Jaartal motorband

Had de prijs al 150 naar beneden weten te krijgen. 900 inclusief 3 koffers had ik er voor betaald. Wel nette prijs. Nu met onderhoud en de nieuwe banden die er gaan aankomen toch zo'n 350 euro extra verder. Dan vind ik de prijs voor deze motor gezien zijn cosmetische staat wel goed. Alleen jammer dat het allemaal gelijk nu komt. Maarja, bekijk het positief.. frisse start.

Nou ja, ik bekijk het zo:
Wat kost dezelfde motor echt helemaal tip top en waar je niets aan moet doen? Van dat bedrag trek je af wat er gedaan moet worden en dat is wat de motor dan max waard is. Is geen 100% methode maar zo kom je grofweg in de buurt van wat je ervoor moet betalen.

De NTV is geen heel aparte motor en is wat op leeftijd dus mag nooit veel kosten, maar geen idee wat een echt top exemplaar kost met alle onderhoud up to date.

Maar wat idd al gezegd word, met verse bandjes herken je hem straks niet meer terug. En dat is nu een uitgave, voel je straks niets meer van :)
 
Slijtage-onderdelen zoals banden zijn dus dingen waar je op moet letten bij de aanschaf van een tweedehandsje... dit is dus iets dat je kan meenemen bij prijsonderhandelingen. Ben je meteen beter voorbereid voor de toekomst wanneer je je huidige motor inruilt voor iets anders.

Btw, ik heb hier altijd goeie deals voor banden gevonden in het verleden als je liever niet particulier koopt.

 
Hoe dan ? XD Burnoutje ?
Onderweg op vakantie op Sardinië raakten mijn banden versleten. Lokaal liet ik nieuwe banden van een bekend merk en type monteren, en die waren drie dagen later (ruim 900 kilometer) weer versleten. Ze waren trouwens alleen aan de zijkanten kaal, in het midden zat nog profiel.
 
Onderweg op vakantie op Sardinië raakten mijn banden versleten. Lokaal liet ik nieuwe banden van een bekend merk en type monteren, en die waren drie dagen later (ruim 900 kilometer) weer versleten. Ze waren trouwens alleen aan de zijkanten kaal, in het midden zat nog profiel.
Meer bochten dan rechtuit hoor ik _O- Dat was een dure vakantie.
 
Ik zie niet zoveel problemen met die banden ? Als je ver genoeg inzoomt zie je altijd wel wat aftekening, maar echt droogtescheurtjes zie ik niet ?

Die bt45 is sowieso nagenoeg onverslijtbaar en voelt altijd keihard. Geen band voor een supersport, maar voor normaal gebruik prima.

Als je het zeker wilt weten, langs gaan bij iemand die er verstand van heeft, liefst zonder dat hij eraan verdient als hij toch vind dat ze vervangen zouden moeten worden.



Zoals Roy al vermeld, zitten er al redelijk wat scheurtjes in de banden.

Persoonlijk zou ik ze gaan vervangen.

De onderstaande foto's, zijn je eigen foto's, echter ingezoomd.

Bekijk bijlage 1478494

Bekijk bijlage 1478495

Ik zie wat gerult rubber, zoals iedere band het krijgt tijdens het rijden, zeker als je het gaat uitvergroten, ik zie geen enkel doorgtescheurtje op die foto's.
 
Ik zie niet zoveel problemen met die banden ? Als je ver genoeg inzoomt zie je altijd wel wat aftekening, maar echt droogtescheurtjes zie ik niet ?

Die bt45 is sowieso nagenoeg onverslijtbaar en voelt altijd keihard. Geen band voor een supersport, maar voor normaal gebruik prima.

Als je het zeker wilt weten, langs gaan bij iemand die er verstand van heeft, liefst zonder dat hij eraan verdient als hij toch vind dat ze vervangen zouden moeten worden.





Ik zie wat gerult rubber, zoals iedere band het krijgt tijdens het rijden, zeker als je het gaat uitvergroten, ik zie geen enkel doorgtescheurtje op die foto's.
Ik zal morgen even langs iemand gaan die er wat meer kijk op heeft, kunnen we alsnog bepalen of ze nog even mee kunnen. Beste is sowieso wel om ze dit jaar dan nog te vervangen, mochten ze nog wel even mee kunnen. Als ik gewoon zo op het oog kijk, zien de banden er ook oké uit. Ingezoomd ziet het er wel beangstigend uit ja.
 
Had de prijs al 150 naar beneden weten te krijgen. 900 inclusief 3 koffers had ik er voor betaald. Wel nette prijs. Nu met onderhoud en de nieuwe banden die er gaan aankomen toch zo'n 350 euro extra verder. Dan vind ik de prijs voor deze motor gezien zijn cosmetische staat wel goed. Alleen jammer dat het allemaal gelijk nu komt. Maarja, bekijk het positief.. frisse start.
Ik weet niet wat er voor die 350 euro gebeurd is, maar erg veel geld vind ik het niet. Je zal nog weleens een hogere factuur krijgen. :+
 
Ik zie niet zoveel problemen met die banden ? Als je ver genoeg inzoomt zie je altijd wel wat aftekening, maar echt droogtescheurtjes zie ik niet ?

Die bt45 is sowieso nagenoeg onverslijtbaar en voelt altijd keihard. Geen band voor een supersport, maar voor normaal gebruik prima.

Als je het zeker wilt weten, langs gaan bij iemand die er verstand van heeft, liefst zonder dat hij eraan verdient als hij toch vind dat ze vervangen zouden moeten worden.





Ik zie wat gerult rubber, zoals iedere band het krijgt tijdens het rijden, zeker als je het gaat uitvergroten, ik zie geen enkel doorgtescheurtje op die foto's.

Word tijd voor een bril hoor ;)
Groeven zitten vol scheuren. Groeven rul je niet, het loopvlak wel ja.
878674DB-95E0-48E0-8FBF-6F6EDC6115C5.jpeg
 
Ik ga het morgen wel horen, ga ervanuit dat er gewoon nieuw setje onder moet. Maar dat komt volgende maand. Kan ff niet eerder. Is niet anders..
 
Word tijd voor een bril hoor ;)
Groeven zitten vol scheuren. Groeven rul je niet, het loopvlak wel ja.
Bekijk bijlage 1478688


Als de cash flow het momenteel niet toelaat en het weer TE mooi is om NIET te rijden, dan hangt het van je rijstijl af Malissa. Rij je een beetje "normaal" en het is droog dan zou ik er mee rijden hoor! :Y

Het is wat MBM schrijft BT45 zijn solide banden, zowel letterlijk als figuurlijk. Ik had voor mijn maat uit Finland een VF500F2 gekocht met daaronder 16 jaar oude BT45. Hij kwam naar Schiphol en zijn rit naar huis was 1600km (in 23 uur) via Stockholm. "Alles Autobahn" met 100-120kmh was geen enkel probleem.
YMMV




Enne.... leuke fiets hoor!

Mijn buurbuurman heeft er nog eentje; hij kan zelf niet meer rijden maar start m nog af en toe...... En soms wil ie dat ik er ff een stukkie mee ga rijden....

1585385314048.png
 
Laatst bewerkt:
Als de cash flow het momenteel niet toelaat en het weer TE mooi is om NIET te rijden, dan hangt het van je rijstijl af Malissa. Rij je een beetje "normaal" en het is droog dan zou ik er mee rijden hoor! :Y

Het is wat MBM schrijft BT45 zijn solide banden, zowel letterlijk als figuurlijk. Ik had voor mijn maat uit Finland een VF500F2 gekocht met daaronder 16 jaar oude BT45. Hij kwam naar Schiphol en zijn rit naar huis was 1600km (in 23 uur) via Stockholm. "Alles Autobahn" met 100-120kmh was geen enkel probleem.
YMMV




Enne.... leuke fiets hoor!

Mijn buurbuurman heeft er nog eentje; hij kan zelf niet meer rijden maar start m nog af en toe...... En soms wil ie dat ik er ff een stukkie mee ga rijden....

Bekijk bijlage 1478798
Das ook een mooie!

Ja, sowieso rijd ik er nog 1 maandje mee door. Ik rij wat dat betreft sowieso rustig. Het zijn nou eenmaal geen jaag fietsen. ik geniet meer van de natuur om mij heen dan dat ik wil proberen zo snel mogelijk een bocht te nemen. dan had ik al wel voor een andere fiets moeten gaan xD. Vandaag laat ik er wel even iemand naar kijken "hoe erg is het" zeg maar.....
Ik ga ook zeker dezelfde banden weer nemen.

Was al over de 100 euro kwijt deze maand omdat de motor net weer kan rijden.. en dan nu die banden erbij.. tja dat is al snel 200 euro. En moest nog ff wat andere zaken regelen.. dus komt ff slecht uit nu.

Des al nie te min, ben blij dat ik over mijn banden begonnen ben, want anders reed ik er tot na september nog op. en dat zit me nu ook niet meer lekker.
 
Bij een 2e hands, zeker bij deze leeftijd, gewoon vervangen.. je weet nooit wat er mee gebeurd is. Op jouw band zie je in de groef van het profiel, (zoals gezegd door anderen)dus het ook droogte scheurtjes, gok dat het de voorband is?

Dat geeft dus aan dat hij daar dus gewoon droog is.. De droogte scheurtjes, daar ,zouden je over de streep moeten trekken. Zeker Als beginner, weet je nog niet hoe je moet reageren bij een eventueel uitstapje, van de band. Zeker als hij veel eerder, en erger, onverwachts komt dan normaal, vanwege dus eventuele toestand van de band!

Bedenk wel dat onderuit gaan, meestal al meteen meer schade betekent, dan de aankoop van 2 goede banden....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan