Ja, weer een vraag over banden!

Wolverine1

Die hard MF'er
20 nov 2004
647
3
Ik weet dat er al veel topic's zijn over motor banden. Helaas kan ik daar niet het antwoordt op mijn vraag in vinden.

Ik ben zelf in het bezit van een Yamaha R1. Momenteel liggen er Dunlop 208 GP banden onder. Aangezien deze haast versleten zijn, twijfel ik over mijn volgende type banden.
Mijn rijstijl is sportief, maar ik wil ook met nat weer gewoon veilig over de weg kunnen. Ook wil ik bij Dunlop blijven, in andere merken heb ik geen belangstelling. Nu komen de vragen.

Wat is het verschil tussen de
- Dunlop 208
- Dunlop 208 RR
- Dunlop 208 GP
- Dunlop 208 ZR?

En wat zou de beste keus zijn voor mijn rijstijl?

De site van Dunlop is in het engels, geen probleem, maar de technische termen waarmee gegooid wordt dus wel.

Ik hoop dat jullie kennis mij verder kan helpen!!
 
Klinkt misschien raar of stom, maar bij aankoop van deze motor was deze in "Haga" stijl gespoten en nagemaakt. Ook de merk namen enz. op de onderkuip staan erop. Hier staat dus ook Dunlop tussen. Het is dus niet zo dat ik alle merken in/aan mijn motor heb zitten/hangen. Maar dat wat betaalbaar is voor een pisventje (21jaar) zoals ik, dus o.a. banden, hou ik dan in stijl.

Hopelijk is mijn antwoord zo duidelijk :)
 
Op die duitse site wordt ook gesproken over de Dunlop 218.
Zo kom ik er natuurlijk nooit uit. Ik ben geen wedstrijd racer, dus zal me niet snel stoten aan een verkeerde banden keus, maar ik denk dat de meeste het met me eens zijn als ik zeg dat ik me geld wel goed wil besteden.
 
- Dunlop 208
Is de normale uitvoering van de 208... Lijkt me voor jou de beste keuze.
Gaat redelijk mee, en heeft best een hoopje grip.
Is wel verouderd door de nieuwste concurrenten, maar is zeker geen slechte band.
Gewoon doen, is lekker stabiel in de bochten, in de regen blijft hij wel hééél ver achter op de Michelin Pilot POWER,maar je keuze is duidelijk...

- Dunlop 208 RR
Is de sportieve uitvoering van de standaard, goed voor hard rijders en mensen wie regelmatig op het circuit vertoeven.
De levensduur van de band gaat ongeveer 65 á 75% mee van de normale 208.
(Dus 25 / 35% korter is ook een visie)

- Dunlop 208 GP
Is puur voor op het circuit, warmt lekker snel op, maar zal in een klein temperatuursgebied optimaal werken (en slijten), daar buiten is hij niet ideaal.
Dit is geen compromissen band, dit heb je wel nodig op straat, hier rijdt je van 0 tot 35 graden en droog en nat.
Gaat erg kort mee en is zeker niet jou band!!!

- Dunlop 208 ZR?
Ken ik niet, misschien is de ZR bedoeld als snelheids-aanduiding?
Alle banden hebben verschillende snelheidskeurmerken, de HR en ZR zijn hier voorbeelden van, maar in deze term ken ik hem niet.
Onbekende band voor mij, iemand anders?

Ga eens langs Sabra banden (www.motorbanden.nl) of zo, goed advies en prijzen!!
Sterkte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan