Italian Connection: het V7 topic (I, II, III, ...)

Bij de dealer staan er ook nog een paar. Voor deze dealer moet je wel een beetje reizen. Deze is gevestigd in Marina del Rey (CA) aan de Highway 1, overigens recht tegenover een HD-dealer.
912201971730.jpg
 
Mooie plaatjes FD, mijn V7 heb ik sinds vorige week vrijdag "Eingemottet" tot maart/April 2020 blijft ze in winterslaap.
Samen zijn wij dit jaar in Europa meer dan 12.000km onderweg geweest.Volgendjaar gaan we weer vrolijk verder.
Trouwens,Walchen en Kochelsee heb ik niet op de landkaart kunnen ontdekken,omgeving München?
Groet Thunderbolt.
 
Ik weet niet zeker welk van de topics actief is en welk als gesloten dient te worden beschouwd. Daarom post ik dezelfde tekst ook hier. Ik kan de oberbodi post graag verwijderen.

Sinds enkele weken begint me het motor-virus weer parten te spelen.
'n Jaar of 4 geleden ben ik met motorrijden gestopt, omdat ik merkte dat ik steeds gekkere dingen ging uithalen op de motor.
Veel rijvaardigheidstrainingen gevolgd bij de ADAC. Dat ging zo goed, dat men mij zelfs een wit nummerbord met zwarte opdruk wilden geven...
Maar die extra vaardigheden ging ik dus ook op de openbare weg "oefenen".
Van 'n ouwe Yamaha XJ600N, via een splinternieuwe Honda CBF600FA, uiteindelijk naar een VFR1200F DCT gegaan.
Die laatste twee allebei opgewaardeerd met Hyperpro spul. Misschien dat die VFR me teveel heeft verleid tot stoute dingen?

Na een nare periode (burnout) ben ik weer aan het werk. Tijdens de dagelijkse woonwerk-tripjes merk ik hoe heerlijk ik het vind om gewoon op m'n gemakje op de rechter baan heen en weer te pendelen.
Nul stress van die altijd-te-laat-komers, achter me. Heerlijk.
Laatst vroeg een maat van me om advies t.a.v. zijn motorkeuze.
Tja... en toen moet het zijn gebeurd...

Herinneringen naar m'n (korte) motorverleden borrelden weer naar boven.
Die ene reis naar Zwitserland, de vele ritten door de Eifel en het Zuidlimburgse heuvelland...
En ook de proefrit op de Breva... Toen... bij TLM... Een rode... Bijna gekocht in de showroom... Zo mooi vonden wij haar.
Mijn vrouw drong aan om toch eerst een proefrit te maken.
Helaas bleek toen heel gauw dat de buddy seat zo hard vibreerde, dat ze na 20 minuten al geen gevoel in haar dinges had.
En heb ik het Motot Guzzi verhaal moeten afsluiten.
Waarna ik uiteindelijk die CBF gekocht.

Nu, gaat mijn vrouw in ieder geval niet meer mee.
En zoek ik heel voorzichtig weer toenadering tot de motorwereld.
En de liefde voor pittig Italiaans spul (vrouwke rijdt een Abarth 595 Turismo!) is gebleven.

Op dit moment wil ik jou bedanken voor je getoonde geduld. Want dit was een wel heule lange inleiding.

Mijn vraag aan jullie:
Is de V7 II of V7 III een geschikte motor om rustig, relaxt en comfortabel te cruisen?
Of is de Breva hiervoor 'n betere keuze?
Schoon aan de haak breng ik 82 kg. op de waag, meet 187cm en heb relatief korte beentjes.

Jullie gewaardeerde advies zie ik graag tegemoet.
:Y
 
Wow, lange inleiding, is waar, maar wel goed te lezen:P
Heb zelf geen ervaring met een Breva. Een V7 is een redelijk lichte en zeer relaxt te rijden motor, beweer ik met m'n 1,79 met naar verhouding weer redelijk lange benen (en eveneens 82 kg). Comfort is met de standaard achtervering misschien niet top, maar daarvoor is vervanging mogelijk (heb ik nog niet nodig gehad, moet ook even wennen aan langere zitten). Mijn ervaring is dat de V7 je in een soort van Zen-achtige rust kan brengen maar ook pittig op kan schieten indien nodig (binnen de grenzen van 52 pk, natuurlijk). Ken zelf alleen de V7 III, en er zijn naar verluidt kleine verschillen met de II.
 
Dankjewel voor jullie reacties, Flying_Dutchman en Thunderbolt :).
Een proefrit zal inderdaad heel veel duidelijk maken; of ik terecht nog steeds aan Moto Guzzi gehecht ben... of dat de Japanse 4-cilinders me hebben omgevormd.
Ik hoop dat zich nog anderen hier melden met argumenten. :Y
 
Oei oei oei... wat wordt het alweer lastig...
Gister morgen ben ik naar TLM gereden om in het echt de motoren te zien.
Tjonge jonge jonge wat zijn het toch mooie machines. Met hartkloppingen langs de Griso's gelopen. Even op die oranje gezeten.
Prachtig :Y ! Maar helaas geen ABS, dus voor mij een :N
Ook even langs de Breva's gestruind. Maar die verdenk ik er van om me alweer te zeer te verleiden om stoute dingen uit te gaan halen.
En daarvan wil ik me net behoeden.
Toch maar naar de V7s gaan kijken.
Ik werd vriendelijk en geduldig te woord gestaan en van vers gemalen koffie voorzien.
Wat heeft Teo er toch veel staan. In allerlei kleuren, uitvoeringen, nieuw en met ervaring.
Zitten en effe voelen hoe de fiets "past". Wat is het toch een licht fietsje, vergeleken met de VFR1200 FD die ik als laatste motor had.
De V7II Racer die ze hebben staan vind ik prachtig, maar vrees dat de zithouding toch weer contact gaat maken met dat kleine duiveltje tussen m'n oren.

Toen wees de verkoper me op de V9 Roamer.
Prachtige machine ook. Die kleur rood... fantastisch.
Handig bagagerekje en koffertje ook nog
(ik heb werkelijk geen idee hoe je op de V7 Racer een slot of lunchpakketje mee moet nemen. Laat staan hoe je daarmee op vakantie kunt rijden.)
De V9 zit heerlijk relaxt. Schijnt ook prima te sturen...

Moet ik toch maar eens serieus gaan overwegen om echt & actief te gaan her-opstappen!?
Waarop wachten?
Keuzes keuzes keuzes...
 
Nee, nog geen proefrit gemaakt.
Het is alweer 4 jaar geleden dat ik mijn VFR verkocht. En al mijn motor kleding erbij.
Maar ook dat wil de dealert wel ter beschikking stellen.
Volg mijn hart. Zeker! Maar ik moet ook mijn bankrekening volgen.
Die laatste zegt weliswaar; jaaaa, doe maar.
Maar dan is er nog zo iets als een echtgenote die eigenlijk wel blij was dat ik stopte met motorrijden.
😬
 
Ben op zoek naar een Moto Guzzi V7 III Special Azzurro maar omdat ik wat lange benen heb is hij wat (te) laag voor mij.
Nu lees ik veel over lowering van deze types maar ik zou graag willen weten is er ook mogelijkheden om hem te verhogen?
 
Ben op zoek naar een Moto Guzzi V7 III Special Azzurro maar omdat ik wat lange benen heb is hij wat (te) laag voor mij.
Nu lees ik veel over lowering van deze types maar ik zou graag willen weten is er ook mogelijkheden om hem te verhogen?
Wat heeft dat voor nut,het verlagen is alleen omdat kabouters niet bij de grond kunnen,heb je lange benen gaat
verhogen niks uitmaken je moet dan de afstand zadel/voetsteunen veranderen en dat kan alleen door de voetsteunen te verlagen
en /of het zadel te verhogen,dat eerste zal problematisch zijn omdat ze al vrij laag staan,blijft de 2e optie over het zadel
verhogen en of daar genoeg hoogte mee te winnen is zonder dat het geen gezicht meer is dat is de vraag.
 
Wel even deze upgrade moeten testen (koppeltje oetl#llen in blik knipperen links, ik denk al aan rechts er voorbij, gaan beide plotseling rechts een P-vak in)...
 

Bijlagen

  • 20200523_180222.jpg
    20200523_180222.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 13
Hey hallo,
Sinds 23 mei dit jaar ben ik het bezit van een v7 Stone uit 2012, dus ik kom ik mij hier even melden. Ik kom van een 850 t 3 van 36 jaar oud, dus ik moest een beetje boel wennen aan de "nieuwe" machine. Na een week en 600 km verder, krijg ik wel de indruk dat de v7 en ik vriendjes gaan worden. Ik laat het weten!
20200601_164707.jpg
 
Had wat probleempjes met Stone: bij koude motor startte hij wel goed, liep mooi stationair en kon ik normaal wegrijden. Maar als ik van 1 naar 2 wilde schakelen ( en dus van het gas af moest ) viel hij compleet stil. Ook vond ik dat hij bij lage snelheden ( in de stad ) nogal bokkerig was. Verder hield ik elke keer bij gebruik van de koffers, de gespen in mijn handen. Ben gisteren bij TLM geweest, en zij hebben het keurig netjes verholpen. Er is een andere mapping op gekomen, en de gespen zijn met popnagels vastgezet. Ben weer helemaal happy 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan