Italian Connection: het V7 topic (I, II, III, ...)

:t vorige week vroeg de buurman waarom ik schilderstape op mijn fietsstuur geplakt had. Daar had ik de nummers van de fietsknooppunten op geschreven, zodat ik niet bij elk bord hoefde te stoppen om de route te kunnen volgen. Ook geen smartphone nodig met de fietsknoop app.
 
Spiegeltjes verzet. De armen en bijbehorende klempassingen zaten toch wat in de weg...

7152020165154.jpg
 
Laatst bewerkt:
Met toeval dit topic weer gevonden, laatste was 10.12 19 ....ik kijk eigenlijk nooit bij de naked bikes vindt de V7 beter bij de Tourmotoren passen
maar dat is niet belangrijk.
Ik probeer een fotos te plaatsen,maar dat lukt niet zo erg, (telkens +kopie ) ik weet niet niet wat ik fout doe , misschien heeft iemand een tip.
Ben een old school Guzzi driver,van voor de computer tijd,en die zijn niet zo handig met zo,n ding.(comppi).
Trouwens F-D dat kerkje staat dat niet in de buurt van Füssen/Neuschwanstein ?
 
Hoi Thunderbolt,
Dat kerkje*) staat niet zo ver van Dietramszell, stukje onder München. Op de smartphone heb je om foto's toe te voegen het knopje 'Voeg bestand toen onder het tekstveld.

*) St. Leonhard
 
Laatst bewerkt:
Hallo guzzi liefhebbers.

Ik heb recent een naar mijn mening hele gave guzzi v7 lll special gekocht in voor mij de mooiste kleur: blauw. Ik ben er voor naar Duitsland gemoeten, nabij de Tsjechische grens.

Ik heb er inmiddels een kleine 500km mee gereden en hij bevalt erg goed. Al wil ik nog wel graag iets aan de zithouding aanpassen. Het zadel mag ietsje hoger. En ik ben ook benieuwd of het motor karakter positief beïnvloed wordt door de ecu te flashej. Zijn er hier mensen met ervaring? Een ander puntje van aandacht is voor mij de korte giering. Zijn er ombouwsets te verkrijgen die de eindoverbrenging langer maken?
Hieronder een fototje:
 

Bijlagen

  • 84024CC1-1AA8-4407-9DFB-357589319741.jpeg
    84024CC1-1AA8-4407-9DFB-357589319741.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 24
@jaerox, gefeliciteerd met je" blauwe engel",mooie en goede motor waarom na +/- 500km deze veranderingen,rij die engel eerst eens een jaartje.
Van de elektroniek (ecu) zou ik afblijven daar is niets te halen,hoogstens ellende,en bij de giering zou ik me bij TLM in Nijmegen laten informeren,
Een ander zadel is mogenlijk de fa.Corbin maakt speciale zadels,je kan ook de voetsteps lager zetten. veel succes.
 
Had wat probleempjes met Stone: bij koude motor startte hij wel goed, liep mooi stationair en kon ik normaal wegrijden. Maar als ik van 1 naar 2 wilde schakelen ( en dus van het gas af moest ) viel hij compleet stil. Ook vond ik dat hij bij lage snelheden ( in de stad ) nogal bokkerig was. Verder hield ik elke keer bij gebruik van de koffers, de gespen in mijn handen. Ben gisteren bij TLM geweest, en zij hebben het keurig netjes verholpen. Er is een andere mapping op gekomen, en de gespen zijn met popnagels vastgezet. Ben weer helemaal happy 😁
Deze even ophalen.
Ik rij zelf ook met een stone van '13.
Heeft die mapping ook effect als de motor op zich al goed draait, betere prestaties? Of beter laten zoals het is?

Nog een vraagje.
Iemand die weet waar ik een contactslot kan vinden voor de v7?

Alvast bedankt!
 
Deze even ophalen.
Ik rij zelf ook met een stone van '13.
Heeft die mapping ook effect als de motor op zich al goed draait, betere prestaties? Of beter laten zoals het is?

Nog een vraagje.
Iemand die weet waar ik een contactslot kan vinden voor de v7?

Alvast bedankt!
Ik ben zelf totaal niet technisch, en ben ook niet van (snelle) prestaties. Ik heb het bij TLM laten doen, zij kunnen jou daar alles over vertellen. De v7 heb ik inmiddels ingeruild voor een v9 roamer, omdat deze meer bij mijn rijstijl past (rustig tokkelen)
 
Ik ben zelf totaal niet technisch, en ben ook niet van (snelle) prestaties. Ik heb het bij TLM laten doen, zij kunnen jou daar alles over vertellen. De v7 heb ik inmiddels ingeruild voor een v9 roamer, omdat deze meer bij mijn rijstijl past (rustig tokkelen)
OK toch bedankt!
Ja voor de snelle prestaties ben ik nu ook niet echt maar net dat tikkeltje meer kan nooit kwaad :)
 
Guzzisti,s,vanmiddag ook een paar uur onderweg geweest, "frühlinghaftes wetter" 17°C! T,mag van mij zo wel blijven.
Ride-safe, Thunderbolt.
 
Hoi, je vraag is me nu pas opgevallen... Dat moet dan 4 oktober geweest zijn - best mogelijk, als je in de buurt van Sauerlach en Egling (onder München) onderweg bent geweest. Woon je daar ergens?

Ja, ik reed richting Bad Tölz- Jachenau - Walchensee.

De oude weg van Sauerlach via Dietramzell naar Bad Tölz is zo een beetje m'n "Hausstrecke", (ook met de fiets, plus vele parallelle routes).
 
Heeft er al eens iemand op de nieuwe V7/850 gereden? Na 20 jaar op een VX800 ben ik wel eens toe aan iets nieuws. Een V7, een Bonneville of misschien wel een V85TT lijken me wel wat. Lang geleden heb ik ooit een stukje op een V7 Classic gereden. Vond hem toen al mooi maar wat ielig en krap. De nieuwe zou qua motor specs vergelijkbaar of beter moeten zijn dan de VX, dus vandaar misschien toch interessant voor mij.
Zijn de afmetingen nog steeds hetzelfde, of zit het ook wat beter? Ik ben ca 178 cm.
 
Heeft er al eens iemand op de nieuwe V7/850 gereden? Na 20 jaar op een VX800 ben ik wel eens toe aan iets nieuws. Een V7, een Bonneville of misschien wel een V85TT lijken me wel wat. Lang geleden heb ik ooit een stukje op een V7 Classic gereden. Vond hem toen al mooi maar wat ielig en krap. De nieuwe zou qua motor specs vergelijkbaar of beter moeten zijn dan de VX, dus vandaar misschien toch interessant voor mij.
Zijn de afmetingen nog steeds hetzelfde, of zit het ook wat beter? Ik ben ca 178 cm.
Voor zn klein manneke is een guzzi groot zat hoor.




🤡
 
Terug
Bovenaan Onderaan