jaapgvk's cagiva mito/yamaha rd350 project :)

Die hierboven is niet de mijne hoor :)

Ik heb het oude model mito, en ik ga idd proberen of ik de dempers onder het kontje (of langszij) uit kan laten komen maar dat gaat denk ik moeilijk worden..


Ik heb het blok vandaag onder de rd vandaag gehaald:

Frame ziet er nog netjes uit voor zo'n oude motor!
DSC00610.JPG


Blok:
DSC00609.JPG


Een vriend van mij is lasser en morgen gaan we naar het bedrijf waar hij werkt om te kijken of we het blok erin kunnen hangen :}

Meteen maar even een passende paddockstand lassen want anders is het natuurlijk geen werken ;)

Dan kan ik ook meteen kijken wat de mogelijkheden met de uitlaten zijn *)
 
Die hierboven is niet de mijne hoor :)

Ik heb het oude model mito, en ik ga idd proberen of ik de dempers onder het kontje (of langszij) uit kan laten komen maar dat gaat denk ik moeilijk worden..


Ik heb het blok vandaag onder de rd vandaag gehaald:

Frame ziet er nog netjes uit voor zo'n oude motor!
(Afbeelding)

Blok:
(Afbeelding)

Een vriend van mij is lasser en morgen gaan we naar het bedrijf waar hij werkt om te kijken of we het blok erin kunnen hangen :}

Meteen maar even een passende paddockstand lassen want anders is het natuurlijk geen werken ;)

Dan kan ik ook meteen kijken wat de mogelijkheden met de uitlaten zijn *)


Zal een probleem worden als ze aan de voorkant uit het blok komen; je moet er dan toch omheen. Kost weer boel lengte en zo, en je zit daar ook net met je expansiedeel, dus wordt weer breed.
 
Zal een probleem worden als ze aan de voorkant uit het blok komen; je moet er dan toch omheen. Kost weer boel lengte en zo, en je zit daar ook net met je expansiedeel, dus wordt weer breed.

Ja, dat klopt... Ik heb het allemaal al een beetje zitten meten enzo en de bedoeling was om de tailpipes door de achterbrug heen te steken (Als daar ruimte voor is).
De tailpipes mogen een lengte hebben van max 40 cm voordat de prestaties in het geding komen.

Ik zal dus eerst het blok erin hangen en dan kijken waar de orginele expansies ergens uitkomen. Vanuit dat punt zal ik proberen verder te werken.
 
Hoe ben je aan die ophangsteunen voor je blok gekomen¿

Die ophangsteunen heb ik via www.mito350.tk besteld.

Ik had ze ook zelf kunnen laten maken via mijn vader maar dan moest ik alles zelf alle maten gaan uitzoeken en in elkaar puzzelen.

Nu heeft iemand anders het al voor mij gedaan en weet ik zeker dat het goed is :)
 
Vraagje, waarom zou hij niet goedgekeurd worden en hoe kan je hem zo maken om hem goedgekeurd te laten worden?

Ik ga ook beginnen met een mito (nog een paar maanden yay!!)
En wil daarna wel meer pk's en dit lijkt mij wel wat :D
 
Vraagje, waarom zou hij niet goedgekeurd worden en hoe kan je hem zo maken om hem goedgekeurd te laten worden?

Ik ga ook beginnen met een mito (nog een paar maanden yay!!)
En wil daarna wel meer pk's en dit lijkt mij wel wat :D

Omdat het een tweetakt is, die komt waarschijnlijk niet meer door de keuring i.v.m. milieu-eisen :?

Maar ik weet het eigenlijk ook niet zeker. Het gaat mij voornamelijk om het ombouwen, daarna kijk ik wel verder...

Iemand anders?
 
Stond ie mooi te wezen op SOT? Dacht 'm gezien te hebben :P
Wat heb je nu veranderd....een ander blok? van een ander merk? Tja...en dan moet je denk ik inderdaad gaan keuren...
Hadden die gasten die op de beurs stonden met die 2 takt stand niet een paar tips? Daar stond ook wel wat radicaal spul...

Succes,
Peter
 
Een mito gaat volgens mij 170-180..
0-100 : 5s-6s

Als ik vergelijk met mn RS125 2001.. moet ongeveer zelfde zijn he :)

hoe snel ga je dan met zo een rd350 blok?
hoeveel PK heeft rd350 blok: 50pk-60pk?
en wat zijn prestaties: 0-100 km/u ?

Het is Ter info..
vind trouwens erg cool gedaan
thx
 
Stond ie mooi te wezen op SOT? Dacht 'm gezien te hebben :P
Wat heb je nu veranderd....een ander blok? van een ander merk? Tja...en dan moet je denk ik inderdaad gaan keuren...
Hadden die gasten die op de beurs stonden met die 2 takt stand niet een paar tips? Daar stond ook wel wat radicaal spul...

Succes,
Peter

Nee dat was ik helaas niet, wel twee anderen die ook een rd350 blok in een mito hebben gebouwd.


@debugger:
Het blok heeft iets van 60 pk (tegenover de magere 30 orginele) en een veel hogere koppel (powerwheelies geen probleem :P )

Ik geloof dat een orginele rd 350 ypvs in iets van 4-5 sec aan de 100mh/h zit en een top van rond de 200km/h heeft. Bij een gewicht van 170kg incl :?

De mito moet tussen de 130-140 incl gaan wegen...


Dit is trouwens de stuurdemper die erop gaat komen:
stuurdemper.JPG


Was niet duur maar het werkt tenminste.

Mijn hele project is trouwens budget :P
Heb nog 22 cent op mijn rekening staan momenteel ;(
 
hij gaat lekker :}
aant einde wel ff piccies en filmpies posten O-)
maarre... so far, so good!
ga zo door ;)

Uiteraard ga ik filmpjes maken!
Hier heb ik een filmpje toen ie nog orgineel was:

http://members.home.nl/geurtsvkessel/foto/MOV00002.MPG
Het is mijn eerste filmpje, de camera stond te hoog dus je ziet eigenlijk alleen maar bomen en op het industrieterrein was de memorystick vol (O ja, en het was nat)... Maarja volgende keer beter '(

Ff update:
De eerste zaterdag (nu toch wel een maandje geleden) was er niet veel gebeurt. 2 motorsteunen gesteld maar meer niet.
De zaterdagen erop geen tijd/zin. Nu kom ik net terug van het bedrijf en we hebben het blok er eindelijk onder hangen :} Was best wel een gekloot maar het hangt eindelijk allemaal goed.

Zaterdag werken we weer verder en neem ik hem weer terug naar huis, dan maak ik weer een paar foto's :)
 
Lol, denk datik met mn brommer ong. even snel op de 100 zit :P

Kvind het een erg vet project :} , succes ermee, ik zal dit echt blijven volgen ;)
 
Lol, denk datik met mn brommer ong. even snel op de 100 zit :P

Daarom gooi ik er ook een anders blok onder :P

Update:
Blok ligt er dus eindelijk onder :}

blok1.JPG

blok2.JPG

blok3.JPG


Het past allemaal precies :9

Nu nog de uitlaatjes passend maken. Onder het kontje uit laten komen gaat niet meer ;(

Ik wou ze eerst door de ophanging van de achterbrug steken, maar omdat het nieuwe blok wat groter is (duh) gaat het allemaal niet meer passen. Ik heb er gewoonweg de ruimte niet voor.

Nu wil ik ze dan maar allebei aan een kant uit laten komen.

Zou het mogelijk zijn om allebei de tailpipes in een grote demper uit te laten komen? Dat lijkt me een stuk mooier dan twee van die iele dempertjes.
De twee cilinder draaien omgekeerd evenredig, dus als de ene beneden is, is de andere boven.

Zou een demper (met een flinke binnendiameter) de in- en uitvloeing van uitlaatgassen beinvloeden? Of gaan de twee cilinders elkaar dan tegenwerken?

Ik zit te denken aan een diameter van 5-6 cm (Bij een tailpipe met een dia van 2.5 cm)

Het is maar een ideetje :)
 
Aan een goede tweetaktpijp is heel veel gerekend, vergeet je dat niet? Een paar mm hier en een parr mm daar teveel of te weinig kan je zo 10 pk verlies opleveren. "even" een tailpipe verlengen met 10 cm of iets dergelijks kan behoorlijk drastische gevolgen hebben! Het vermogen van een tweetakt hangt voor een heel groot deel af van de gebruikte uitlaat. In het verleden heb ik me veel beziggehouden met tweetakttuning, kwamen we vaak bij koopmanstuning in waddinxveen. Hebben we heel wat uitlaten getest en de verschillen waren soms enorm (op zelfde cilinder). Verder zwaar respect voor je werk. Ben je alleen niet bang dat je ophanging x scheurt?
 
als je nog geinterresseerd bent in een EVO model voorvork, *de usd met bruinachtige kleur enzo) dan hoor ik het wel...

Daan: thedevilinnl999@hotmail.com
 
Opbokken oma! :P

Hier ff een update :)

Het projectje heeft een tijdje stilgelegen.
Ik heb er even geen tijd voor gehad omdat ik het veel te druk had met onze carnavalswagen. Ook had ik het even helemaal gehad omdat het maar niet opschoot met de bedrading aansluiten.

Maarja, naar lang gepeuter met de draden (Echt alles was fout, kabels waren omgeleid, hadden de verkeerde kleur etc etc) Maar ja, dat kun je verwachten bij een motor van 20 jaar oud :P

IIG: vandaag vonkte hij weer voor het eerst sinds ik het blok uit de andere motor heb gesloopt!!!

Met mijn uitlaten ben ik nog niet echt bezig geweest, ik heb een beetje zitten passen en meten maar ik ben er nog niet echt uit...

Later nog wat foto's :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan