Jaa hoor ik er nou eindelijk bij! ook nen cb

Sorage

MF veteraan
24 okt 2002
1.876
98
belgie
hey

ben dus vanmorgen achter m'n eerste motor geweest :] , khad hem al een tijdje het oog en kheb dus beslist om hem te kopen.
Het is een honda CB250 cc van 1973 een oldtimer dus met bijna dubbel mijn leeftijd.

Ik ben er heeeel heel blij mee maar mijn ouders niet :X oh ze begrijpen het niet ;)

Dus moet nog wat aan gewerkt worden, ffjes opknappe, het enige wat ontbreekt is de batt.

hier enkele pics ..jammergenoeg staat die al binnen waardoor de pics wat slecht uitvalle ondanks men digi cam.
ik zal er nog wel wat nemen maar dat is voor vanavond ofzo, kheb een drukke dag :P

oooh wat bennik blij, kan niet wachten tot hij z'n eerste prutteltjes laat horen.
Het zal een mooi winterprojectje worden.

SIMG0414.jpg

SIMG0415.jpg

SIMG0416.jpg

wat vindt je van de pijpjes ?
SIMG0417.jpg

hier met KONI achtervering :}
SIMG0417.jpg



komt nog meer :]

groetjes sorage
die nu brik rijder is
( oh ik kan het niet genoeg zeggen :+ )
 
Ziet er goed uit, mooie basis om op te knappen, wees zuinig op die uitlaatjes sorage. Bij mij zitten vervangingsdempers op maar met de orginele liep ie veeeeeeeeeeeeeeeel beter. nadeel is dat ze van binnen wegrotten, tenminste was bij mij het geval, van buiten nog perfect van binnen viel de demper er gewoon uit van de rottigheid.
 
Wat is dat met die 250 twinnetjes waar op de kapjes 350 staat?!
Tijdje terug was er ook al 1tje die zo'n bike had.. wazig zeg :)

maar cool man, ya first brik!
 
Wat is dat met die 250 twinnetjes waar op de kapjes 350 staat?!
Tijdje terug was er ook al 1tje die zo'n bike had.. wazig zeg :)

maar cool man, ya first brik!


..het is een 350 lijkt me zo...zijn er inderdaad errrg weinig van, dus snel opknappen of er zo mee rijden !! is de lak origineel ?? zo laten SVP !! zie je helemaal nooit...gaaf ding !
 
..oh er staat: 250 twin, pardon..blijft mooi: kijk even op cilinders misschien hebben ze het blok tegelijk met je zijkapjes omgezet !!
 
d'r staat niet alleen 350 op de zijkappies, maar ook op de (originele! :P ) uitlaatjes....

Het zou me niks verbazen.....
 
hehe thx mensen

ik zal er zeer zuinig op zijn :) het is het originele kleur, het is idd een 250cc maar de kapjes zijn dus van een 350 :+
Ik heb voor deze 400 euro betaald, miss vindt je dat best veel en ik weet dat je ze goedkoper kan hebben maar het was in de buurt en het was van een kennis van me die me gerust een handje wil helpen als het niet goed gaat.

je moet niet letten bij de volgende foto's op de dubbele richtingaanwijzers die zate er gewoon zo los op :X

er zitte dus ook instelbare koni veringen op enzo wist ik niet :)
hier nog wat pix
@backfire kheb je terug gemaild

SIMG0418.jpg

SIMG0422.jpg

SIMG0420.jpg

SIMG0419.jpg

SIMG0421.jpg
 
loopt dat ding nog :?

heh euhh neen eigenlijk niet :X maar volgens de vorige eigenaar hoef ik alleen maar een batt insteke. Ik ga er nie zo van uit en ik ga hem gewoon wat opknappe.

Zodra ik een wphb heb kan ik aan het grotere werk beginne, nu ben ik gewoon hem wat aan het afkuisen.


ik ben een totale noob in cb's en het wordt een hele uitdaging ..

kheb nog een vraagje, heeft zo'n ding nou een elektrische starter ? ik dacht dat ik een startmotor tegenkwam ( vooraan dicht bij de uitlaten ) en een condensator ( onder de tank )

thx peeps

ik hou jullie op de hoogte.
 
Laatst bewerkt:
ja idd dat is het ;) dat dacht ik al.
ik kon het gewoon moeiljk gelove :P .
Kben hem wat aan het opkuise strax nog wat pics.

Kben dus nog steeds op zoek naar een wphb van een cb 250 ik heb ffe gesearchd en ik vindt er niet echt veel ( juiste ) meestal van cb350 ...

thx mensen
:} spijt voor al m'n beginner vrage :9
 
Sorage cb350 is exact hetzelfde als de 250, behalve de cilinders, zuigers en bijbehorende pakkingen. Zelfs uitlaat is hetzelfde ja 250/350. Oh ja sproeier maten zijn anders, maar maak je daar maar niet druk over. Dus qua techniek kun je gewoon met een wphb van een 350 aan de slag. Zal van de week ff kijken of ik een kopie kan draaien van het onderdelen boek. Over verzendkosten hebben we t dan nog wel een keer.
 
goeiemorge mense

kheb nog ffe naar m'n cb gekeken en ik zit zo nog met een paar vragen :X


Ik heb geleze in een ander topic van me dat je aan de linkerkant een M6 boutje zal vinden. Als je die eraf draait en kickt moet er olie uitkomen

Is het deze bout ?
SIMG0426.jpg

hij verstopt zich juist achter de koppelingskabel |( denk ik ?

ik heb ook nog een vraagje met die carbs, iemand dacht dat bovenin de carb een soort membraamtje zit ofzo, is dat zo ? hij weet het ook niet echt zeker maar ik ben gewoon wat nieuwsgierig

en als laatste, aangezien er bij mij geen batt. zit, zit ik met een paar losse draden onder m'n zadel
ik denk dat ik sommige juist heb maar welke moet ik dan juist op de batt aansluite ? ( ik wil gewoon ffe zeker zijn )
SIMG0430.jpg

De twee geel aangeduide zijn voor het achterlicht denkik die er nu af is
klein groentje voor de massa denkik
en dan het blauw omcirkelde moet aan de batterij ? ( ze zite wel met een bout aan elkaar :? )
maar wat is in godsnaam dat met rood aangeduide ?

heh zijn heel wat vragen :) ik hoop dat ik er wat wijzer uit geraak

nou brikkerts laat maar hore :9
 
Sorage cb350 is exact hetzelfde als de 250, behalve de cilinders, zuigers en bijbehorende pakkingen. Zelfs uitlaat is hetzelfde ja 250/350. Oh ja sproeier maten zijn anders, maar maak je daar maar niet druk over. Dus qua techniek kun je gewoon met een wphb van een 350 aan de slag. Zal van de week ff kijken of ik een kopie kan draaien van het onderdelen boek. Over verzendkosten hebben we t dan nog wel een keer.

superbedankt!!!!!! :}
 
leuke motor word wel flink opknappen ik ben benieuwt hoe hij er uit ziet als hij af is ,en hoe hij rijd natuurlijk daar gaat het om :]
 
ja vonnik ook, hier in de streek vindt ik niet zoveel cb's, ik heb zelf geen motorisch voertuig behalve m'n supermotard met trappers dan.
die stond in de buurt en werdt zelfs nog geleverd aan m'n huis :)
maar kan iemand me helpen met m'n vorige post ?
thx
 
oh ok laat maar met die vraag. Kheb net ffe eens info opgezocht en ik weet al een beetje hoe het zit, ivm die batt,
nml 1 tje aan de massa en enen die naar de startrelais gaat waar er nog een draadje op toekomt van het " main relais " ( toch ? , rood/wit )

maar ik weet nog niet hoe het met een rood aangeduide vraagteken is. :?

Morgen denkik carbs openen en controllere iemand tips ?
spoel ik ook de tank ondertussen.

Oh en nog een vraagje ivm het olieniveau in het blok, bij mij komt het maar tot bij het eerste streepje. In in boek staat dat het tot aan het tweede moet geraken. Klopt dit ?


hm ik vindt dat zo'n cb best nog lekker sleutelt :P de tank ging eraf als niets :+ alleen dat rubbertje die de tank vasthoud is wel wat afgeleefd ( vorige eigenaar en ouderdom ) begint al wat te scheure



ik hou jullie op de hoogte, oew het is al wat laat..m'n moeder vindt me zot dat ik nog op zo'n uur sleutel O-)
 
Laatst bewerkt:
hej

ik heb nu al de carbs enzo gedemonteerd en ze ware tot verbazing nog zeer netjes.

Maar ik heb nog een vraagje over die olie filter zo aan de rechterkant van het blok.
Er is 1 boutje van kapot( lijkt op een kruisje nu :? ) ik wil er geen groefje in slaan want dan denk ik dat ik het zal beschadigen.

En wat is een goeie manier om de luchtfilters te kuisen , nu ze er toch af zijn.



Ik vindt dat het nog redelijk vlot bij mij aangezien ik 0,0 motorverstand heb ;)
keep u posted
 
Hey sorage, 1 advies met de carbs, wees voorzichtig met de deksel aan de bovenzijde en de daaronder zittende gasschuif. Deze zit aan een membraam vast en als die lek gaat dan is het einde oefening. Niet te bang zijn hoor, maar wel voorzichtig

luchtfilters vanuit de binnenzijde met hoge druk lucht schoonblazen.

oliefilter ziet vast met kruiskopboutjes, dus dat klopt, zal wel beschadigd zijn. Tevens zie je aan de bovenzijde een kleine uitsparing, eenzelfde zit ook aan de onderzijde. Als je de boutje los hebt kun je met een platte schroevendraaier de deksel er voorzichtig uitwrikken. Let op hij kan maar op 1 manier terug, want in het deksel zitten oliekanalen. vergeet het rubber ringetje niet, zie je vanzelf.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan