Italjet Dragster 125/200

Bij de meeste motorscooters vindt ik een topkoffer visueel geen probleem en soms zelfs een verbetering. Bij deze Italjet Dragster lijkt het mij geen goede combinatie. Alsof je een dakkoffer op een cabriolet wilt monteren.:N


_O-
Helemaal waar, daarom zal er ook een kleine sportieve koffer in kleur opmoeten. Ik denk dat het optisch wel meevalt.
 
Wel leuk dat ze een 200cc nieuw leven in blazen met tegen de 19 a 20 pk.
Want een 150cc is net iets meer dan 125cc en is net niet genoeg om goed mee te komen op de snelweg.
En de 250cc is meer richting de 300cc gekropen, dan is 200cc een leuke opvulling voor een wat kleinere scooter maat.
 
19,8 pk 200cc gewicht 112 kilo.
Wiel voor 12 inch achter 13 inch.
Bijna net zoveel pk als yamaha x-max 250, maar veel lichter.
 
En daarom vind ik deze zo interessant. Lichtgewicht, niet te hoog en voldoende pk's.
 
Apart model, ik vind em leuk, in Italia waarschijnlijk 4900 euro dan hier nog een 600 bpm erbij, heb ik geen interesse meer.
4500 euro zou leuk zijn. Misschoen als er weer eens een grote crisis komt, en ze weer flink korting geven.
 
De uiteindelijke Nederlandse prijs is bekend:
125cc: € 5.750
200cc: € 6.250

Ondertussen is er een nieuwe kleur bijgekomen, naast rood en geel is ie ook leverbaar in oranje.

italjet-dragster-200cc-oranje_3.jpg
 
In België ook niet, denk ik.
Het ontwerp is voor de rest wel duidelijk, alleen lijkt het erop dat de voorste schijfrem strak verbonden is met het frame. Kan ik niet plaatsen.
 
In België ook niet, denk ik.
Het ontwerp is voor de rest wel duidelijk, alleen lijkt het erop dat de voorste schijfrem strak verbonden is met het frame. Kan ik niet plaatsen.

De scooter heeft naafbesturing en dat komt bijna niet voor. Heel innovatief. Ik geloof dat alleen Bimota dat ook heeft.
Dan kan je remmen met je voorrem in bochten en dan duikt ie niet zoals met een gewone voorvork.
 
Ben benieuwd of deze ook naar België komt. Mooie scooter alleen lijkt het niet zo comfortabel om langere ritten te doen. Daarom rijd ik scooter: het comfort en de opbergruimte. :P
 
Ieder zn smaak maar ik vind t niks....alsof die zn kuipdelen onderweg is verloren.
En €6250 voor n 200 cc?

Voor een paar honderd euro erbij heb je een Yamaha (!) x max 300 met 28 pk waarbij je wel windbescherming hebt.
Ik wil niet negatief komen doen hoor....maar hoe ga je iets meenemen aan bagage??? 1 van de grootste voordelen aan een scoot.

Leuk op de foto hoor zo'n italjet en misschien voor n 18 jarige, maar deze ga je op de Nederlandse wegen zelden zien rijden (ik verwacht nul)
Let wel, als ik er eentje tegen zou komen zou ik denken "hip of stoer" maar ook....wat heb je eraan?
 
Ik zeur nog ff verder.
Lees de test en ik moet zeggen....zonder berijder is t n soort kunstwerk. Dit zou je in een huis kunnen zetten.

Echter....kijk als er iemand op zit....ik vind t er heel raar uitzien.


Italjet_Dragster_125_1.jpg


smaken verschillen hoor! Wat denken jullie van die foto met rijder?
Ik zou denken...waarom is die buddy zo kort?
Als die langer zou zijn zou de achterkant niet zo raar zijn. (Misschien word ik n oude brompot)
 
Ik zeur nog ff verder.
Lees de test en ik moet zeggen....zonder berijder is t n soort kunstwerk. Dit zou je in een huis kunnen zetten.

Echter....kijk als er iemand op zit....ik vind t er heel raar uitzien.


Bekijk bijlage 1462362

smaken verschillen hoor! Wat denken jullie van die foto met rijder?
Ik zou denken...waarom is die buddy zo kort?
Als die langer zou zijn zou de achterkant niet zo raar zijn. (Misschien word ik n oude brompot)
Nou ik heb een beetje hetzelfde idee.
Enkel de scooter ziet er inderdaad stoer uit, maar met iemand erop lijkt hij aardig uit verhouding...
De bestuurder zit erg ver voorop en dan komt er nog een enorm lange achterbrug.
 
Ieder zn smaak maar ik vind t niks....alsof die zn kuipdelen onderweg is verloren.
En €6250 voor n 200 cc?

Voor een paar honderd euro erbij heb je een Yamaha (!) x max 300 met 28 pk waarbij je wel windbescherming hebt.
Ik wil niet negatief komen doen hoor....maar hoe ga je iets meenemen aan bagage??? 1 van de grootste voordelen aan een scoot.

Leuk op de foto hoor zo'n italjet en misschien voor n 18 jarige, maar deze ga je op de Nederlandse wegen zelden zien rijden (ik verwacht nul)
Let wel, als ik er eentje tegen zou komen zou ik denken "hip of stoer" maar ook....wat heb je eraan?

Het apparaat is prachtig om te zien. Als ik geld had als water, had ik er eentje om in huis neer te zetten en om af en toe mee te rijden op mooie dagen, maar om vaker naar te kijken. De prijs is echter belachelijk voor maar 200cc (en ook de 125cc is belachelijk hoog. Voor 2051 euro minder heb je een NMAX 125. Niet zo gelikt uiterlijk, maar kan hetzelfde en biedt ruimte). Voor iets meer heb je inderdaad een XMAX 300 of Beverly 350, voor iets minder als je wil schakelen zelfs een Kawa Z400 naked bike. Je kan inderdaad niets meenemen. Bij motorscooters wil ik dat het een praktisch ding is waarbij ik zo veel mogelijk mee kan nemen, je wil gemak, deels daarom ook de automaat. Maar goed, de wereld is (véél) groter dan Nederland.
 
Ik vind de scooter super gaaf , het minimale opberg ruimte had ik voor lief genomen als de prijs minimaal 1000 minder was geweest .
200cc was voor mij voldoende geweest voor waar ik hem voor gebruik maar de prijs vind ik veelste veel . Koop ik liever een Yamaha of een Vespa voor dat geld
 
Voor iemand met mijn lengte (1.58) en kracht is het formaat en gewicht ideaal. Geen idee hoe lang die man op de foto is, maar het ziet er inderdaad een beetje zot uit.
 
Ik had weer contact met Italjet. Er komt toch een soort rack/plaat waar een aftermarket topkoffer op kan. :t
 
Ik ben blij dat ik niet op de Dragster heb gewacht, want die is nog steeds niet leverbaar.
Mijn favoriete kleur oranje is ondertussen uit het assortiment, ze leveren nu een zilver/goud special edition. Maar hoe lang dat gaat duren?

IMG_20200425_163156.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan