Jaarlijkse motorkeuring (APK), in België vanaf 01 01 2022

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
D6548004-BA15-49F6-98F8-1CFDCA0F7E39.jpeg


Belangrijk punt heb ik even voor jullie verduidelijkt 🤓
 
Heel die motorkeuring is onzin. Laatst met mijn SV1000 naar de keuring geweest. Koplamp stond 4mm te laag! Gelukkig kwamen twee mannen van de keuring mijn motor "in evenwicht houden" zodat ik verder naar achter kon gaan zitten om het probleem te verhelpen. De keurder riep nog: "4mm mannen, geen 4 centimeter!" Motor goedgekeurd. Maar had mijn man hem naar de keuring gereden was het waarschijnlijk geweest: "iets meer gaan staan... STOP, zo is het goed"
Is dit in België?
Dan ga je ofwel die motor verkopen, ofwel heeft die een ongeluk gehad, want sinds begin dit jaar zijn dat (voorlopig toch :X ) de enige twee situaties waarin een motorfiets naar de keuring moet.

Als ik nodig met mijn GSX 750 F moet gaan, is mijn enige zorg, de koplamp.
Dubbele H4 mini projector LED koplamp. Geel van kleur (normaal wit, 6000K, maar er zitten gele stickertjes in). Perfect afgesteld, het is dus maar de vraag of ze erover gaan vallen dat er niet de originele H7 dim- en H1 grootlichten in zitten.
Ach, in dat geval, gewoon heel de koplamp unit wisselen, en na de keuring opnieuw. Heb immers nog twee volledige koplampunits liggen, eentje "pasklaar", de andere gedemonteerd. Was bedoeld om daar nóg betere LED/laser units in te steken.
 
Is dit in België?
Dan ga je ofwel die motor verkopen, ofwel heeft die een ongeluk gehad, want sinds begin dit jaar zijn dat (voorlopig toch :X ) de enige twee situaties waarin een motorfiets naar de keuring moet.

Als ik nodig met mijn GSX 750 F moet gaan, is mijn enige zorg, de koplamp.
Dubbele H4 mini projector LED koplamp. Geel van kleur (normaal wit, 6000K, maar er zitten gele stickertjes in). Perfect afgesteld, het is dus maar de vraag of ze erover gaan vallen dat er niet de originele H7 dim- en H1 grootlichten in zitten.
Ach, in dat geval, gewoon heel de koplamp unit wisselen, en na de keuring opnieuw. Heb immers nog twee volledige koplampunits liggen, eentje "pasklaar", de andere gedemonteerd. Was bedoeld om daar nóg betere LED/laser units in te steken.
normaal kijken ze naar de kleur, hoogte afstelling, verder niets van het licht zover ik weet, mijne is toch goed gekeurd met led lampen van aliexpress. lol
 
Er is een zelden genoemde derde situatie waar de motor naar de keuring moet. Maar de situatie komt vaak voor.
Als de motorfiets ingevoerd moet worden. Ik spreek uit ervaring met mijn aangekochte Duitse gsxr.
 
Dat is ook een verkoop,als komt hij dan uit het buitenland.
Er heeft hier zelfs al iemand een topic over geopend,want invoeren is daardoor iets meer werk,vooral bij oudere motoren zonder EU homologatie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan