Italjet Dragster 125/200

Gerdien

MF veteraan
7 jul 2002
4.663
1.815
Hebben jullie deze al gezien?


Leverbaar vanaf juni 2019 (Edit: zomer 2020. Edit: voorjaar 2021. Edit: december 2021, na meer dan 2 jaar vertraging nu dus eindelijk op de markt).
Ik vind het een prachtig ding. :9~

De 125cc is goed voor 14,9 pk vermogen bij 10.000 toeren met 12,5 Nm koppel bij 7.750 toeren per minuut. De 200cc versie heeft al meer pit en levert 19,8 pk bij 8.250 toeren en 17 Nm bij 6.250 toeren per minuut.
Veel power! :t

€ 4.895,- (200cc) Prijs nog onder voorbehoud.
(Edit: De totaalprijs is € 7.249 in Nederland. De totaalprijs voor de 125cc versie is € 7.149)

italjet-dragster-2020-200cc-limited-first-edition.jpg

Dit is de gelimiteerde en genummerde First Edition uitvoering.

https://www.2wheels.nl/italjet-dragster-200cc?___store=sws2wheels_nl
image-bigMobileWide-c008b6e3-1392426.jpg
 
Laatst bewerkt:
Deze bestond al als 125cc jaren terug, meen ik.
Maar Italjet..... Longjia (Chinees) heeft een tijd terug de Buccaneer 250 voor Italjet gemaakt, grote kans dus dat dit ook een Chinees is met een Europese naam.
Met andere woorden; ik laat 'm lekker staan. Ben wel benieuwd wat voor blok ze gebruiken, want die pk's krijgen de Chinezen meestal niet uit die cilinderinhoud.
Maar qua looks mag ie er zeker zijn!
 
Kan je beter de ouwe kopen die is een stuk mooier en met de 180cc van de runner loopt die meer dan prima
Maargoed gelukkig doen smaken verschillen maar ik vind het maar niks
 
Deze bestond al als 125cc jaren terug, meen ik.
Maar Italjet..... Longjia (Chinees) heeft een tijd terug de Buccaneer 250 voor Italjet gemaakt, grote kans dus dat dit ook een Chinees is met een Europese naam.
Met andere woorden; ik laat 'm lekker staan. Ben wel benieuwd wat voor blok ze gebruiken, want die pk's krijgen de Chinezen meestal niet uit die cilinderinhoud.
Maar qua looks mag ie er zeker zijn!
Hij gebruikt het piagio blok van de aprilia scarabeo . Dus motorisch zit het wel snor . Vind het wel een gaaf ding had dan liever een nog iets zwaarder blok gehad maargoed
 

Ja cker heb ik een bron voor je

Bedankt! Ik lees wel weer op internet dat sinds 2008 het Scarabeo 200 blok in China wordt gemaakt ipv dat het bij Rotax vandaan komt. We gaan het wel zien, als ze hier worden verkocht. Had leuk geweest als ze hier een 250 of 300cc blokje onder zouden proppen.
 
Het is hoe dan ook een gaaf ding om te zien. Motoren uit China kunnen goed zijn als de Italianen zelf de kwaliteitscontrole doen en er bovenop zitten.
 
Nu alleen nog wachten tot de eerste review komt . Benieuwd of er een dealer in de buurt zit dan wil ik hem cker ff bekijken of testen
 
Had een mailtje ontvangen ontremd de bergruimte , maar volgens hun kon er geen helm kwijt onder het zadel . Ging ik alwel van uit. Vind het jammer dat er maar 2 dealers zijn en ook nog is ver van Zwolle vandaan ook.0CB01A01-5416-4584-A368-5D3AA3CAF180.jpeg07A0F1CA-3E64-48DA-ADAF-058ACC667BCD.jpeg4677715E-C80A-41A4-BB8B-3BA7AC774378.jpeg
 
Op het eerste zicht ziet het er wel een stoer ding uit. Maar langer kijken heeft mij een gevoel dat hij precies nog niet volledig af is 8-)
Ja ik wacht ook ff af nog , vanaf maart is hij leverbaar dus dan nog is ff kijken
9184FA83-7D4B-4159-B055-06774E328049.jpeg

Vind hem anders zo wel rete dik , 20pk is voldoende voor waar ik hem voor zou gebruiken
 
Supergaaf ding. Jammer dat ie geen bergruimte heeft, want mede daarom rijden velen op een scooter.
 
  • Leuk
Waarderingen: zzz
De Dragster is gepresenteerd op EICMA 2018. Bij de komende EICMA wordt o.a. het commerciële netwerk gepresenteerd.
Italjet pakt het serieus op.
Ik heb een vraag gesteld via de officiële website en kreeg binnen een dag antwoord. Zo te lezen wordt het mogelijk om een topkoffer te monteren.

Screenshot_2019-09-21-09-35-25-550_com.yahoo.mobile.client.android.mail.jpg
 
En dat is wat we willen toch? Een kleine scooter die gaat als een raket. :+
 
Ziet er leuk uit, maar vrijwel ongeschikt om eens boodschappen mee te doen.
Een soort café racer.

 
Laatst bewerkt:
Een topkoffer scheelt al veel.
Ik heb serieus interesse en ga zeker kijken als ie beschikbaar is komend voorjaar.
 
Een topkoffer scheelt al veel.
Ik heb serieus interesse en ga zeker kijken als ie beschikbaar is komend voorjaar.
Het is echt een mooi ding maar niet om volgepakt mee op vakantie te gaan,
Maar wel om lekker een rondje mee te gaan rijden en dan weer op te bergen.
 
Als ik er een koop, dan ga ik er ook twee weken mee op vakantie. :Y
Een grote scoot is fijner, maar het zal best wel gaan.
 
Bij de meeste motorscooters vindt ik een topkoffer visueel geen probleem en soms zelfs een verbetering. Bij deze Italjet Dragster lijkt het mij geen goede combinatie. Alsof je een dakkoffer op een cabriolet wilt monteren.:N
 
Terug
Bovenaan Onderaan