Italian Bikes Rule!!!

Nu komt het lekker op gang, dacht ik zo, iedereen heeft zo zijn mening en voorkeur(en). Feit blijft wel Japanners de motor bij voorkeur kopieëren van een ander, want tja wat goed is kun je het best kopiëren, toch?. (Laten we het er maar ophouden dat ze tegenwoordig de fiets van hun buurman binnen de Japangrenzen kopiëren, wellicht omdat ze het karakter van een Italiaans kunstwerk nooit zullen evenaren qua beleving en geilheidsfactor... kwijl) 8-)

Tuurlijk leveren de Japanners tegenwoordig puik werk, maarrrrrr laten we maar zeggen dat de jaren '90 bikes van de Jappies weinig trendsettend waren, hoe anders is dat in diezelfde periode dan weer met modellen geweest als 916, Mille ed. O-)

En oja, framebouwen hebben de Jappies echt geleerd uit het europese!

De Kadaeth: CBR600 (inderdaad!)

Groetjes,
Goofmeister
 
.................... ../´¯/)
.................... ,/¯../
.................../ ..../
............./´¯/’.. .’/´¯¯`·¸
........../’/.../... ./......./¨¯\
........(’(...´...´. ... ¯~’...’)
.........\.......... .......’...../
..........’’...\.... ...... _.·´
............\....... .......(
..............\..... ........\



BMW's, ook de auto's roelen natuurlijk de grootste tijd.
 
vind die in motorbladen genoemde vakwerkframes van ducatie erg lelijk,maar het werkt wel. maar doe toch maar een japanner.(wel 4 pitten he)
(hoewel dr wel een paar guzzi's en mv's zijn die-->> :9~ )
 
Ducati forever :}

Ieder zijn merk zeg ik maar altijd....maar mijn voorkeur gaat uit naar Italiaanse motoren, alhowel ik niet (snel) zou overstappen van Ducati naar een ander Italiaans merk.

Combinatie van mooi design sportmotoren en zwaar 2-cylinder geluid heeft mij overtuigd om als eerste motor een 600SS aan te schaffen zonder 1 meter op hebben te gereden...nu reeds 2 jaar in het bezit van de laatste serie 748's.

Deze gaat voorlopig niet de deur uit.
 
Tja..ik heb ooit bij een verhuurbedrijf gewerkt waar veel honda's verhuurd werden maar of je nu op een cb 500 reed of op een fireblade...alles ging even makkelijk en soepel...en dat zoek ik nu net niet...want dat vind ik saai...
Mijn barrel schud en kwispelt en heeft af en toe een ferme hand nodig...wat bij mij een band schept! Maar jij evengoed plezier op je Honda...
 
Tja..ik heb ooit bij een verhuurbedrijf gewerkt waar veel honda's verhuurd werden maar of je nu op een cb 500 reed of op een fireblade...alles ging even makkelijk en soepel...en dat zoek ik nu net niet...want dat vind ik saai...
Mijn barrel schud en kwispelt en heeft af en toe een ferme hand nodig...wat bij mij een band schept! Maar jij evengoed plezier op je Honda...

Zo heeft iedereen z'n eigen ding ,, de ene wil maximaal genieten van de vormgeving en het geluid (duc klinkt er mooi) of bepaalde soort weggedrag
En de ander wil geen duur , gecomplicieert onderhoud ,,, en niet zoals in het verleden redelijke kans op een onvrijwillige wandeling,, ( is nu beter)

Kwestie van smaak & prioriteit
 
Van het hele rijtje (zie onder) fietsen is er maar 1-tje geweest waarvan ik achteraf spijt had dat ik 'm had ingeruild. Maar ja, na zo'n 7 maanden en 35000km was ik de Guzzi 850 LeMans II ('80) even zat en moest er een Laverda Jota komen.

Maar dat was toen!
Nu ben ik heel tevree met m'n twinsoes en die doe ik voorlopig echt niet weg :]
 
Italiaans? Kzouniewete ... Nooit gehad. Wat ik wél weet is dat ik nooit een motor gehad heb die voor 100% deugde. Ik moest altijd wel veren verzwaren of kloten met banden om de wegligging te krijgen zoals ik 'm hebben wilde. waren altijd BMW's (zie sig). Ook de Div heb ik aangepast, nu ben ik tevreden al blijft 't een zwaar lor. De eerste motor die echt perfect was (waarvoor ie bedoeld is) is de 2003 CBR600F die ik nu een maand heb. Perfectie is kennelijk verwijtbaar als je hier de bijdragen ziet (Kadett en zo). Ik vind 't wél een compliment waard als je een motor zó voor elkaar krijgt dat de gebruiker écht niet weet wat er nog aan te verbeteren zou zijn. Kan ie z'n aandacht geven aan wat telt: proberen een perfecte rijder te worden.

Sorry voor de lengte van het verhaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan