jaapgvk's cagiva mito/yamaha rd350 project :)

Ziet er leuk uit... Maar die 2 beugels om de demper zien er niet uit... :r
Doet een beetje afbreuk aan de verder racy look...
 
Ziet er leuk uit... Maar die 2 beugels om de demper zien er niet uit... :r
Doet een beetje afbreuk aan de verder racy look...


Idd dat is zo.
Maar heb je weer wat nieuwe update foto's?
Met volle kuip erop bijv. en helemaal weer strak in de lak/was ?

Ik vind het een stoer ding!
 
Ik heb idd de eerste rondjes al gemaakt :]

Afgelopen zaterdag eindelijk de uitlaten eronder gehangen. Ze waren best wel zwaar dus we hebben voor de zekerheid twee steunen per demper gemaakt:

Die vriend van mij die alles heeft gelast zie je op de bovenste foto (Teun) :}
(Afbeelding)
(Afbeelding)
(Afbeelding)

Ziet er niet verkeerd uit, al zeg ik het zelf 8-)

De kappen kunnen er nu ook op, alleen de onderkuip heeft nog wat aanpassingen nodig. Dan alles een beetje bijtippen/afwerken en hij is klaar :9

Maar nu ga ik ff een stukje rijden!

Heel stoer!!! :9~ , die dempers wil ik ook...., kan die maat van je er niet twee voor mij maken..?
 
full

full


kijkt wat makkelijker

mooi ding zeg!!!
 
Mooi ding man, ben best benieuwd hoe zoiets nou rijdt...
En wat je ermee zou kunnen presteren op het circuit ivm de 600cc supersports??
 
haha dat stikkertje "seven speed" kan er ook nu ook af ofniet 8-) :+


dit zij al met al wel de betere projectjes :9



gr fritskes
 
Hee mooi gemaakt man...
Ziet er leuk uit zo een dikke tweetakt..

Ik hou persoonlijk van viertakt, dus ik heb er een viertakt in gehange..

Maar toch wil ik even de spelbreker zijn in alle feestvreugde...
bij het verbouwen van een motor zijn er een aantal spelregels....
- veranderingen aan het kentekendragende deel oftewel je frame (dus lassen zagen aanpassen) en je kenteken vervalt.
- Wijziging van cylinder aantal en kenteken vervalt.
- De mijne was een klein rijbewijs, dus maximaal vermogen is volgens rijbeweis indeling.
- meer dan 30% meer vermoge en kenteken vervalt.
- geen correct kenteken is onverzekert.
- verzekering dient de goede cylinderinhoud te weten anders onverzekert.

letwel je kan hier schijt aan hebben of via vriendjes op papier de boel recht frouderen, maar als je een wakkerre agent tegenkomt of moscovitch aanrijd dan word het een heel pijnlijk verhaal.

Je kan natuurlijk altijd een herkeuring regellen via de RDW.
Letwel die supersupersuper sukkels weten nieteens wat de regels zijn, zoek deze eerst zelf uit voor je naar hen gaat, want ook zij praten naar eigen inzicht/persoonlijke mening en niet zoals de letter van de wet het voorschrijft.


En om goed te besluiten even dit, op termijn komt er in nederland ook een APK voor motoren dus doe het niet alle veilig maar probeer ook achter de kuip een zo proffessioneel uiterlijk te krijgen...




Nou ik toch aan het zijken ben, die stuurslagdemper was toch wel een geintje he..?
Een hand zand in je balhoofdslager werkt netzogoed als dat model...
Daar verongeluk je namelijk ook mee.





Oftewel goed bezig en ga zo door...
 
Hee mooi gemaakt man...
Ziet er leuk uit zo een dikke tweetakt..

Ik hou persoonlijk van viertakt, dus ik heb er een viertakt in gehange..

Maar toch wil ik even de spelbreker zijn in alle feestvreugde...
bij het verbouwen van een motor zijn er een aantal spelregels....
- veranderingen aan het kentekendragende deel oftewel je frame (dus lassen zagen aanpassen) en je kenteken vervalt.
- Wijziging van cylinder aantal en kenteken vervalt.
- De mijne was een klein rijbewijs, dus maximaal vermogen is volgens rijbeweis indeling.
- meer dan 30% meer vermoge en kenteken vervalt.
- geen correct kenteken is onverzekert.
- verzekering dient de goede cylinderinhoud te weten anders onverzekert.

letwel je kan hier schijt aan hebben of via vriendjes op papier de boel recht frouderen, maar als je een wakkerre agent tegenkomt of moscovitch aanrijd dan word het een heel pijnlijk verhaal.

Je kan natuurlijk altijd een herkeuring regellen via de RDW.
Letwel die supersupersuper sukkels weten nieteens wat de regels zijn, zoek deze eerst zelf uit voor je naar hen gaat, want ook zij praten naar eigen inzicht/persoonlijke mening en niet zoals de letter van de wet het voorschrijft.


En om goed te besluiten even dit, op termijn komt er in nederland ook een APK voor motoren dus doe het niet alle veilig maar probeer ook achter de kuip een zo proffessioneel uiterlijk te krijgen...




Nou ik toch aan het zijken ben, die stuurslagdemper was toch wel een geintje he..?
Een hand zand in je balhoofdslager werkt netzogoed als dat model...
Daar verongeluk je namelijk ook mee.





Oftewel goed bezig en ga zo door...

De discussie begind weer overnieuw :P

Bij mijn weten geld jou verhaal alleen voor auto's en mag je aan een motor alles veranderen behalve het frame, en de brandstof.

Dis iig de uitslag van verschillende MFers die met het RWD hebben gemaild
 
Waarom zit er dan een typegoedkeuring op??
Waarom is eigenbouw dan zo streng??

Let wel er is een hoop verschil tussen kroegpraatjes en tussen zwart op wit met artiekel nummers onderbouwd.

Maar het blijft een mooi project...

Doe wat je niet laten kan... Als ik naar mezelf kijk, dan heb ik er enorm veel van geleerd.
Alleen al het maken van de uitlaat, of het luchtinlaat traject om die kut framebuis heen (waar de schokbreker in hangt), en tenslotte het afstellen.
Met als nevenconclusie dat 9 van de 10 proffesionele tuners ook maar gokken en aan het experimenteren zijn op andermans kosten
 
Laatst bewerkt:
is geen kroegplaat, gewoon het antwoord van het RWD dat verschillende MFers hebben gehad. Tuurlijk is het enorm krom, maar welke regegeving is dat niet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan