Iwemania 3.0: Jasper gaat Moto-E racen!

Het eindeloos tegen de muur van de Moto3 op knallen, dat vond ik aan Iwema altijd een beetje gek. Het heeft er zelden op geleken dat daar een succesvollere carrière uit voort zou komen, dan dat gebeurd is. En "meedoen om het meedoen", dat vind ik niet passen bij dat wereldkampioenschap. Als het je meer gaat om het tentoonstellen van je talent op een plezierige manier, dan is dat ijsracen of MotoE racen veel logischer. Daar heb ik zeker wel respect voor hoor!

(Niet dat je iets koopt voor mijn 'respect', maar dat terzijde.)
 
Het eindeloos tegen de muur van de Moto3 op knallen, dat vond ik aan Iwema altijd een beetje gek. Het heeft er zelden op geleken dat daar een succesvollere carrière uit voort zou komen, dan dat gebeurd is. En "meedoen om het meedoen", dat vind ik niet passen bij dat wereldkampioenschap. Als het je meer gaat om het tentoonstellen van je talent op een plezierige manier, dan is dat ijsracen of MotoE racen veel logischer. Daar heb ik zeker wel respect voor hoor!

(Niet dat je iets koopt voor mijn 'respect', maar dat terzijde.)
Jee komt ook niet in een wereld wereld kampioen schap rijden als je geen snelheid hebt.
JI rijdt in een crt cup iedereen het snot voor de ogen
 
Jee komt ook niet in een wereld wereld kampioen schap rijden als je geen snelheid hebt.
JI rijdt in een crt cup iedereen het snot voor de ogen
Daar twijfel ik wel een beetje aan. Hij reed ergens in 2015 2016 voor een Spaans team met een Moto2 (Honda cbr600 blok), met een door het team zelf gebouwd buizen frame. Eerst zou Spaans kampioenschap gereden worden met misschien een paar wild-cards, volgens mij hetzelfde jaar dat hij met de Speed-up de wild-card voor de TT reed.
Iig tijdens test dagen ergens in April dat jaar reed hij dus op Assen met dat Spaanse ding, ik was daar als monteur om een paar jongens te helpen met R6'en in OW Supercup.
Deze R6"en waren voor de Supercup kampioenschap materiaal gewoon goed voor elkaar, Olhins, YEC kit Ahnendorp getuned. Deze jongens en meerdere jongens uit de Supercup waren seconden sneller dan Iwema.
Prima Iwema reed natuurlijk met een standaard Honda blok maar de fiets was wel vele malen lichter, lichtere wielen, nog betere remmen vering enz. Maar snot voor de ogen geloof ik eerlijk gezegd niet zo na wat ik toen gezien en zelf geklokt heb.
Rob Hartog reed daar ook op zijn WSS 600 Kawa en die was 2 seconden sneller dan de eerste vaste Supercup rijder. Maar die had er al wel een paar weken trainen in Spanje op zitten toen, en dat had Iwema dus ook met die Moto2 fiets.

Ik heb ook eerlijk gezegd nooit begrepen waarom hij zich nooit heeft willen bewijzen in bijv de OW supercup, na zijn Speed-up avontuur. Dat was voor hem volgens mij veel eenvoudiger geweest als gaan ijsracen. Als hij zich net zo had ingezet als wat hij doet bij het ijsracen had het toch echt wel iets op kunnen leveren.
Gewoon zelf een oude fiets kopen en desnoods lopend met je racer naar het circuit. Dan maar ff niet alles goed voor elkaar en luxe maar je kn wel laten zien dat je nog kunt racen en wil. Volgens mij had hij best steun gekregen van diverse kanten, en had daarna nog best wat kunnen bereiken als bleek dat hij wel kan rijden.
 
Daar twijfel ik wel een beetje aan. Hij reed ergens in 2015 2016 voor een Spaans team met een Moto2 (Honda cbr600 blok), met een door het team zelf gebouwd buizen frame. Eerst zou Spaans kampioenschap gereden worden met misschien een paar wild-cards, volgens mij hetzelfde jaar dat hij met de Speed-up de wild-card voor de TT reed.
Iig tijdens test dagen ergens in April dat jaar reed hij dus op Assen met dat Spaanse ding, ik was daar als monteur om een paar jongens te helpen met R6'en in OW Supercup.
Deze R6"en waren voor de Supercup kampioenschap materiaal gewoon goed voor elkaar, Olhins, YEC kit Ahnendorp getuned. Deze jongens en meerdere jongens uit de Supercup waren seconden sneller dan Iwema.
Prima Iwema reed natuurlijk met een standaard Honda blok maar de fiets was wel vele malen lichter, lichtere wielen, nog betere remmen vering enz. Maar snot voor de ogen geloof ik eerlijk gezegd niet zo na wat ik toen gezien en zelf geklokt heb.
Rob Hartog reed daar ook op zijn WSS 600 Kawa en die was 2 seconden sneller dan de eerste vaste Supercup rijder. Maar die had er al wel een paar weken trainen in Spanje op zitten toen, en dat had Iwema dus ook met die Moto2 fiets.

Ik heb ook eerlijk gezegd nooit begrepen waarom hij zich nooit heeft willen bewijzen in bijv de OW supercup, na zijn Speed-up avontuur. Dat was voor hem volgens mij veel eenvoudiger geweest als gaan ijsracen. Als hij zich net zo had ingezet als wat hij doet bij het ijsracen had het toch echt wel iets op kunnen leveren.
Gewoon zelf een oude fiets kopen en desnoods lopend met je racer naar het circuit. Dan maar ff niet alles goed voor elkaar en luxe maar je kn wel laten zien dat je nog kunt racen en wil. Volgens mij had hij best steun gekregen van diverse kanten, en had daarna nog best wat kunnen bereiken als bleek dat hij wel kan rijden.
Was dat Spaanse ding gewoon slecht of kon Iwema het niet aan?
 
Was dat Spaanse ding gewoon slecht of kon Iwema het niet aan?
Tja dat is een goede vraag......

Ik heb dat ding uitgebreid bekeken. En wat er opzat aan spullen was gewoon Moto2 waardig, vering, remmen, lichte wielen end. Kun je alleen nog je raagtekens zetten bij het frame. Dit zal misschien geen Kalex niveau zijn geweest, maar het was wel een slim en lichte gebouwde racer. Dus leek mij best een wapen tov zwaardere Supersport machines.
En later dat jaar bewees Iwema met die Speed-up tijdens de wild-card op de TT het zelf ook moeilijk te hebben op zo'n machine. Dus daarom geloof ik niet helemaal dat het alleen aan die eventueel slechte machine heeft gelegen.
En daarom ben ik er ook niet helemaal van overtuigd dat hij iedereen hier in Nederland ff opzij zet op de baan. aar ik vraag me ook af in hoeverre Jasper in staat is om een motor af te stellen. Ik geloof best dat als er een goed achter hem staat en hij alleen maar aan hoeft te geven wat hij voelt, dat het dan best goed komt. Maar zelf een motor afstellen en weten hoe je het graag zou willen afgesteld hebben..... Nee ik denk dat er dan wel jongens met meer kennis in de Nederlandse klassen rondlopen.
 
Grootste probleem op de Speed Up en dus moto2 voor Iwema was dat hij veels te licht was en er bizar veel kilo’s bij moest plakken om aan het minimum gewicht te komen.
Balans was daardoor ver te zoeken.
Op het Spaanse ding werd niks bij geplakt, dus geen nadeel, rondetijden niet schokkend beter.........

Ik weet dat vooral Ronald Ten Kate verbaasd was over dat gewicht bijplakken. Ik heb tijdens meerdere BSB wedstrijden mensen gezien die ook gewicht bij plakten in verschillende klassen oa de BSB supersport, niks vreemds knipoogde de ervaren monteur naar mij. Ook de plek werd niet heel erg moeilijk over gedaan............
 
Geen gekke tijd toch?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210314-203213_Chrome.jpg
    Screenshot_20210314-203213_Chrome.jpg
    118,5 KB · Weergaven: 23
Geen gekke tijd toch?
Nee zeker niet, ze hebben zich gekwalificeerd dus dat is gewoon goed. Maar voor alle 3 geld dat ze het meest op hun plek waren in lichte klassen. Daar hadden ze het meest kunnen bereiken, en ook bereikt.

En als je de 1:43 wil vergelijken met OW cup hou er dan nog ff rekening mee dat de OW end de langzame Ruskenhoek moet rijden.
 
11e van de 14 finishers na een waar crashfestijn.
Ach,, het zijn ook punten he.
Ik geef hem wel een 10 voor zijn vasthoudendheid.
wie weet vind ie nog ergens een paar volt extra binnenkort :)
 
11e van de 14 finishers na een waar crashfestijn.
Ach,, het zijn ook punten he.
Ik geef hem wel een 10 voor zijn vasthoudendheid.
wie weet vind ie nog ergens een paar volt extra binnenkort :)
Wat was dat een enorme k#t race om te zien.
Geen enkele inhaal actie.
Wel een hoop crashes.
 
Saaaahaaaaai was het.

en Jasper en die paar anderen die achterin rijden zijn niet gewoon een beetje te langzaam maar gewoon ongelooflijk veel !
Van iedereen die niet gecrasht was werd hij 1 na laatste..


Wat betreft het helm verhaal van vorige pagina, ikz ag nu toch wel een nieuwe / moderne helm met andere sponsoren.. blijf het vreemd vinden als hij getest heeft met een helm van jaaren oud
 
Over het helm deel ga ik dan vanuit !?

Ik denk dat ze er misschien niet eens naar gekeken hebben, dat ze er standaard vanuit gaan dat een racer met een " nieuwe"helm komt.
Of dat ze denken dat het in die klasse toch al niet uitmaakt omdat je sowieso voor lul rijd :P
 
Als ik zag hoe langzaam hij uit de ramshoek kwam en hoe vroeg hij dan ook nog in de ankers ging voor de GT in vergelijk met de rest van het veld.
Als hij het hele rondje zo voorzichtig rijdt verbaasd die 23 seconden me niets.
 
Deze man denkt al jaren dat hij bij de absolute wereld top hoort en volgens mij ziet iedereen inmiddels wel in dat dat niet zo is.

Word gewoon weer kerstboompjes verkopen, hahah :P
 

Iwema niet tevreden​

Hoewel de race volgens Iwema beter ging dan de training en de kwalificatie, is hij niet tevreden. "Ik ben al eens elfde en twaalfde geworden. De TT-baan vergroot mijn zwakheden. Aan de andere kant is het mijn tiende TT en dat heb ik toch maar mooi gedaan."

Ik snap dat "doet Vinalesje" en "zelfreflectie" niet helemaal.
Waar zegt hij dat het niet aan hem ligt? Hij zegt toch "mijn zwakheden"?
Het moge duidelijk zijn dat hij alleen veldvulling is, deze zware motoren zijn niets voor hem. Maar hij heeft geen geld, kreeg een aanbod, kans gepakt en staat er toch maar mooi bij!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan