Italjet Dragster 125/200

Verder niemand een dragster hier? Of topic gewoon beetje dood :P

Inmiddels al even in bezit vanaf december 2021, door andere prioriteiten nog weinig mee gereden maar had hem ook aangeschaft met het idee er mega toertochten op te gaan doen en vooral voor de heb/looks/gaaf ding.

Uitlaat destijds vrij snel veranderd voor een combinatie van een Arrow bocht en een yoshimura R11 demper. Door het open systeem komt een Dragster èrg tot leven tov originele uitlaat gezien die ontzettend geknepen is. Daarnaast het volledige carbon pakket gemonteerd.

Verder van Malossi: V-snaar, vario, koppeling, torque driver (achter halfpoulie). Wat de scooter ook erg ten goede komt qua acceleratie.

Nu klaarliggen: 204cc Malossi bigbore en een Force Master. Force master ga ik wel even testen maar uiteindelijk gaat hij gewoon op de testbank om de originele ecu te mappen/flashen. Door het Euro 5/6 merk je dat de ecu steeds zo arm mogelijk gaat staan bij constante snelheid en half gas, bij constant 80km/h is gewoon zwaar irritant dat je hem steeds armer hoort gaan lopen. Quick fix voor iedereen is gewoon de ecu flashen, closed loop software erin en klaar.

Als ik de cilinder ga wisselen pak ik gelijk de cilinderkop mee, zou hij op een goede 20-21pk gecorrigeerd moeten zitten.
 
Hoi, ik ben ook in het bezit van een dragster. Een first edition nog niet veel mee gereden. En hoofdzakelijk gekocht omdat ik deze zeer mooi vondt. Deze wel voorzien van de akrapovic race uitlaat en voorbocht en malossi variateur
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240105-152124~2.png
    Screenshot_20240105-152124~2.png
    226,9 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_20240105-152327~2.png
    Screenshot_20240105-152327~2.png
    255,9 KB · Weergaven: 0
Hoi, ik ben ook in het bezit van een dragster. Een first edition, nog niet veel mee gereden. En hoofdzakelijk gekocht omdat ik deze zeer mooi vond. Deze wel voorzien van de akrapovic race uitlaat en voorbocht en malossi variateur
OK, ik kan dat volgen als het je smaak is.
Ik ga ervan uit dat het om een splinternieuwe scooter gaat.

Als je er nog niet veel mee gereden hebt waarom heb je dan de uitlaat en de variator vervangen?
 
OK, ik kan dat volgen als het je smaak is.
Ik ga ervan uit dat het om een splinternieuwe scooter gaat.

Als je er nog niet veel mee gereden hebt waarom heb je dan de uitlaat en de variator vervangen?
Klopt indd, heb hem gekocht om weg te zetten, en afentoe is een rondje op te rijden! Uitlaat vond ik gewoon mooier staan dus vandaar deze eronder gezet. En als ik dan x rondje er op rijdt is het ook wel fijn als hij net wat vlotter accelereert.😉
 
Klopt indd, heb hem gekocht om weg te zetten, en afentoe is een rondje op te rijden! Uitlaat vond ik gewoon mooier staan dus vandaar deze eronder gezet. En als ik dan x rondje er op rijdt is het ook wel fijn als hij net wat vlotter accelereert.😉
Kan ik volgen, maar dat hij met een andere uitlaat vlotter accelereert zal toch eerder gevoelsmatig zijn dan reëel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan