Jaar oude benzine met conserveringsmidddel aftappen?

Hanzzzz

MF veteraan
3 dec 2002
5.497
181
Soest
Een jaar geleden een motor weggezet met volle tank en conserveringsmiddel in de tank. Kan ik deze nu zo starten of toch maar eerst de tank aftappen?
 
Volgens mij gaat dat wel lopen.

Zeker als dat conserveringsspul ook netjes in de leidingen en carbs/injectie heeft gezeten.

En dan lekker rijden en weer tanken.
 
Inderdaad gewoon gaan met die banaan, als je twijfelt eventueel je vlotterbakjes aftappen. Maar ik verwacht geen problemen, zeker omdat je conservering hebt toegevoegd.

Suc6
 
Inderdaad gewoon proberen te starten, als ie het niet doet kun je de benzine alsnog aftappen. Heb net hetzelfde gedaan met een motor die 7 jaar geleden weggezet was, had het niet verwacht maar hij deed het en bleef het doen.
 
Ik heb net een paar weken terug een tank. De tank was origineel van een motor die ik 2 jaar geleden tot racer had omgebouwd. Heb die overgezet op mijn straatfiets omdat ik de kuipset had vervangen (andere kleur). De tank zat nog halfvol benzine, en ik gok dat die inmiddels toch wel meer dan 3 jaar oud was.

Heb er het restje uit de tank (misschien 3 liter) van mijn straatfiets bij gegoten en ben gewoon gaan rijden. Niks aan de hand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan