Jaaaaa, ze gaan betalen !!

Opnieuw afrijden ?

  • Ja

    Stemmen: 14 38,9%
  • Nee

    Stemmen: 22 61,1%

  • Totaal aantal stemmers
    36

Mich

MF veteraan
23 nov 2001
2.040
6
Huizen
Net een brief gehad van de verzekering en ze gaan de centjes zo spoedig mogelijk overmaken op me rekening :) :)

Mijn oude motor ben ik met slooponderdelen in elkaar aan het zetten en daarmee wil ik tot 25 feb. rijden. Dan wordt ik 21 en zit ik te denken om overnieuw af te rijden en een nieuwe motor te kopen.

Maar moet ik het wel doen. Ik moet tot 12 dec 2003 25 KW rijden. Dat is wel een heel motorseizoen lang. Na 15000 25 KW kilometer te hebben gereden wil ik wel wat meer vermogen. En of ik nou een motor laat begrenzen of opnieuw afrij maakt financieel gezien ook niet zoveel uit. Verder zou ik graag een circuit op willen gaan en dan is meer vermogen wel handig.

Maar aan de andere kant is het wel een beetje weggegooid geld. Ik vermaak me eigenlijk wel prima met 25 KW, ben niet zo PK geil. Voor de rest is het de vraag of ik uberhaupt wel slaag. Ik rij niet echt volgens de regeltjes.


Ach ja, nu ben ik gewoon ontzettend blij. :) :) :) Een slechte hoofdstuk in mijn motorcarriere is gesloten.


Edit: Het gaat hierover -> Klote pizzabezorger zag mij over het hoofd :(
 
Laatst bewerkt:
Op dinsdag 26 november 2002 13:27 schreef Mich het volgende:


Na 15000 25 KW kilometer te hebben gereden wil ik wel wat meer vermogen. En of ik nou een motor Verder zou ik graag een circuit op willen gaan en dan is meer vermogen wel handig.
[..]
Ik vermaak me eigenlijk wel prima met 25 KW, ben niet zo PK geil.


wat wil je nu zelf??
 
Wat ik zou doen:

Lesje of twee nemen. Afrijden voor zwaar. Uiteraard slagen en dan lekker vol vermogen gaan. Dat hoeft niet gelijk een PK-Monster te zijn natuurlijk.
Was het nog een maandje 25 kw, dan ander verhaal.

Verder heel fijn dat de poen gestort gaat worden!!!

Weer een hoofdstuk af ;)
 
Rijden kun je wel na 15.000 km, dus ff 2 of 3 lesjes nemen, examen doen wat je vast wel haalt en dan op een volvermogen brommer stappen. Dat zou ik tenminste wel doen...
 
Hee mooi voor je toch lekker als het geregeld is :)
ik zou nog een jaartje wachten kost je (veel) minder geld en als ik je zo hoor heb je nog een hoop lol op je 25KW dus? Daar kan je toch ook het circuit mee op?
 
Misschien heb je in die 15000 km een (eigen) rijstijl ontwikkeld die de examinators niet helemaal aanstaat :? , dat kan je zelf het beste beoordelen, denk ik, dus ik zou het ook daarvan laten afhangen of ik opnieuw zou gaan afrijden.
 
Ik zou lekker nog een jaartje op je 'sloopmotor' rondrijden en het geld dat je uitgeeft aan lessen en examen wegzetten. En dan eind 2003/begin 2004 een andere fiets aanschaffen. Wat is nou 1 motorseizoen?
Om daar heel die ellende voor op je hals te halen... :?
 
niet doen...

ik zou wachten als ik jou was

zelf ben ik ook 21 en ben ik tot 2004 gebonden aan een licht rbw

nu rijd ik wel al sinds het behalen van mijn rbw en zelfs daarvoor al op een 600 cc (niet afgeknepen)

is geen goed voorbeeld misschien maar de uiteindelijke keuze is aan jou O-)
 
gefeliciteerd met uit betalen..

ga aub niet met je 25kw rijbewijs op een niet geknepen motor rijden.. dan ben je namelijk knap stom bezig..als in onverzekerd etc mocht je ooit trammelant krijgen..

Ik zou zwaar gaan afrijden.
 
he,goed dat ze eindelijk gaan betalen.
Ik heb je fietsie zien staan,en zodoende zeg ik dat je beter een vol rijbewijs kan gaan halen.
veel lessen heb jij niet nodig
 
Gefeliciteerd!
(Toch altijd fijn om te horen dat je het geld, waar je immers RECHT op had, terug krijgt! *D )

kzou 25 kW afmaken, vind het kunnen zakken een te groot risico. Je rijd nu toch al 'helemaal op je eigen' manier...., die verbouwde fiets kan je toch ook nog tot eind dec (hoewel dat toch eigenlijk stiekum wel een hele lang tijd is :X ) houden?
 
Waarschijnlijk ga ik gewoon opnieuw afrijden. Eerst ff oefenen met me motor en dan moet zo`n examen wel lukken.

Geld is al op me rekening gestoord, dus wat houd me tegen. Het is bedoelt voor een nieuwe motor en als ik nog een jaar wacht geef ik het misschien uit aan alcohol ofzo......
 
Als je opnieuw examen gaat doen zou ik wel 2/3 lessen nemen!!
Wat er verkeerd is aan je eigen rijstijl wordt je dan verteld, en dan kan je het voor je examen "aanpassen".

(Ik zou dat geld apart zetten, 25 kw doorrijden, sparen en dan in december met winterkorting enzo een :9~ fietsie kopen *D
 
Stel dat je zakt. Wordt je huidige rijbewijs ndan niet ingenomen. Ga dat eerst ff na voordat je iets ondoordachts doet.

En ik geef je het te doen hoor. Opnieuw examen doen. Motorbeheersing is nu door de ervaring wel in orde. Maar bedenk wel, dat je voor een examen eigenlijk alleen een kunstje leert. En dan precies het kunstje dat de examinator wilt zien. En dat kunstje moet je je toch weer gaan trainen. Kan wel eens meer kosten dan een een enkel lesje. De eerste tijd ben je bezig met afleren wat je de laatste tijd in de praktijk hebt aangeleerd

Suc6

D *D *D V
 
Geld is al op me rekening gestoord, dus wat houd me tegen. Het is bedoelt voor een nieuwe motor en als ik nog een jaar wacht geef ik het misschien uit aan alcohol ofzo......
[/quote]

En wat is mis met alcohol :+ Nee ik denk dat ik gewoon zou gaan rijden en een jaartje wachten tot het grote mensen werk begint ;)

In ieder geval lekker dat de verzekeraar dokt
 
Heb toen ik 21 was (en ik had ondertussen licht rijbewijs al)
nogmaals afgereden voor zwaar..

Reden daarvoor was dat ik weinig fietsen echt naar mijn zin waren (d.w.z. <25kW)

Even 2 lessen genomen en examen gedaan, ben ook niet echt
een super nette rijder, maar wel in 1x geslaagd

Ik kan het dus aanbevelen :+
 
Had laatst (ahum, 6 maanden geleden) een aanvaring. Een automobilist keek niet uit op een kruispunt en nam voorrang, waardoor hij mij frontaal aanreed. Geen hoge snelheid gelukkig, maar wel e.e.a. aan schade. Schadeformulier ingevuld, opgestuurd en afgewacht.

In eerste instantie kreeg ik te horen dat het mijn fout was, en dat ik het lekker zelf mocht dokken. Uiteraard ging daar absoluut niet mee akkoord en ben daartegen in beroep gegaan.

In tweede instantie kreeg ik een brief met de melding dat ik m'n fiets mocht laten taxeren en uiteindelijk repareren. Ik heb daarmee gewacht. Op een dag belde een taxatiebureau van de verzekering van de tegenpartij mij, met de melding dat ze een afspraak wilden maken over wanneer de taxatie moest gaan plaats vinden. Datum afgesproken, en laten taxeren met nogeens 30 EUR taxatiekosten.

OK, prijs doorgegeven aan de verzekering, en een aantal weken later kreeg ik een brief met de mededeling dat ze bereid waren 50% van de schade te vergoeden. Dit alles na een ongeluk waarbij ik dus volledig onschuldig ben bevonden.

Hiertegen ga ik dus weer in, en ik hoop dat ze eindelijk een keer toegeven. Dit hele drama duurt nu al langer dan een half jaar en begin het echt spuugzat te worden. Verzekeringsmaatschappijen zijn ratten.
 
k heb zelf ook net m'n rijbewijs en mag 09/'04 op vol vermogen rijden.
Da's net 3 maanden voor m'n 22e!
Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan EXAMENS! :(
Ben zelf de 1e keer gezakt :r |(
Dus ik zit die 8 maanden na m'n 21e wel uit!


Veel plezier met je nieuwe bike!
 
Dikke lul drie bier, ik ga het gewoon doen. Motorrijden is emotie en er komt gewoon meer emotie vrij bij +/- 100 pk dan bij 34. En als ik aan iets geld uit moet geven is het wel aan motorrijden dus ik ga lekker overnieuw afrijden. Ben bij mijn rijinstructeur geweest en die zegt dat het wel gaat lukken ( duuh ).

En het ongeluk heeft mij alleen ellende bezorgd, dus is mag daarvan nu wel een voordeeltje uit pikken.
 
Beste wat je kunt doen!!!

succes met het opnieuw afrijden, geloof me, een paar lesjes en je hebt je hebt je papiertje in j zak.

Zoals kawasutra al zei, je bent dan onverzekerd en dat soort dingen, en al dat gezeik wat je ervan kan krijgen is het niet waard.

Suc6.....
 
Stel dat je zakt. Wordt je huidige rijbewijs ndan niet ingenomen. Ga dat eerst ff na voordat je iets ondoordachts doet.

Heheh, lijkt me vrij absurd. Ik denk toch niet dat dat gaat gebeuren.

In iedergeval succes ermee!!!
 
Let er wel op dat als je theorie een jaar oud is, deze verlopen is en je dus eerst opnieuw je theorie moet doen voor je op examen mag.
Daar gaat dan al gauw een maand of 2 a 3 overheen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan