J.costa vs Polini vs Malossi burgman 400

ik was net even een engels forum aan het lezen, dit ging over de malossi fly clutch.
Hier toch zeer positieve reacties erop.
Scooter trekt veel sneller en beter op, in combinatie met de gele malossi veer erbij.
De mannen zijn opzoek naar een oplossing voor de beruchte-K7-koppeling-probleem.
Zo te lezen wordt dit door de die FLY-Clucht niet verholpen.
Ook hier hebben ze de j.costa erop gehad, maar een persoon ging hem toch vervangen door een malossi vario.

hieronder de link, als die werkt.

Malossi Maxi Fly Clutch - Page 8 - Suzuki Burgman Forum

Anders even knippen en plakken.
Hij twijfelt over de JCosta, omdat ie niet meer vlot naar topsnelheid gaat. Een paar berichten later geeft ie toe dat zijn snaar als ver heen is en dit als zo was toen ie de JCosta had geïnstalleerd. Tja dat is vragen om problemen.
Zou het zonde vinden een j.costa te kopen en dan om de zoveel kilometers de rollen schoonmaken of vervangen.
Oh, dacht je soms dat het onderhouden van de vario&rollers&geleiders niet nodig zijn bij de standaard/Malossi/Polini of wat voor naampje er aan gegeven wordt.
Daarbij is een malossi stuk goedkoper.
Dat is waar.
Maar niemand ervaring ermee hier???
Mss in het topic-Burgman-AN-400-K7.
 
Product zal niet bij iedereen problemen geven , dé j.Costa heb ik het dan over.
Maar lees toch veel over problemen met de rollen die blijven hangen enz.
Daar geven ze ook geen garantie op bij Holland motor sport, alleen op de vario zelf.

Lees natuurlijk ook positieve dingen erover, sneller, stiller enz.
Maar het blijft een product dat een andere techniek toepast dan malossi en polini, merken die al jaren een goede naam hebben.
Hoelang j.costa bestaat weet ik niet
 
Dr puly is dan ook weer een heel ander systeem dan de mallosie of polini of de jcosta.
ik ben in iedergeval tevreden over de jcosta in de gp800.
al moet ik zeggen dat er in de originele dr puly wel hele zware rollen zaten.
18,5 tegen over 16,5 van de jcosta.
ben benieuwd wat eigenlijk gewoon 17gr had gedaan in de dr puly.
 
Laatst bewerkt:
Sinds ongeveer januari vorig jaar.rij tussen de 600 en 800 pm .
en in de winter bij geen pekel ook gewoon door.
ik ben erg tevreden, geeft een sportief karakter en daar hou ik van.
ik kan mij voorstellen dat sommige het nerveus zouden kunnen bestempelen, maar dat komt omdat er ook een hitche clutche op zit leo uitlaat en grotere achtertandwiel en kleine voor tandwiel met bmc luchtfilter.
al deze zaken afzonderlijk zorgt al voor een toename van de toeren laatstaand al deze zaken samen.
 
Laatst bewerkt:
Product zal niet bij iedereen problemen geven , dé j.Costa heb ik het dan over.
Oh, dus de JCosta is een probleem-product en je hebt ongelofelijk veel mazzel als ie het toch goed doet... :?
Maar lees toch veel over problemen met de rollen die blijven hangen enz.
Daar geven ze ook geen garantie op bij Holland motor sport, alleen op de vario zelf.
Geeft Suzuki of een van de andere vario-bouwers dan wél garantie op de gewichten?
Lees natuurlijk ook positieve dingen erover, sneller, stiller enz.
Maar het blijft een product dat een andere techniek toepast dan malossi en polini, merken die al jaren een goede naam hebben.
Lees je positieve ervaringen en dan nog trek je het product in twijfel. Waarom?

Volgens mij zit je in een tunnelvisie, je vergelijkt alleen de negatieve berichten van de JCosta met de positieve berichten van de andere merken.

Als je je blik verruimt dan kom je net zoveel (mss wel meer) horror-ervaringen over de andere merken tegen op het Net.
Hoelang j.costa bestaat weet ik niet
Vanaf 2005 voor de Spaanse markt, in 2007 voor Europa en inmiddels wereldwijd.
Net zoals Polini en Malossi een eigen race-klasse(s) hebben in Italie heeft JCosta dit ook in Spanje.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Je zou ook Dr. Pulley sliders kunnen proberen in je originele vario. Kost weinig en ik lees veel goeie recensies. Zoveel mensen zoveel meningen en ervaringen, probeer eens wat en laat ons je ervaring lezen
 
Laatst bewerkt:
Zijn die te verkrijgen in Nederlands webshops??
Reden van eventuele nieuwe vario is ook de lichte slijtage van de huidige.
Dus al zou ik dr pulley rollen kopen, moet ik toch nog een nieue vario hebben denk ik

Niet dat ik een kenner ben om de vario te beoordelen, maar het oppervlakte is niet mooi 1 glad geheel, je voelt een beetje inloop hier en daar.
 
...Reden van eventuele nieuwe vario is ook de lichte slijtage van de huidige.
Dus al zou ik dr pulley rollen kopen, moet ik toch nog een nieue vario hebben denk ik

Niet dat ik een kenner ben om de vario te beoordelen, maar het oppervlakte is niet mooi 1 glad geheel, je voelt een beetje inloop hier en daar.
Lichte slijtage is normaal, niets om je druk om te maken.
Mijn 400 heeft 40.000 Km meer gelopen en die schijven zijn nog lang niet op.

Als je het niet vertrouwt; leg een lineaal langs het oppervlak, schijn er met een lamp tussendoor en post daar een foto van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan