jaapgvk's cagiva mito/yamaha rd350 project :)

(Afbeelding)
Deze heb ik nog in de schuur staan 8-)

Die heb ik al vaker gezien! Is dat niet een Suzuki RGV met RD350 blok? Het is al een tijdje geleden :)

Maar die van jou is al een stukje verder dan die van mij :P Maar ik ben van plan om er de komende weken hard aan te gaan werken *D

DSC01274.JPG


Mijn geïmproviseerde kabelboom, haha!
Ik weet nu iig dat alles goed zit aangesloten, nu moet ik alles nog een plaatsje gaan geven... Dan nog de luchtfilter, radiateur+slangen etc etc

Zal nog een heel werkje worden...
 
Erg moooi hoor :} heb het met veel plezier allemaal zitten lezen :)
Hij was toch wel al warm hé? met dat filmpje :9 Ik zag alleen geen power wheelies? :X ;) komt wel met het andere blok :}

Erg mooi hoor!!
 
Erg moooi hoor :} heb het met veel plezier allemaal zitten lezen :)
Hij was toch wel al warm hé? met dat filmpje :9 Ik zag alleen geen power wheelies? :X ;) komt wel met het andere blok :}

Erg mooi hoor!!

Jawel hij was al warmgereden :) Zo onzorgvuldig ga ik niet met mijn spullen om :P

Nog geen powerwheelies nee, maar dat moet met het rd blok zeker lukken. Daarmee trok ik 'ongewild' powerwheelies in z'n twee.

Ik ben vandaag bezig geweest met het uitlaatsysteem en het is me 100% meegevallen. De orginele expansies pasten precies onder het mito frame, echt op de cm. Ik had helaas geen camera bij dus foto's heb ik pas volgende week.

Ik ben ook met het koelsysteem bezig geweest. Ik heb de orginele rd radiator+slangen+resevoit kunnen gebruiken na enkele kleine aanpassingen, daar later ook nog meer over.

Ik heb wel een paar foto'tjes gephotoshopt om ff te kijken hoe het er ongeveer uit komt te zien:

mitodikkepijpen.jpg

mitodikkepijpzijkant.jpg


Ze hebben een diameter van 9 cm, de binnendiameter wordt +-4.5cm en ze zijn zo'n 40cm lang... Best flinke pijpen dus :}
Helemaal van RVS dus redelijk zwaar maarja, je kunt niet alles hebben...

De tailpipes heb ik lekker dik gemaakt voor een goede doorstroming (binnnen dia 27mm) en de lengte is ongeveer 30cm dus dat valt reuze mee...
 
O ja, ik heb ook het orginele luchtfilter aangepast zodat ie in het mito-frame past. Hij is wel de helft kleiner geworden, maar ik heb dezelfde gaten voor de luchttoevoer gebruikt (Zodat het volume lucht dat aangezogen kan worden gelijk blijft)

Maar hij is dus wel de helft kleiner, ik ken de hele techniek achter luchtfilterboxen niet echt, maar ik heb weleens gehoord van luchtwervelingen e.d. Kan het verkeinen van de luchtbox dus nadelige effecten hebben?

Ik zet er later waarschijnlijk toch openlucht filters onder +zelfgemaakte jollymoto uitlaten, maar ik wil hem eerst orgineel helemaal perfect en lopend hebben voordat ik begin met tunen...
 
Die heb ik al vaker gezien! Is dat niet een Suzuki RGV met RD350 blok? Het is al een tijdje geleden :)

Maar die van jou is al een stukje verder dan die van mij :P Maar ik ben van plan om er de komende weken hard aan te gaan werken

(Afbeelding)
ja idd, hij is in '97 RDW gekeurd en op eigenbouw kenteken gegaan..
daarna heb ik er eigenlijk nooit meer meegereden...... :?
Het komt er eigenlijk nooit van,jaren mee bezig geweest..ik rij er eigenlijk nooit op omdat hij voor geen meter rijdt.
Het blok is eigenlijk te ver opgevoerd om er prettig mee op de weg te rijden,het plan is dan ook om er dit jaar een iets gekieteld blok onder te hangen zodat ik er af en toe een rondje mee kan raggen zonder dat hij op onploffen staat.
Onder de 9500rpm doet hij niks en bij 11750 is het alweer over(hij wil wel verder maar dan geven mijn big end lagers het op)
 
ja idd, hij is in '97 RDW gekeurd en op eigenbouw kenteken gegaan..
daarna heb ik er eigenlijk nooit meer meegereden...... :?
Het komt er eigenlijk nooit van,jaren mee bezig geweest..ik rij er eigenlijk nooit op omdat hij voor geen meter rijdt.
Het blok is eigenlijk te ver opgevoerd om er prettig mee op de weg te rijden,het plan is dan ook om er dit jaar een iets gekieteld blok onder te hangen zodat ik er af en toe een rondje mee kan raggen zonder dat hij op onploffen staat.
Onder de 9500rpm doet hij niks en bij 11750 is het alweer over(hij wil wel verder maar dan geven mijn big end lagers het op)

Haha, zoiets heb ik ook meegemaakt in mijn brommerperiode... Toen dacht ik nog dat ik het 70cc cilindertje wel wat extra pit kon geven door gewoon alle gaten in de cilinder uit te gaan zitten vijlen. Het vermogen was daarna ver te zoeken '(

Maarja, als je big-ends het opgeven heeft het natuurlijk een hele andere oorzaak :P

Motorisch wil ik er in principe vrij weinig aan veranderen. Misschien later nog maar dat zie ik wel.

Afgelopen zaterdag zijn we weer bezig geweest aan de motor. (En ik was WEER mijn camera vergeten :X )

Dan maar wat achteraf foto's:
We hebben de tailpipes op maat gemaakt en op de expansies gelast. De lenge is heel erg meegevallen zoals je op de foto's kunt zien. Ik heb ze met hittebestendige lak zwart gespoten.

zwarteuilaat.JPG


We hebben de complete uitlaat met demper al op de motor gehad en het ziet er erg strak uit! Helaas zijn de dempers nog niet af en liggen ze bij een vriend van me op het werk. Ze worden nog gezandstraald en de 'doppen' worden gepolijst.

Ik heb de hele kabelboom in het frame gefrot en hem vastgezet met tie-ribjes hoe die ongeveer moet komen. Het koelsysteem is helemaal aangesloten en de luchtfilter zit er op.

tie-ribs.JPG

koeling.JPG


Ik heb het cockpitje er er ook opgezet alleen komen mijn hendels tegen de tellers aan als ik stuur dus ik gok dat mijn draaicircel zo ongeveer verdubbeld is... Daar moet ik nog ff wat op verzinnen :)

Het begint nu goed op te schieten! Dingen die nog moeten gebeuren:

-Kabelboom een permanent plekje geven.
-Bedrading cockpit/verlichting aansluiten.
-Dempers afmaken
-Onderkuip aanpassen aan uitlaat en alle kappen erop zetten
-Nieuwe kettingset

Ik denk dat die dempers het langst zullen duren omdat die vriend van mij er niet echt veel tijd voor heeft... Eigenlijk alleen op de zaterdag :z

Ik zie dat het weer met de dag beter wordt dus binnen twee weken wil ik eigenlijk wel weer de weg op kunnen...

Ik kan het nou ook wel met dit monster:
MVC-069S.JPG


Maar die mito heeft toch iets meer klasse *D
 
Weer een tijdje verder en ik kan wel zeggen dat ik zo ongeveer klaar ben :)
Vandaag was het weer heerlijk sleutelweer!

mitobuiten.JPG


Vandaag ff alle kappen en de ketting erop gezet. De onderkuip moet ik nog aanpassen zodat de uitlaten beter passen maar voor de rest ging het allemaal wel. Ik heb heb hem er ff voor de show opgezet maar en moet aan het einde van de expansie nog een stuk uitgezagen worden.

uitlaatkuip.JPG


Nu nog wachten op de dempers want als ik hem nou start kan de buurt het niet echt waarderen :P
 
nice update!!!!
Ziet er goed uit, nu nog ff dat "seven speed" eraf halen, en je bike poetsen :)

Ja, uiterlijk komt hierna nog wel aan de beurt 8-)

Ben net ff de weg opgeweest (zonder dempers want die zijn nog niet klaar })

En er zijn drie dingetjes:
1 De powervalve stelt niet altijd automatisch bij het op contact zetten (denk een zwakke verbinding ergens maar is niet erg want ik moet de verlichting e.d. nog aansluiten en dan check ik dit even allemaal)

2 Het koelsysteem sluit niet goed, zal die oude RD koelbuizen vervangen door nieuwe.

3 De koppeling slipt als een dolle! :( Dit is eigenlijk het enige echte probleem '(

Toen de rd kocht slipte de koppeling een heel klein beetje als ik hem echt doortrok in de hoge toeren. De eigenaar had een vriend die veel met rd's deed en die zou er wel ff naar kijken.

Die vriend zij dat de platen nog goed waren maar dat de koppelingsveren binnenkort vervangen moesten worden. Dus ik veren besteld en er verder niet meer naar gekeken tot vandaag dus.

Met de veren was overigens niks mis, die erin zaten hadden exact dezelfde lengte als de nieuwe. Toch maar de nieuwe erin gezet.

Maar nu heb ik denk ik de platen oid verkeerd teruggezet want hij trekt hem gewoon door de koppeling heen! Ik kan gewoon in zijn zes wegrijden ;(

Da's niet goed natuurlijk... Zal ik morgen nog eens naar kijken. Moet ik weer alle olie/koelvloeistof aftappen :( Kutwerk!
 
agh, je bent er bijna man!! Kan best dat de nieuwe veertjes stugger zijn...
Hopelijk heb je wel de goeie olie :?
Dat koelen komt ook wel goed, kwestie van afdichten toch?
 
agh, je bent er bijna man!! Kan best dat de nieuwe veertjes stugger zijn...
Hopelijk heb je wel de goeie olie :?
Dat koelen komt ook wel goed, kwestie van afdichten toch?


Koeling is idd geen groot probleem, viel me alleen ff op.

Eigenlijk is het enige echte probleem dus de koppeling. Die deed het wel redelijk goed toen het blok nog op de rd zat. Toen waren lage toeren geen probleem maar in de hoge toeren slipte hij soms...

Ik ga hem morgen een beetje afstellen voordat ik het blok weer open ga maken maar en moeten binnekort waarschijnlijk toch nieuwe platen in...
 
alstie af is zou ik em graaag een keertje zien he, (en horen ;) )
Kom anders een keertje naar Klaverblad Gorinchem ofzo, is een beetje in het midden en je kan er nog lekker rijden ook :]
 
alstie af is zou ik em graaag een keertje zien he, (en horen ;) )
Ik Kom anders een keertje naar jou ofzo, is een beetje in het zuiden en je kan er nog lekker rijden ook :]

Ofnie?

He Jaap leuk topic ;) is Teun bijna klaar met die dempers?
 
heel gaaf project man, ik ben net klaar met mijn mito 125 terug in orde te zetten nadat de vorige eigenaar hem eerst totaal verwaarloosde,daarna eens ferm op de bek ging en tot overmaat van ramp een vastloper had. conclusie: schroot voor een aannemelijke prijs. nu ik dit met succes heb beindigd op het spuitwerk na. ben ik van plan om deze mito te verkopen, waarna ik me een ypvs 350 en een andere mito ga kopen om ook een mito 350 ypvs te maken
echt een cool alternatief en toch nog twee takten he
want daar draait het bij mij toch om. veel succes nog
 
Ofnie?

He Jaap leuk topic ;) is Teun bijna klaar met die dempers?

@greenthumb: Bedankt he :) Moet wel gaan lukken allemaal! Jij ook veel succes met het huidige en misschien toekomstige project!


Hee Murk! Nee Teun schiet niet op... Volgens mij heeft hij er nog vrij weinig aan gedaan... Ik geef hem nog een week anders schop ik hem wel een keertje op de zaterdag richting de Baayens :P

Koelingprobleem is opgelost. Hij lekte uit het ontluchtingsgat in de cilinder, daar had ik een inbusje ingedraait ipv de orinele bout omdat het blok er anders niet onder paste. Maar nu was hij dus bij dat inbusje gaan lekken! Nu een boutje ingesleten totdat ie net paste en het lekken is nu dus opgelost.

Powervalve probleempje is ook opgelost. Zat toch ergens een zwak contactje in de kabelboom.

Maar nu zijn mijn carburateurs op gaan spelen. Eentje blijft maar doorlopen en de benzine ging er dus net zo snel uit als dat ie erin ging. Die heb ik er nu ff afgehaald en ben ik aan het schoonmaken.

Nu dus in principe nog steeds alleen ff wachten op de dempers :Z
 
Hallo Jaap,

ik heb jouw verhaal met bewondering zitten lezen,en heb mijn Fzr1000 uit 91 te koop gezet om daarna ook aan zo'n project te beginnen......

Paar vraagjes:-hoe heb jij het gedaan met het kenteken van de Mito?
Dacht zelf misschien framenr.van de donor RD in het frame van de Mito,maar hoe doe je het dan met het oude frame m.b.t. tot vrijwaring?

Zoals je begrijpt is het mijn bedoeling om de fiets gewoon alleen op de weg te gebruiken,en dan wil ik wel verzekerd zijn... :)

-en heb ik het goed gezien dat jij gewoon de originele RD uitlaten gebruikt,met als enige aanpassing het verlengen van de pijp na het expansie-gedeelte?

Alvast bedankt voor je reactie.

Groet Marc.
 
Hallo Jaap,

ik heb jouw verhaal met bewondering zitten lezen,en heb mijn Fzr1000 uit 91 te koop gezet om daarna ook aan zo'n project te beginnen......

Paar vraagjes:-hoe heb jij het gedaan met het kenteken van de Mito?
Dacht zelf misschien framenr.van de donor RD in het frame van de Mito,maar hoe doe je het dan met het oude frame m.b.t. tot vrijwaring?

Zoals je begrijpt is het mijn bedoeling om de fiets gewoon alleen op de weg te gebruiken,en dan wil ik wel verzekerd zijn... :)

-en heb ik het goed gezien dat jij gewoon de originele RD uitlaten gebruikt,met als enige aanpassing het verlengen van de pijp na het expansie-gedeelte?

Alvast bedankt voor je reactie.

Groet Marc.


Hee Marc, leuk om te horen dat je ook een soortgelijk project gaat beginnen. Op dit forum:
http://www.motormuizen.nl/phorum/read.php?f=4&i=24264&t=24069#reply_24264

Staat het verhaal van Anand, hij is ook bezig geweest om zijn mito op kenteken te zetten. Het blijkt dus (achteraf) heel erg makkelijk te gaan!

Over mijn pijpen: Ik heb begrepen dat dit toch niet de echte orginele pijpen zijn. Die zijn schijnbaar toch iets anders. Maar deze had ik ook gewoon zonder aanpassingen onder mijn mito kunnen hangen. De reden dat ik de stinger heb verlengt is omdat de uitlaten dan op dezelfde hoogte als mijn kontje kwamen, dat vond ik er vetter uitzien.

Die vriend van mij die de dempers aan het maken is kwam ze vanmiddag even langsbrengen:

DEMPERS.JPG


Die zien er verdomde goed uit! *D De eerste keer dat ie motor-dempers heeft gemaakt!

Ik kan de uiteinden nog polijsten en de hulzen keramiek laten stralen, maar ik vind het zo ook zeker wel wat hebben, RVS-look :}

Nog ff wat klemmen voor de dempers halen en ze aan mijn subframe monteren, onderkuip aanpassen en ik ben helemaal klaar!
 
Dat ziet er heel geweldig uit zeg!!!

Ben benieuwd hoe dat er straks uit gaat zien..., wel even een foto plaatsen he? :9

groet Marc.
 
Ennn hoe staat het ermee?? Heb je nog wat recente foto's, of ben je continu aan het rijden ;)

Ik heb idd de eerste rondjes al gemaakt :]

Afgelopen zaterdag eindelijk de uitlaten eronder gehangen. Ze waren best wel zwaar dus we hebben voor de zekerheid twee steunen per demper gemaakt:

Die vriend van mij die alles heeft gelast zie je op de bovenste foto (Teun) :}
mitofin1.JPG

mitofin2.JPG

mitofin3.JPG


Ziet er niet verkeerd uit, al zeg ik het zelf 8-)

De kappen kunnen er nu ook op, alleen de onderkuip heeft nog wat aanpassingen nodig. Dan alles een beetje bijtippen/afwerken en hij is klaar :9

Maar nu ga ik ff een stukje rijden!
 
Ziet er goed uit zeg! Hoe is de performance van de fiets met deze aanpassingen? Is hij sneller dan de originele RD? Dit vanwege je aanpassingen aan uitlaat en luchtfilter... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan