Hallo mede MF'ers.
Hier ga ik online mijn mito/rd350 projectje bijhouden.
Ik had een tijdje relaxed op mijn mito125 rondgereden maar was toch niet tevreden over de rijeigenschappen.
Bochtenwerk was subliem
Maar het feit dat het vermogen pas bij 8.000 toeren vrijkwam het daaronder gewoon een brommertje is, was wel een beetje een 'downer'.
Echt lekker toeren was er niet bij en snelwegen vond ik helemaal een hel, vooral het inhalen
Toen ik een glijder had gemaakt en het zaakje toch uit elkaar moest (zuiger vervangen want die zat er al 14.500 km op), nieuw rempedaal, radiateur dichtlassen, demper vervangen en kappen spuiten.
Kwam ik toevallig op deze site terecht: http/www.mito350.tk
Met de winter voor de deur en zeeën van tijd leek het me wel een leuk idee om er gewoon een Yamaha RD350 blok onder te mieteren *)
Zo gezegt zo gedaan, een week later stond de donorfiets op de stoep.
Nou, maar eerst een beginnen om de mito te strippen (gewoon onder de carport)...
De reden gevonden waarom het stuurkuipje toch altijd zo trilde: de ophanging was gewoon finaal doordemidden gebroken
Toen ik hem tot op het blok had gestript kwam ik tot de volgende schrikbarende conclusie: Het blok zat alleen nog maar aan de achterkant vast op het frame!!!
Hij hing aan de voorkant gewoon los in het frame (steunend op een metalen dwarsbalk) en ik kon hem gewoon een paar centimeter naar boven wippen!!!
Dat dat blok en onder het rijden nooit onderuit is geflikkerd
Op de foto zit net de schaduw ervoor maar je kunt aan het lichtere metaal zien dat het blok toch iets lager hangt dan de bedoeling is
Frame zoals het er nu bijstaat (ook nog zonder subframe)
Ik gebruik het volgende setje om het rd blok passend in het frame te krijgen:
Binnenkort meer!
Hier ga ik online mijn mito/rd350 projectje bijhouden.
Ik had een tijdje relaxed op mijn mito125 rondgereden maar was toch niet tevreden over de rijeigenschappen.
Bochtenwerk was subliem
Maar het feit dat het vermogen pas bij 8.000 toeren vrijkwam het daaronder gewoon een brommertje is, was wel een beetje een 'downer'.
Echt lekker toeren was er niet bij en snelwegen vond ik helemaal een hel, vooral het inhalen
Toen ik een glijder had gemaakt en het zaakje toch uit elkaar moest (zuiger vervangen want die zat er al 14.500 km op), nieuw rempedaal, radiateur dichtlassen, demper vervangen en kappen spuiten.
Kwam ik toevallig op deze site terecht: http/www.mito350.tk
Met de winter voor de deur en zeeën van tijd leek het me wel een leuk idee om er gewoon een Yamaha RD350 blok onder te mieteren *)
Zo gezegt zo gedaan, een week later stond de donorfiets op de stoep.
Nou, maar eerst een beginnen om de mito te strippen (gewoon onder de carport)...
De reden gevonden waarom het stuurkuipje toch altijd zo trilde: de ophanging was gewoon finaal doordemidden gebroken
Toen ik hem tot op het blok had gestript kwam ik tot de volgende schrikbarende conclusie: Het blok zat alleen nog maar aan de achterkant vast op het frame!!!
Hij hing aan de voorkant gewoon los in het frame (steunend op een metalen dwarsbalk) en ik kon hem gewoon een paar centimeter naar boven wippen!!!
Dat dat blok en onder het rijden nooit onderuit is geflikkerd
Op de foto zit net de schaduw ervoor maar je kunt aan het lichtere metaal zien dat het blok toch iets lager hangt dan de bedoeling is
Frame zoals het er nu bijstaat (ook nog zonder subframe)
Ik gebruik het volgende setje om het rd blok passend in het frame te krijgen:
Binnenkort meer!