ergens precies. We zijn vorig jaar in de dolomieten geweest en in de buurt van stelvio enz. Super mooi rijden. Er staan nog wel foto's van op onze site.


En voor de rest in italie geen last gehad van de politie (in de rest van de landen trouwens ook niet).
 
Terug
Bovenaan Onderaan