Jaar lang onbewust geflitst

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
In België moet je binnen de 14 dagen in kennis worden gesteld van je verkeersovertreding... Zo niet is het proces-verbaal in principe nietig. Alleen beslist daar wel een rechter over.

Diezelfde rechter zal normaal gezien alle overige verkeersovertredingen klasseren wegens geen afdoend bewijs. Hij zal dan waarschijnlijk wel de maximumstraf uitspreken voor de laatste overtreding.
 
In België moet je binnen de 14 dagen in kennis worden gesteld van je verkeersovertreding... Zo niet is het proces-verbaal in principe nietig. Alleen beslist daar wel een rechter over.

Diezelfde rechter zal normaal gezien alle overige verkeersovertredingen klasseren wegens geen afdoend bewijs. Hij zal dan waarschijnlijk wel de maximumstraf uitspreken voor de laatste overtreding.


Welke laatste overtreding, die man reed daar, werd "herkent", maar hield zich keurig aan de snelheid.
Dat kan hem gewoonweg niet geweest zijn. ;)
 
Net een bon binnen van die flitser; terwijl ik wist dat ie er stond. Vroeger reden we daar 160...
Tja die Maasdijk... ik reed daar laatst met de Garmin aan, en die gaf stukken aan waar je 80 mag, waarvan ik dacht dat je maar 60 mag.
Je ziet vaak dat automobilisten er 70 blijven rijden omdat ze het ook niet weten.
 
Tja die Maasdijk... ik reed daar laatst met de Garmin aan, en die gaf stukken aan waar je 80 mag, waarvan ik dacht dat je maar 60 mag.
Je ziet vaak dat automobilisten er 70 blijven rijden omdat ze het ook niet weten.
logisch: is de nieuwste tactiek van de roverheid: zo kunnen ze meer inkomsten voor de staatskas genereren! :+ :Y
maar serieus: zelf rij ik op zulke wegen ook 70.
simpelweg als een compromis van beide snelheden.
moet de wegbeheerder maar duidelijker zijn vind ik, maar een bon hoeft daardoor van mij ook weer niet... :N

Gr.
Lonewulf
 
Tja die Maasdijk... ik reed daar laatst met de Garmin aan, en die gaf stukken aan waar je 80 mag, waarvan ik dacht dat je maar 60 mag.
Je ziet vaak dat automobilisten er 70 blijven rijden omdat ze het ook niet weten.
pas ook een nieuwe Garmin gekocht, toch wel makkelijk die max snelheid weergave. :Y
 
pas ook een nieuwe Garmin gekocht, toch wel makkelijk die max snelheid weergave. :Y

Heel vaak klopt die niet met de bebording. Soms onterecht een beperking die er niet is, maar vaker andersom.

En in Vlaanderen moet je helemaal niet op je Garmin vertrouwen, die lijkt nog niet te weten dat de snelheidslimiet daar overal 70 is.
 
Bij flitsers die van voren flitsen maak ik er altijd de sport van om zo lomp mogelijk op 't achterwiel op de foto te gaan :') . In Nederland zijn ze helaas steeds zeldzamer, maar gelukkig kan het in het buitenland nog regelmatig.
 
Heel vaak klopt die niet met de bebording. Soms onterecht een beperking die er niet is, maar vaker andersom.

En in Vlaanderen moet je helemaal niet op je Garmin vertrouwen, die lijkt nog niet te weten dat de snelheidslimiet daar overal 70 is.

Waze, gratis en voor niets op je Android telefoon. En de aangegeven snelheden kloppen nagenoeg altijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan