Jaa hoor ik er nou eindelijk bij! ook nen cb

:P verdomme

Vertel, zijn het dezelfde lagers die je gebruikt bij een cb ? of steek je ook andere lagerschalen ?
 
nee zijn totaal andere lagers, en een is er zelfs nog aangepast omdat er geen juiste maat voor te vinden was, en na de aanpassing was hij nog een tikkeltje te klein, toen maar vast gezet met 2componenten metaallijm..
 
als jullie allemaal stuk voor stuk slim zijn. zoek je een draaier. je laat (tenzij je het zelf kan natuurlijk 8-) ) een as op de maten van cb lagers draaien.

met beetje mazzel kunnen ze ook persen en persen ze het asje der ook ff in. kan je hem ook gelijk op goeje lengte laten maken.

geloof dit is de makelijkste manier en in men ogen ook het veiligst :) want ik wil niet dat als mijn voorwiel de grond verlaat dat je zooi stuk gaat. maarja, dat ben ik :)

succes met je vorkie sorage, met creatiefiteit kom je er altijd !!!!!

Gr. Steven :9
 
als jullie allemaal stuk voor stuk slim zijn. zoek je een draaier. je laat (tenzij je het zelf kan natuurlijk 8-) ) een as op de maten van cb lagers draaien.

met beetje mazzel kunnen ze ook persen en persen ze het asje der ook ff in. kan je hem ook gelijk op goeje lengte laten maken.

geloof dit is de makelijkste manier en in men ogen ook het veiligst :) want ik wil niet dat als mijn voorwiel de grond verlaat dat je zooi stuk gaat. maarja, dat ben ik :)

succes met je vorkie sorage, met creatiefiteit kom je er altijd !!!!!

Gr. Steven :9
Dat idee hebben we idd al bedacht..maar dan moeten we ook kunne persen natuurlijk .. en moeten we ook een draaier vinden..en dan nog iemand die een mooi lasje kan leggen om af te sluiten enzovoort..maar dat ben ik eigenlijk nu van plan *O* voor zover het mogelijk is...
khou het wel eens up to date
Moet dan gewoon nog een asje draaien m'n wielnaaf enzovoort

zal in ieder geval strak staan


:9~
 
Hey ik denk dat ik een nieuw asje zal laten draaien voor m'n balhoofd
uit welk matriaal wordt dit best gedaan ?

groeten
 
Laatst bewerkt:
de staalboer hier in de buurt is een debiel ..ik vroeg onlangs of hij een gaatje kon tappe in een staafje alu..


begint hij daar m'n staaf alu op te spannen in een gewone kolomboormachine |(

*voor de gewone mensen..het lijkt me dus onmogelijk om op zicht gewoon het midden te vinden van een rond stukej M8 alu en daar recht draad in te tappen*
 
jongens ...ik heb gezondigd :o

ik heb een RGV erbij gekocht :Y *O*
maar geen nood..het is ook in brikkentoestand, met minimaal aan kappen en de rest *O* :P
Ik blijf hier natuurlijk wel de topics volgen, maar m'n cb'tje zal een paar maanden op non-actief staan '(

piccie
12176354.jpg
 
hehe thx :P moet nog z'n onderhoudje geven voordat ik hem start ( moet nog de remklauw ontluchten )
maar voor de rest alles goed :P
Nouja het is allesinds wel weer een 2 cilinder :9 ..en dan nog 2takt :9~ mmm
 
Aan één ruk doorgelezen! Zeer mooi en informatief werk, zeker met alle foto's erbij. Hulde! :}
 
Dat idee hebben we idd al bedacht..maar dan moeten we ook kunne persen natuurlijk .. en moeten we ook een draaier vinden..en dan nog iemand die een mooi lasje kan leggen om af te sluiten enzovoort..maar dat ben ik eigenlijk nu van plan *O* voor zover het mogelijk is...
khou het wel eens up to date
Moet dan gewoon nog een asje draaien m'n wielnaaf enzovoort

zal in ieder geval strak staan


:9~

Roept u maar :-)
 
@pferd : Bedank hoor !
Het is nog maar m'n eerste sleutelprojectje.
nu met die RGV zal het wat erger worden denkik, want de spullen zijn gewoon wat makkelijker te verkrijgen & aan te passen.


@ natas :} dat je me wilt helpen
Ik zou gewoon de balhoofpen moeten hebben in "assenstaal 37" dacht ik
Wat heb je daar allemaal van informatie nodig om dat te maken ?
*natuurlijk de afmetingen, maar ik moet wel eerst m'n huidige eruit geperst zien te krijgen..of kun jij daar ook voor zorgen ?
Anders stuur ik gewoon m'n oude( cb ) en m'n nieuwe kroonplaten (rs ) op zo heb je onmiddelijk alle gegevens.
Ik wil je er natuurlijk een vergoeding voor geven noem maar je prijs, werkuren + matriaal + verzendingskosten enzovoort
 
Terug
Bovenaan Onderaan