Italiaans kenteken, wie weet hoe het zit

Heja, in mijn geval ging ik met de verkoper naar een kantoortje waar ter plekke het kenteken uit het Italiaanse register werd uitgeschreven. Vraag wel om dit weer mee te krijgen, met een stempel en een streep erdoorheen dat duidelijk is dat het niet meer geldig is. Eventueel handig om mee te nemen naar de keuring bij het RDW. Ik vermoed idd dat dit in het weekend niet lukt. Om die reden ben ik vrijdag heel vroeg naar Napels gevlogen om met motor terug te komen. Bij het uitschrijven / overschrijven moest iets betaald worden, de kosten heb ik gedeeld met de verkoper, iets van 50euro geloof ik. Tip: check goed het chassis/motornr. etc. of alles klopt en niet mee gerommeld is.
 
Slenskie,

Hoe bedoel je naar napels gevlogen, volgens mij kun je de motor niet terug rijden, of er moet een afspraak worden gemaakt met de verkoper.?

Caio

Heja, in mijn geval ging ik met de verkoper naar een kantoortje waar ter plekke het kenteken uit het Italiaanse register werd uitgeschreven. Vraag wel om dit weer mee te krijgen, met een stempel en een streep erdoorheen dat duidelijk is dat het niet meer geldig is. Eventueel handig om mee te nemen naar de keuring bij het RDW. Ik vermoed idd dat dit in het weekend niet lukt. Om die reden ben ik vrijdag heel vroeg naar Napels gevlogen om met motor terug te komen. Bij het uitschrijven / overschrijven moest iets betaald worden, de kosten heb ik gedeeld met de verkoper, iets van 50euro geloof ik. Tip: check goed het chassis/motornr. etc. of alles klopt en niet mee gerommeld is.
 
Als je een goede motor koopt kun je er best op terugrijden. Wel even een truc bedenken voor de kentekenplaat en zorgen dat ie voorlopig op chassisnr. is verzekerd. Niet de officiele manier maar een internationaal 1-dags (of 2-daags) kenteken bestaat helaas niet. Wel leuk natuurlijk.
 
Truc bedenken, ik ben erg creatief maar ik kom hier niet verder mee. voor mij was het erg handig geweest om op de motor terug te rijden. Nu moet het gebeuren met een aanhanger, en dat kost me veel tijd
Ciao
 
Laatst bewerkt:
Truc bedenken, ik ben erg creatief maar ik kom hier niet verder mee. voor mij was het erg handig geweest om op de motor terug te rijden. Nu moet het gebeuren met en aanhanger, dat me veel tijd
Ciao

Nu heb ik veel van mijn verzekeringen bij dezelfde tussenpersoon. Ik heb ze niet alle ins en outs verteld. Wat ik wel verteld heb, is dat ik een proefrit op een motor ga maken en wel wil dat deze verzekerd is. Zij wilden mij wel een tijdelijke verzekering verlenen aan de hand van de meldcode (laatste 4 cijfers van het framenummer).

Uiteindelijk heb ik het ding gekocht, gezorgd voor NL kenteken en de verzekering definitief gemaakt.

Eerlijk? Jawel. Volledig? Niet echt. Vroegen ze daarnaar? Neuh... Vandaar dat bovenstaande poster waarschijnlijk zei: wees creatief ;)
 
Het weekend van 26/28 maart naar Italie geweest, ik heb een prachtige Honda CBR 1000 RR van 2005 opgehaald, het is echt een fluitje van een cent, of wel het steld niets voor. Had alleen een notitie van het bedrag wat de motor mij heeft gekost vergeten, de dame bij de douane was erg boos, maar ook dat is leuk om mee te maken. En ik weet nu al dat ik er vaker heen ga. Ciao
 
Het weekend van 26/28 maart naar Italie geweest, ik heb een prachtige Honda CBR 1000 RR van 2005 opgehaald, het is echt een fluitje van een cent, of wel het steld niets voor. Had alleen een notitie van het bedrag wat de motor mij heeft gekost vergeten, de dame bij de douane was erg boos, maar ook dat is leuk om mee te maken. En ik weet nu al dat ik er vaker heen ga. Ciao

Hoi,waar de beste prijzen te vinden?

www.moto.it ?

grts.
 
Alleen als je hem zelf op wilt halen lijkt me, geen motor dan niet betalen wel er voor waken dat alle papieren erbij zitten...
 
ik heb rond zitten kijken op internet naar motoren in italie..

hoe kan het tog dat sommige motoren daar zo spot goedkoop zijn?

ik krijg er bijna mijn twijfels bij of het wel klopt..

kijk deze

die zelfde motor staat ook op ebay

http://annunci.ebay.it/annunci/moto/ancona-annunci-ancona/aprilia-rsv-1000-mille/7190859

wie kan mij helpen hierbij, of ik op zoiets in moet gaan of niet.

tnx

Die prijs kan niet kloppen, zelfs voor italiaanse begrippen is deze veel te laag.
Dus ik zou het risico niet nemen.
 
Bij sommige motoren zijn de prijzen zo laag dat je echt gaat twijfelen als het wel klopt. Er is veel gestolen spul bij, meestal merk je het wel als je contact op neemt via het internet. Pas nog kreeg ik een mail dat ze maar een sleutel bij de motor hadden, dan is de interesse ook ineens weg. Ik heb zojuist weer een prachtige cbr 1000 rr 2005 voor 4500 opgehaald, een dag heen en een dag terug. De volgende keer als ik weer ga, neem ik een busje, wordt het nog interesanter Veel succes Ciao (Bij vragen mailen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan