ivm met eerste motor(chopper)

deathkiller

Rookie
24 aug 2006
2
0
belgie
hallo, ik ben hier nieuw in en zou graag een chopper kopen
Nu is mijn vraag is dit iets om mee te beginne ?

(kijk attachement plzz)

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/407960/bd21c4411f693150a0725f961c2d7dd4 (TN130--4K7SB13524CO17707-tn130-titl)​
 
ohh... ik dat geval zou ik zeggen: Waarom niet :Y als je tenminste niet van plan ben lange ritten :] te gaan maken. Het kan wel alleen laat het confort dan te wensen over.

Maar Voor de rest :9~
 
Om echt met een motor te beginnen kan je volgens mij beter eerst een iets wendbaarder dingetje halen.

Ik heb nu 2 jaar op een cb two fifty getuft omdat die lekker goedkoop was toen ik hem kocht en hij prima werkte.
Hiermee zeg ik niet dat je een licht bakkie moet halen maar een toer geval of buikschuiver is erg goed om ervaring op te doen. Een cross en allroad motor al helemaal.

Vorige week heb ik een testritje gemaakt op mijn nieuwe aankoop (shadow 1100c) het sturen op zo'n langer bakkie gaat heel wat lastiger...

Maar ja daar kies je dan ook zelf voor :)
 
Ja hoor, waarom niet?
Ik vind het een beetje onzin om eerst op een CB of andere 'makkelijke' motor te beginnen als je toch eigenlijk een chopper wilt.
Je moet er toch op leren rijden, dus gewoon kopen wat je wilt/mooi vind.
 
knukkel heeft wel een punt

maar of een hardtail handig is op belgisch wegdek ...

ding in kwestie heeft wel een mooi schijfremmetje
 
Ja hoor, waarom niet?
Ik vind het een beetje onzin om eerst op een CB of andere 'makkelijke' motor te beginnen als je toch eigenlijk een chopper wilt.
Je moet er toch op leren rijden, dus gewoon kopen wat je wilt/mooi vind.

:^

Yep ... je eerste motor moet je met je hart kopen, niet met je verstand!
 
Hele mooie motor, waar staat ie te koop ??
Kan die niet zonder die voorrem ?

Als JIJ hem geschikt vindt, gewoon kopen indien mogelijk, volg je hart. :]
 
Leuke chopper 8-)
Als je op zoiets wilt rijden, moet je niet op een 'standaard beginnersmotor' beginnen :N
Rijden op waar je het prettigst op en bij voelt :Y :]Verklaar U nader aub :Y

[nadere verklaring]
ik dacht, met mijn bescheiden mening O-) , dat de persoon in kwestie deze motor :] via een veilingsite wilde aanschaffen. Kam er pas later achter dat het alleen om het type motor ging[(.

Foto doet mij namelijk erg veel denken aan zo’n “koop nu deze nieuwe Harley voor €3000” advertentie. :Y

Ik had geen kwaad in de zin… ik dacht ik waarschuw even voordat er straks weer zo’n “Ik ben opgelicht!!!” topic word geopend.

[/nadere verklaring]
 
[nadere verklaring]
ik dacht, met mijn bescheiden mening O-) , dat de persoon in kwestie deze motor :] via een veilingsite wilde aanschaffen. Kam er pas later achter dat het alleen om het type motor ging[(.

Foto doet mij namelijk erg veel denken aan zo’n “koop nu deze nieuwe Harley voor €3000” advertentie. :Y

Ik had geen kwaad in de zin… ik dacht ik waarschuw even voordat er straks weer zo’n “Ik ben opgelicht!!!” topic word geopend.

[/nadere verklaring]

Ik begrijp hem helemaal :Y :}

Zou kunnen ja... maar dat loopt weer uit op een hoop gezeik... ;)

:+
 
Ik had nog een paar foto's gevonden van enkele bouwwerken in de vorm van zo'n fout kruis, was het toppic pleite :(

Over die motor. Waarom zou je eerst op een andere gaan rijden? Als je bang bent dat je deze in de prak rijd moet je gewoon beter je best doen om het niet te doen.
Maak je maar meer zorgen over je veege lijf dan over je motor. Op een cb-tje 2half voelt een boom ook heel hard aan, dat heeft niets met je brommert te maken.

Gewoon doen en zeker in den beginne geen gekke toeren uithalen waar je nog niet rijp voor bent.

8-) 8-) Hardtail rules 8-) 8-)
 
Ik zou zeggen, probeer zo veel mogelijk op verschillende motoren te rijden, en aan de hand van je eigen ervaring een motor kopen. ga niet meteen uit van het uiterlijk, maar meer hoe lang je met die motor kan rijden zonder rugklachten oid. Ik heb toen ook een paar verschillende motoren gereden voordat ik mijn eigen motor koop.
 
gewoon lekker kopen waar je je goed bij voelt, anders zit je toch altijd met een
"maar ik wilde eigenlijk" gevoel. Dus als je licht wilt beginnen, begin je licht, wil je standaard beginnen, begin je standaard, wil je meteen custom beginnen... je kunt het al raden toch? ;)
 
Gewoon kopen waar je helemaal weg van bent. Heb ik ook gedaan met mn eerste motor. Was een Honda cb650 custom met 4 in 1 uitlaat. Was er helemaal weg van. Heb er waarschijnlijk ook gehoorbeschadiging aan overgehouden maar toch. Je eerste motor is toch altijd de meest bijzondere. En als tie niet bevalt verkoop je hem gewoon weer. Verlies zul je er toch haast niet op lijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan