Ja, een leuke, ontstekingstijdstip US cbr600 F2

cbrjochem

Die hard MF'er
27 jun 2001
352
0
Utrecht
Ik heb weer een leuke,

Een Amerikaanse CBR 600 F2 heeft een ander ontstekings tijdstip dan een europees model.

Even Technisch worden; :)

Initial is 15 graden BTDC @ 1200 rpm, en deze is voor US als UK hetzelfde.

Echter;

Full advance;
27 graden BTDC @ 8500 rpm voor US
42 graden BTDC @ 5500 rpm voor UK.

Wel degelijk een verschilletje.

Nou mijn vraag.
Mijn CBR is nu echt een Europeaan geworden. (was US).
Alleen de ontsteking is nog anders.
Ontstekening wordt elektonisch geregeld, en nou vermoed ik dat mijn elektronische ontsteking al UK is.

Zouden jullie aub, svp :} willen kijken naar het nummer dat op de elektronische ontsteking staat.
Deze zit rechtsachter, onder het zadel.
Het is een kastje van ongeveer 5 bij 10 bij 1.

Mijn kastje zegt MV9EC 823k 2820.

Ik zou je er zeer dankbaar voor wezen als je mij jouw nummer door wil geven.

Alvast harstikke bedankt.
 
Als je me dit 2,5 uur geleden had gevraagd had ik nog voor je kunnen kijken. Heb net de kappen er weer op.

Daar istie niet veel mee hoor! Hup, schroevendraaien en die dingen er weer af!

Waarom dat US naar EU gedoe eigenlijk cbrjochem? Is dat verplichte aanpassing voor invoering? (lijkt me sterk dat je'm zelf hebt ingevoerd vanuit US) Waarom dan wel?
 
Laatst bewerkt:
Daar istie niet veel mee hoor! Hup, schroevendraaien en die dingen er weer af!

Waarom dat US naar EU gedoe eigenlijk cbrjochem? Is dat verplichte aanpassing voor invoering? (lijkt me sterk dat je'm zelf hebt ingevoerd vanuit US) Waarom dan wel?


Verplicht ? nou nee.
Wij doen niet aan verplicht..... ;)

US modellen zijn geknepen op een aantal punten.
Nu heb ik al die punten vervangen, behalve de elektronische ontsteking.
De US uitvoering geeft (als ik het goed heb) wat meer koppel, terwijl de UK meer PK's heeft.

En waar gaan wij voor, Juist de PK'S :}
Dan trekt ie wat beter bovenin.

Lijkt mij wel leuk om te zeggen tegen mezelf;
Wat voor ontsteking zou ik vandaag eens nemen, koppel of snelheid....
 
Interessant. Vertel meer, want heb sinds deze week ook een US modelletje... Niet dat er nu niet genoeg power in dat ding zit, maar meer is altijd beterrrr

JUIST, met jouw kan ik praten !!
Het kan altijd beter :9

Was trouwens erg lekker weer vandaag.
prima poetsdag.
Ok, je zou een ZX12R kunnen kopen, maar dat is ook weer zowat.

Moet even eten, ik vertel straks meer
 
Laatst bewerkt:
Interessant. Vertel meer, want heb sinds deze week ook een US modelletje... Niet dat er nu niet genoeg power in dat ding zit, maar meer is altijd beterrrr


Nou, daar komt ie dan.

Wat je vooral niet wilt hebben is een model uit california. Deze zijn het meest geknepen.
Dit kan je zien aan je luchtfilter. Wanneer er weinig slangetjes aan zitten, is het goed.
Ook heeft een california model een extra uitsteksel uit de airbox, een extra luchtinlaat.

data;

Ontsteking weet je nu, zie topic.

Carberateur....

Sproeier California 132
US & UK 135
Ik heb een dynokitje geplaatst met een K&N luchtfilter, en ben zeer tevreden. Hij is een stuk zuiniger (scheelt echt), en hij reageert veel beter op het gas.
Verwacht echter niet dat hij harder rijdt.

Ik heb al heel snel de mijlenteller vervangen voor een kilometerteller. Gewoon van de sloop.
Het is voor mij iedere cent waard.

UIteraard moet je een andere uitlaat plaatsen.
Maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

Een US schijnt 90 Pk te hebben, en een UK (europa) heeft er rond de 100. Daarom wil ik meer weten over de ontsteking.

Ben daarom erg benieuwd wat voor nummers er staan op andere cbr's.
Heel veel mensen weten niet dat de ontstekingstijdstip anders is.
Ben nog geen motorsloop of dealer tegen gekomen die het weet.
Ja, uiteraard zeggen ze, koop een nieuwe.
Maar dat kost een hoop centen, en ik weet niet of dat het nou wel waard is.

Daarom deze oproep.
Graag wil ik de nummers weten die op de elektronische ontsteking staat. Want dan kan ik op de sloop 1 kopen waarvan ik zeker weet dat hij van een europeaan is. De ontstekingen liggen namelijk bij elkaar in 1 bak.

hoi

:]
 
Laatst bewerkt:
Op het kastje van mijn '91 CBR 600F staat:

MV9EC

823K

0Y26

Voor de duidelijkheid: mijn CBR is een Europese (ik heb 'm nl. zelf uit Belgie ingevoerd; verder is ie ook altijd Belgisch geweest, dus geen Amerikaanse ofzow)
 
Op het kastje van mijn '91 CBR 600F staat:

MV9EC

823K

0Y26

Voor de duidelijkheid: mijn CBR is een Europese (ik heb 'm nl. zelf uit Belgie ingevoerd; verder is ie ook altijd Belgisch geweest, dus geen Amerikaanse ofzow)

Dank je, dit bevestigd een beetje mijn vermoeden dat ik ook een europese ontsteking heb.

Ik kan trouwens inderdaad Honda bellen, maar dit is veel leuker via zo'n forum.
 
Weten juliie of dit alles ook van toepassing is op de F3?
Heb namelijk een uit Japan geimporteerde F3 gekocht.

Jaja...ik weet dat ze uit eindelijk allemaal uit Japan komen, maar deze was dus ook voor de Japanse markt bedoeld (heeft ook mijlenteller)

Het vervangen van de mijlen teller voor een kilometer teller....is dat gewoon een kwestie van de teller vervangen, of komt daar meer bij kijken???
 
Laatst bewerkt:
Weten juliie of dit alles ook van toepassing is op de F3?
Heb namelijk een uit Japan geimporteerde F3 gekocht.

Jaja...ik weet dat ze uit eindelijk allemaal uit Japan komen, maar deze was dus ook voor de Japanse markt bedoeld (heeft ook mijlenteller)

Het vervangen van de mijlen teller voor een kilometer teller....is dat gewoon een kwestie van de teller vervangen, of komt daar meer bij kijken???
Zijn die japanse fietsen niet begrensd op 180 km/uur? Meestal zat dan in de (mijlen)teller een systeempje om hem niet harder dan 180 te laten lopen. Ik denk dat Mobu motors in Enkhuizen je daar wat meer over kan vertellen, aangezien ze japanse 400's importeren.
 
Zijn die japanse fietsen niet begrensd op 180 km/uur? Meestal zat dan in de (mijlen)teller een systeempje om hem niet harder dan 180 te laten lopen. Ik denk dat Mobu motors in Enkhuizen je daar wat meer over kan vertellen, aangezien ze japanse 400's importeren.

Heb de motor nog niet....moet hem binnenkort ophalen, en tijdens de proefrit niet boven de 160 uitgeweest. Hoop in ieder geval niet dat het waar is, anders mag die brommerboer hem mooi houden.
 
Weten juliie of dit alles ook van toepassing is op de F3?
Heb namelijk een uit Japan geimporteerde F3 gekocht.

Jaja...ik weet dat ze uit eindelijk allemaal uit Japan komen, maar deze was dus ook voor de Japanse markt bedoeld (heeft ook mijlenteller)

Het vervangen van de mijlen teller voor een kilometer teller....is dat gewoon een kwestie van de teller vervangen, of komt daar meer bij kijken???


Ja, dat kan zeker ook voor een F3 gelden.
Mijlenteller vervangen voor een kilometerteller is een eitje.
Zolang de tellers maar van de zelfde model fiets komen, met hetzelfde jaar.

Ik heb zelfs gelezen dat je een HRC onstekingskastje erop kan zetten.
Dan is tie ideaal afgesteld voor de hogere toeren.
Kost ook even 365 euro... :+
 
Weet er ook iemand waarom de ontsteking van de amerikaanse modellen later staat dan de europese :?

Is dat gedaan omdat de amerikaanse benzine een lager octaan heeft dan europese (86 t.o.v. 95 hier)?

Gr. Jeroen

Nee, zuiver invoeringsregels daar.
heeft weer met mileu te maken, en de motoren mochten niet zoveel PK's hebben.
Modellen uit california zijn zuiver geknepen voor het mileu. :(
 
Op zaterdag 09 maart 2002 19:36 schreef cbrjochem het volgende:Carberateur....

Sproeier California 132
US & UK 135
Ik heb een dynokitje geplaatst met een K&N luchtfilter, en ben zeer tevreden. Hij is een stuk zuiniger (scheelt echt), en hij reageert veel beter op het gas.
Euhm welke sproeiers heb je er nu inzitten dan?

ik heb ook dynokitje gedaan en is echt veel beter, maar zuipt ook meer :(
 
Op zaterdag 09 maart 2002 19:36 schreef cbrjochem het volgende:Carberateur....

Sproeier California 132
US & UK 135
Ik heb een dynokitje geplaatst met een K&N luchtfilter, en ben zeer tevreden. Hij is een stuk zuiniger (scheelt echt), en hij reageert veel beter op het gas.
Euhm welke sproeiers heb je er nu inzitten dan?

ik heb ook dynokitje gedaan en is echt veel beter, maar zuipt ook meer :(
 
Euhm welke sproeiers heb je er nu inzitten dan?

ik heb ook dynokitje gedaan en is echt veel beter, maar zuipt ook meer :(


Ik heb er nu 136 inzitten, en dat was een 135.

Dit verbaasde mij ook heel erg dat ie maar iets groter was. Het verschil dat ik nu heb zal zuiver door de sproeiernaald moeten komen.
Dynojet Goes zei dat het goed was, dus wie ben ik. Die 136 was trouwens de grootste die bij de kit zat.
En toch is er een groot verschil merkbaar.
En die van mij liep ongeveer 1 op 12 eerst.
Nu met dezelfde rijstijl 1 op 15.

Mischien moet je 'm eens op een dynobankje zetten. Waarschijnlijk staat die van jouw te rijk. Als ik 1 ding geleerd hed, is dat de hoogte van de naald die opgegeven werd door Dynojet niet helemaal in orde was. Hij kreeg te weinig benzine. Op de snelweg voelde je het blok licht fibireren.

p.s, die cbr van mij is uit 93
 
Terug
Bovenaan Onderaan