Jaartal motorband

Malissa1993

MF veteraan
16 okt 2019
2.410
1.073
Hoogeveen
Ik heb misschien de meest domme vraag ever..

Maar, waar kan ik precies zien hoe oud mijn motorbanden zijn ? Mijn motorbanden zien er nog goed uit, geen grote scheuren, en absoluut nog niet versleten.

Er staat wel T9702 ( geen idee wat dat betekend ) Mijn gevoel zegt 9 Juli 2002 ???????????????????

Laat het niet waar zijn a.u.b _O-

Ohja, dit zit eronder: Bridgestone battlax.
 
Ik heb misschien de meest domme vraag ever..

Maar, waar kan ik precies zien hoe oud mijn motorbanden zijn ? Mijn motorbanden zien er nog goed uit, geen grote scheuren, en absoluut nog niet versleten.

Er staat wel T9702 ( geen idee wat dat betekend ) Mijn gevoel zegt 9 Juli 2002 ???????????????????

Laat het niet waar zijn a.u.b _O-

Ohja, dit zit eronder: Bridgestone battlax.

Domme vragen bestaan niet, met vragen blijven zitten is pas dom.
 
Oops. ik heb maar een kant bekeken. Volgensmij komen ze uit 2013.. dan mogen ze al wel vervangen worden.. alhoewel, ze zien er nog goed uit.

Je ziet die streep wel goed, ik geloof dat de banden nooit met dat stukje op de weg komen.
 

Bijlagen

  • IMG_20200327_170119.jpg
    IMG_20200327_170119.jpg
    1 MB · Weergaven: 28
  • 15853249755941947061018276572998.jpg
    15853249755941947061018276572998.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 28
  • 15853250211179027470954694272990.jpg
    15853250211179027470954694272990.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 28
Oops. ik heb maar een kant bekeken. Volgensmij komen ze uit 2013.. dan mogen ze al wel vervangen worden.. alhoewel, ze zien er nog goed uit.

Je ziet die streep wel goed, ik geloof dat de banden nooit met dat stukje op de weg komen.
Idd, week 39 van 2013.
Oud, maar hoeft niet te oud te zijn. Een band kan met 3 jaar oud zijn (continu vol in de zooi staan) of 10 jaar en nog prima zijn.

Die streep is gewoon het deel van de band wat je nooit gebruikt hebt (ook wel schaamrand genoemd).

Edit: Ik zie wel redelijk wat scheurtjes in je profiel waar ik me niet erg lekker mee zou voelen.
 
Idd, week 39 van 2013.
Oud, maar hoeft niet te oud te zijn. Een band kan met 3 jaar oud zijn (continu vol in de zooi staan) of 10 jaar en nog prima zijn.

Die streep is gewoon het deel van de band wat je nooit gebruikt hebt (ook wel schaamrand genoemd).

Edit: Ik zie wel redelijk wat scheurtjes in je profiel waar ik me niet erg lekker mee zou voelen.
Zijn de scheurtjes volgens jou te erg dan ? Welke scheurtjes kunnen wel en welke absoluut niet ? Ik zie ook in de groeven wel wat scheurtjes... maar weet nooit wanneer het te erg is.
Wel kut als ik ze nu ook al moet gaan vervangen, ben net blij dat de motor weer loopt........... :+
 
Zoals Roy al vermeld, zitten er al redelijk wat scheurtjes in de banden.

Persoonlijk zou ik ze gaan vervangen.

De onderstaande foto's, zijn je eigen foto's, echter ingezoomd.

SmartSelect_20200327-170914_Samsung Internet.jpg


SmartSelect_20200327-171009_Samsung Internet.jpg
 
Voorband heb ik ook zo mn twijfels bij. Zelf zou ik rondom lekker de boel nieuw eronder gooien als het spul 7 jaar oud is, maar kan niet in je portemonnee kijken:).

Edit: achterband is ook niet helemaal 100 meer nee, maar lijkt minder erg dan voor.
 
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar banden voor jouw motor zijn niet de duurste als je ze online koopt en ik kan ze voor een zacht prijsje omleggen (Achterhoek). Indien interesse stuur maar een PB.
 
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar banden voor jouw motor zijn niet de duurste als je ze online koopt en ik kan ze voor een zacht prijsje omleggen (Achterhoek). Indien interesse stuur maar een PB.
Heb al iemand die ze er wel om kan gooien waarschijnlijk. Woon helemaal in Groningen.
 
Hoewel ik daar maandag wel moet zijn heb ik dan geen bandenapparaat bij me :P
Succes!
Haha, jammer......

Ja helaas, nog weer wat voor de kiezen en ik wou heel graag een tom tom aanschaffen......pffff. Maarja zonder goede banden valt er niet te rijden. Nja, dan maar wat meer van 't vakantiegeld aftrekken _O- :+

Wel jammer, als je wat koopt en je gelijk al kwart van het bedrag wat je ervoor betaald hebt kwijt bent aan onderhoud. Maarja, shit happens. Het blijft een gouden motor. Na alle onderhoud is wel weer een frisse start.
 
't voelt aan de ene kant beetje vervelend dat er nieuwe banden om moeten. Maar, ben wel blij dat ik erover ben begonnen. Want, had echt geen idee. En anders was ik er zo het hele seizoen mee gaan rijden.........
 
Haha, jammer......

Ja helaas, nog weer wat voor de kiezen en ik wou heel graag een tom tom aanschaffen......pffff. Maarja zonder goede banden valt er niet te rijden. Nja, dan maar wat meer van 't vakantiegeld aftrekken _O- :+

Wel jammer, als je wat koopt en je gelijk al kwart van het bedrag wat je ervoor betaald hebt kwijt bent aan onderhoud. Maarja, shit happens. Het blijft een gouden motor. Na alle onderhoud is wel weer een frisse start.

Voor een volgende motor. Ga er ALTIJD maar vanuit dat je nog wel extra kosten hebt. En ik gok dat je deze particulier gekocht hebt, neem iemand mee die er misschien wat meer kijk op heeft. Dit zou ik bij de koop al gebruikt hebben om de prijs te drukken (als het niet vermeld is).

Ach, met verdwalen kom je de mooiste wegen tegen!
 
Noooooooooooooit op besparen bij een motor.

Remmen, en onderhoud hiervan.

Banden.

Koopjesjagen bij goed materiaal daarentegen is niets mis mee.

Hoewel ik zo mijn vraagtekens zet bij de leeftijd van jouw banden, zou even rijden en aanvoelen de echte test zijn. Op basis daarvan zou ik dan beslissen om wel of niet te vervangen.

Maar dan zie je de staat van jouw banden en is het duidelijk. Geen meter mee rijden. Meteen vervangen.

Het leuke van nieuwe banden is dat het aanvoelt alsof je een geheel nieuwe motor hebt. Niets maakt zo'n groot en positief verschil in de rijeigenschappen. Bochten worden leuk in plaats van eng.

PS : Ik vind zo nu en dan gloednieuwe banden die door particulieren worden verkocht op marktplaats (en hier op MF) voor de prijs van een tweedehandsje. Wel zeker weten dat je dezelfde banden voor en achter binnenhaalt, en uiteraard check de leeftijd en staat.

De set Michelin pilot powers 2ct die momenteel onder mijn Superduke liggen zijn afkomstig van MP en MF... voor 145 euro totaal. Beide gloednieuw. Montage was twee tientjes bij een werkplaats toen ik de twee wielen aanleverde.

Beetje shoppen is de moeite waard :]
 
Voor een volgende motor. Ga er ALTIJD maar vanuit dat je nog wel extra kosten hebt. En ik gok dat je deze particulier gekocht hebt, neem iemand mee die er misschien wat meer kijk op heeft. Dit zou ik bij de koop al gebruikt hebben om de prijs te drukken (als het niet vermeld is).

Ach, met verdwalen kom je de mooiste wegen tegen!
Had de prijs al 150 naar beneden weten te krijgen. 900 inclusief 3 koffers had ik er voor betaald. Wel nette prijs. Nu met onderhoud en de nieuwe banden die er gaan aankomen toch zo'n 350 euro extra verder. Dan vind ik de prijs voor deze motor gezien zijn cosmetische staat wel goed. Alleen jammer dat het allemaal gelijk nu komt. Maarja, bekijk het positief.. frisse start.
 
Terug
Bovenaan Onderaan