Ja hoor heb ik weer:(

Rossifan

Die hard MF'er
7 mrt 2003
410
0
Breda
Ben sinds kort begonnen met rijles en ja daar hoort natuurlijk een helm bij.Gelijk een goede en natuurlijk mooie gekocht(zie bijlage)Heb hem nu 3 lessen op gehad en ja je kent dat wel,vliegjes andere vlekken van opgedroogde regendruppels ect.Wil ik net mijn vizier schoonmaken met een oude zachte doek veeg ik er dus gelijk een kras op,en ja hoe kan't ook anders,precies in't zicht ;(

Hebben jullie soms tips om 1.die oppervlakkige kras te verwijderen
2.Om dit in het vervolg te voorkomen

Alvast bedankt :}

p.s allen een zonnig en veilig motorseizoenetje toegewenst :] *D
 
Das inderdaad kl...te.
Heb hier ergens gelezen dat een vochtig stuk keukerol even op het vizier laten weken wonderen kan doen, maar een kras wegwerken op een vizier, als dat zou kunnen dan ben ik ook geholpen.
 
Zachte doek en (warm)water.
Ik zet mijn viziertje een keer in de zoveel tijd in de was en klaar is....eh Peter.
 
Dat is inderdaad rot voor je maar dit is opas het begin van alle krassen die zullen komen.
Bij motorzaken hebben ze tubes die je kan kopen.

Ook kan je in van die telefoonzaken een tube kopen voor als je krassen hebt op je GSM display. Dat werkt ook als je dat op je vizier doet van je helm.

SUC6
 
Als jij met een zachte doek een kras maakt in je vizier dan klopt er iets niet. Een vliegje met 150km/h moet ie ook kunnen hebben! Is het wel een kras? Is het niet gewoon een uitgesmeerd insect?

Dat had ik namelijk, ik had er ook zwaar de P in, was er niks aan de hand....
 
Dat is inderdaad rot voor je maar dit is pas het begin van alle krassen die zullen komen.
Bij motorzaken hebben ze tubes die je kan kopen.

Ook kan je in van die telefoonzaken een tube kopen voor als je krassen hebt op je GSM display. Dat werkt ook als je dat op je vizier doet van je helm.

SUC6
 
Hebben jullie soms tips om 1.die oppervlakkige kras te verwijderen
2.Om dit in het vervolg te voorkomen
Tja die kras krijg je niet weg, is me van de weej ook overkomen.
Vizier bleef achter de deurhendel haken,kraszzzzzzz :(

Warm water op toilet papier laten intrekken en vizier mee afnemen, daarna met droog toilet papier af drogen. 8-)
 
doe nou niet duur, die zooi in telefoonzaken, heb je niet nodig, pak ipv dat gewoon tandpasta, als polijst middel, werkt zeker zo goed , en bij de meeste motorrijders wel aan wezig neem ik aan.


deze tip heb ik uit een duits radio amateurblad gehaald, voor het krasvrij maken van lcd displays ( net als op telefoons zitten), reeds zelf gebrobeerd, en het werkt!!!
 
NEE :X

In Toilet papier is hout verwerkt. Als je daarmee gaat poetsen maak je hele fijne krasjes in het vizier.

Altijd katoen gebruiken...
Dus m,n kont zit vol krassen ,hellup,daar komen dus al die remsporen in m,n shorts vandaan :+
Nou misschien bedoel je krasjes die je ziet alleen ziet met een vergroot glas :Z
 
Als ik last van vliegjes heb (m'n helm dan) leg ik wat nat keukenpapier op de helm en het vizier. Rustig even laten staan en na een kwartiertje het papier eraf en met een schoene doek even afvegen. De vliegjes gaan er dan makkelijk af.
 
Dus m,n kont zit vol krassen ,hellup,daar komen dus al die remsporen in m,n shorts vandaan :+
Nou misschien bedoel je krasjes die je ziet alleen ziet met een vergroot glas :Z
Die krasjes zie je inderdaad alleen met een vergrootglas.

En wanneer je s'avonds een tegenligger tegenkomt waarvan de koplampen je vizier vullen met een waas van licht.

Na een langere tijd begint het vizier ook troebel te worden bij daglicht.
 
En op de fles van Glassex staat dat je heeeel voorzichtig moet zijn met kunststof en geverfde oppervlakken.

Maar ik maak al een paar jaar mijn helmen en vizieren schoon met Glassex en dat bevalt goed. Keukenrol met water nat maken, even laten inweken op je vizier en met keukenrol en Glassex napoetsen. en *D
 
doe het altijd als ik thuis kom, een stukje keukenrol nat maken, die op mijn vizier leggen, na 5 minuten haal je het papier eraf, één keer met een vaatdoek ofzo droogmaken en het vizier is brandschoon!

Het lijkt wel een Amazing Discovery! :)
 
Ben sinds kort begonnen met rijles en ja daar hoort natuurlijk een helm bij.Gelijk een goede en natuurlijk mooie gekocht(zie bijlage)Heb hem nu 3 lessen op gehad en ja je kent dat wel,vliegjes andere vlekken van opgedroogde regendruppels ect.Wil ik net mijn vizier schoonmaken met een oude zachte doek veeg ik er dus gelijk een kras op,en ja hoe kan't ook anders,precies in't zicht ;(

Hebben jullie soms tips om 1.die oppervlakkige kras te verwijderen
2.Om dit in het vervolg te voorkomen

Alvast bedankt :}

p.s allen een zonnig en veilig motorseizoenetje toegewenst :] *D

Jij heb denk ik een spiegelvizier.... deze zijn idd krasgevoelig.... moet je eerst idd effe met een hele zachte natte doek deppen zodat je vizier nat is en het kerkhof ook... dan weekt het even en dan haal je het er zo af.... en op zoon spiegel vizier zou ik geen tandpasta gebruiken dan komt het niet goed....
 
Het lijkt wel een Amazing Discovery! :)
LOL

Ik deed meestal mijn vizier in een teiltje sop laten weken en dan met een vaatdoek de (dan inmiddels losgeweekte) zooi er af vegen en met een theedoek afdrogen.

Ik heb sinds kort fogcity en ik moet even kijken hoe ik het nu ga doen vooral de binnenkant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan