Ja, weer een 25kw vraag....

Matthieu

Die hard MF'er
9 feb 2003
622
0
Eindhoven
Ik heb even een vraagje over 25kw gedoe. Ik weet er het nodige wel van etc. Nu moet mijn nieuwe motor (cb500) worden omgebouwd naar 25kw. De set is al binnen etc. De papieren staan op mijn naam, alleen moeten die via de dealer met een verklaring nog worden opgestuurd naar het rdw. Als die daar binnen zijn duurt het nog eens 2 weken.... Ik wacht nu alleen al 2 weken :( (4 weken wachten op een nieuwe motor |( niet echt normaal lijkt me..)

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En duurde die shit ook zo lang of?
 
Ja dat duurt zo lang! Mijn neef (Sokje op het forum) wacht ook nog steeds op z'n 25kw papieren van de RDW. Ze hebben hem verteld dat het 14 Werkdagen gaat duren, en dat is dus bijna 3 weken.

Je zult jammergenoeg dus nog even geduld moeten hebben...hoe moeilijk dat ook is ;(
 
Ja moeilijk is het zeker :( Ik zit nu al bijna 4 weken zonder motor. En een auto ofzo heb ik niet. Echt shit... Ik kan gelukkig af en toe wel een auto of motor lenen(bedankt he broertje :) )

Maar toch....

Mij was dus ook verteld dat het 1 tot 2 weken zou duren. Maar bij de rdw wisten ze mij dus te vertellen dat het 2 weken duurt voor het bij mij thuis is, en dat is dan vanaf het moment dat die papieren bij hun binnen zijn. Maar ze wisten me dus ook te vertellen dat ze nog geen papieren + verklaring binnen hebben :(

Schiet echt niet op...Ik ga vanmiddag m'n dealer nog 's ff bellen om te vragen hoe of wat. Want ik ben 't wachten nu al beu. En ik heb echt geen zin om nog eens 2 tot 3 weken op die zooi te wachten.

Ik wil :] '(
 
ik kocht mijn er5 nieuw maar die was leverbaar in 25kw vanaf de fabriek. Ze moesten hem bestellen want motoport hengelo had hem niet. Zaterdags gekocht vrijdags kon ik hem al ophalen. Binnen een week dus in mijn geval.
 
naar het rdw sturen moet je toch zelf doen?
dealer moet een ombouwverklaring naar de importeur sturen en de importeur stuurd dan een typegoedkeuring naar de dealer en dan moet je je kenteken met typegoedkeuring naar het rdw sturen.


de importeur schijnt nogal traag te zijn met dat spul
 
Ja maar mijn dealer heeft dat dus allemaal geregeld. En die ombouw verklaring is waarschijnlijk al naar de importeur dan etc. En die moet dan alles met typegoedkeuring opsturen naar de rdw. Maar hoe het nu precies zit weet ik niet. Daarom ga ik straks nog eens even mijn dealer bellen.

Maar als de importeur ook nog eens traag is :( .... Bij de rdw zijn ze ook niet snel.... Nog even en ik moet 5-6 weken wachten op een 2e hands gekochte motor. Echt belachelijk... :(
 
Ik heb ook een CB500 25kw moeten rijden

(gloeiende gloeiende schijt shit k*t netelenbos !!!!)
(Krijg een vet hard, dom mens !!!)

Zo....

Bij het terugtunen van mijn CB zijn de sokken waar het lucht naar binnen komt vervangen door exemplaren waar metalen ringen in zaten (ong. € 4.- per stuk)
Alleen het monteren kost meer werk.
Ik heb het kenteken niet over laten zetten op 25 Kw maar via de verzekering geregeld met de benodigde papieren dat ik dat niet hoefde.
Of het zo correct is weet ik niet, maar wel snel en makkelijk naar vol vermogen terug te bouwen.

Dus misschien is het voor al de 25Kw lezers een manier om het i.p.v. het RDW het via je verzekering te regelen.
 
Ja maar dan ben je dus illegaal op weg... Dat is het probleem..
Inlaatrubbers met de metalen plaatjes heb ik reeds overigens.


Overigens heb ik m'n dealer ff gebeld en ik kan er morgen om :) Moet alleen nog ff wachten op die papieren, maar dat komt wel goed.
 
Ja maar dan ben je dus illegaal op weg... Dat is het probleem..
Inlaatrubbers met de metalen plaatjes heb ik reeds overigens.


Overigens heb ik m'n dealer ff gebeld en ik kan er morgen om :) Moet alleen nog ff wachten op die papieren, maar dat komt wel goed.

Ach illegaal.....
Ik ben ooit wel eens door de politie aangehouden voor controlle.
Maar hij maakte er geen probleem van.
Ik had een goedkeuring van honda, mijn dealer, en de verzekering.
maar juridisch gezien, ja ach..... was ik.... niet correct O-)
 
Ik heb mijn 25kw gekocht van iemand die hem verzekerd had met een testbankuitdraai
dus dat staat bij mij ook op de planning om te doen.

en als de verzekering het accepreerd hoezo is het dan illegaal je rijd op een motor die een vermogen heeft van niet meer als 25kw en nog verzekerd is ook¿
 
Ja maar volgens de wet ben je illegaal bezig.... Maar het is zoiezo een idiote regel, ook dat het allemaal op zo'n lekkere vage manier moet enzo.
Maar ik ben blij dat ik morgen om m'n nieuwe bike kan *D
 
ik heb ooit met een verzekeringsagente gesproken, als je een verklaring hebt van je dealer met evt een stempel, ben je in principe verzekerd.
Een simpel blaadje met een paar woorden met daaronder een stempel of handtekening is dus voldoende, wachten op de papieren duurde bij mij 3 weken, het ligt eraan hoe druk ze het bij de RDW hebben
 
waar hebben de 25kwers de motor verzekerd want ik krijg nou weer allemaal gezeik van de verzekeringsmaatschappijen.et gaat hierom een verzekering die genoege neemt met een uitdraai

dank jullie wel
 
Ik zit bij orion direct... maar ja, of die ook uitdraaien accepteren weet ik niet. Mijn er-5 was van fabriek uit al 25 kw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan