Jaar lang onbewust geflitst

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
A

Anoniempje442

Guest
Het zal je overkomen:

156 keer. Zo regelmatig kon een flitser een motorrijder op zijn radar onderscheppen, terwijl hij meer dan 150 kilometer per uur te snel reed op de Franse snelweg.

Maar er was één probleem: ze hadden zijn nummerplaat geen enkele keer in beeld kunnen brengen. Nu is de man echter wel gevat en krijgt hij de pijnlijke rekening voorgeschoteld.

Het was het geautomatiseerd centrum dat zich bezighoudt met het bekijken van foto’s van flitscamera’s, dat aan de alarmbel trok. De medewerkers waren het meer dan beu om elke dag opnieuw hetzelfde beeld binnen te krijgen van een motorrijder die aan een enorme snelheid over de weg vloog. De cijfers logen er niet om: de chauffeur reed in plaats van 90 kilometer per uur, maar liefst 240 kilometer per uur. Niet één keer, maar wel 156 keer kwam hij op hun radar terecht tussen september 2014 en december 2015. Goed voor een boete van meer dan 15.000 euro en intrekking van zijn rijbewijs.

Bron & Meer: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171029_03158796
 
Onbewust geflitst? Nou als je daar elke dag langsrijdt weet je echt wel dat er een camera staat.
Als je dan zo graag de stoere jongen uit wil hangen dan moet je nu ook maar de gevolgen accepteren.
 
rood wil toch ook niemand,groen :Y
 
En terecht, mag van mij nog dubbel zo hoog zijn ook. Motor ook maar meteen afgeven . Zulke klojo's verpesten het voor normale mensen.
 
156x geflitst zonder dat ze kentekenplaat kunnenlezen...Hoe weten ze dan dat het de 157e keer dezelfde motor is? })
 
Dus je gaat 150 km te hard en je krijgt een boete van 100€ per keer
Zou willen dat ze in Nederland zo'n tarief hadden
Zal wel weer niks van kloppen van dat artikel
 
"Er was geen twijfel mogelijk" volgens de agenten.
Ze nemen voornamelijk halve zolen aan naar het schijnt.
Het feit dat deze motorrijder niet te snel reed, is toch een sterke aanwijzing dat hij geen notoire hardrijder is.
 
Laatst bewerkt:
En terecht, mag van mij nog dubbel zo hoog zijn ook. Motor ook maar meteen afgeven . Zulke klojo's verpesten het voor normale mensen.

Want? Zo te zien is er, afgezien van een foto, 156 keer niets gebeurd. Als ik de gemiddelde fatsoensrukker mag geloven had er nu al minimaal 348x een ongeluk zijn gebeurd met meer dan 600 doden.
 
Laatst bewerkt:
"Er was geen twijfel mogelijk" volgens de agenten.
Ze nemen voornamelijk halve zolen aan naar het schijnt.
Het feit dat deze motorrijder niet te snel reed, is toch een sterke aanwijzing dat hij geen notoire hardrijder is.

Of dat hij door had dat er politie stond...
Zoals het hier geschreven staat is het inderdaad een magere bewijslast, maar ik ga er van uit dat ze toch niet over een nacht ijs gaan bij justitie. Ze hebben tenslotte 156 foto's om te vergelijken met wat ze aantroffen. Als hij het echt niet geweest is zal hij vast wel wat kenmerken aan zijn motor weten aan te duiden die ze niet op de foto terug kunnen vinden denk ik.
Daarbij mag hij blij zijn, ik ga er gemakshalve maar even van uit dat hij schuldig is, dat hij er met 15.000 euro vanaf komt!
 
Een kenteken is om een voertuig te herkennen. De kleur of zelfs het type zegt helemaal niets.
 
als ik het verhaal lees zie ik dat de rechter nog geen uitspraak heeft gedaan , de uitspraak zou die in januari pas te horen krijgen, denk ook niet dat die veroordeeld word, een vermoeden is geen bewijs.

is het hier in Nederland niet zo dat ze je op heterdaad moeten betrappen en, staande moeten houden om je rijbewijs in te nemen?
 
15000€??? Wat komt ie er goed vanaf man!
Als je in B op de snelweg aan 200+ gepakt wordt spreek je over 1000€ en meer, en rbw mag je afstaan voor minstens een maand.

Ben ooit eens mijn rbw kwijtgeraakt aan 87km/u na correctie in bk, 37 te snel dus, was normaal om en bij de 450€. Dat is toen wegens rijden voor een hartzieke man van in de 90 geminimaliseerd naar 50€, maar rbw wel 2 weken kwijt.

Degene over wie het in dit topic gaat zou zich aan haast een onbetaalbaar bedrag mogen verwachten in B, rbw kwijt voor minstens 6 maanden tot een jaar, maar ook enkele maandjes de cel in (kan probleemloos oplopen tot een jaartje, al dan niet de helft met uitstel) als men kan aantonen dat hij het niet onbewust deed ...
 
Triest. Okey hij reedt dan wel bizar hard, maar hoe zou je het zelf vinden als je met terugwerkende kracht 156 boetes krijgt voor 15km te hard in nederland omdat je niet wist dat daar een flitspaal stond en dacht dat het wel kon op dat rechte stuk zonder verkeer. Dan mag je ruim 17.000€ aftikken, zeg je dan ook "eigen schuld had ik maar niet 15km te hard moeten rijden"?...
Normaal gesproken krijg je 1 boete (of een paar boetes als je op een traject veel rijdt) en dan baal je, betaal je, en beter je je rijgedrag. Als ze er een jaar over doen om je te vinden heb je die kans niet om je rijgedrag te beteren. Ik vind het sneu voor deze motorrijder om die reden. Het is dat hij wel absurd hard reed, dus een beetje dubbel gevoel, maar ik vind eigenlijk niet dat je iemand op zo'n manier mag beboeten tenzij hij zelf zijn kentekenplaat onleesbaar had gemaakt ofzoiets.
 
En al die keren niet één keertje een overstekende vrouw met kinderwagen, oma met rollator of tuinman met gieter :?
Zo langzamerhand geloof ik ook niet meer in deze gevaren -O-
 
Doet me denken aan een kantine vrouw die bij ons op het bedrijf werkte
Ja ze was Belgisch , blond met silicone tieten ( niks mis mee dus :) :) )
Niet al te snugger
Maar ze hadden langs een B weg een nieuwe digitale flitspaal , en daar kwam ze altijd langs als het donker was op weg naar de kantine
Ze kreeg na een maand een boete binnen van in totaal 1200€
 
Want? Zo te zien is er, afgezien van een foto, 156 keer niets gebeurd. Als ik de gemiddelde fatsoensrukker mag geloven had er nu al minimaal 348x een ongeluk zijn gebeurd met meer dan 600 doden.

Dus wanneer er toch niets is gebeurd, wordt het met terugwerkende kracht goedgekeurd om te snel te rijden? :z
 
Beetje raar... waarom hebben ze niet veel eerder al een driepoot in omgekeerde richting geplaatst zodat ze 'm van achteren konden flitsen? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan