jacht op motorrijders

Je lult jezelf tegen nu.

Je gaat niet hard door de bocht omdat je kennelijk denkt dat de kans om op je muil te gaan dan groter is :? En je met lagere snelheid de vangrail niet haalt maar eerder stil komt te liggen?
misschien legik het verkeerd uit.
Zal nog een poging doen.
Ik heb hiervoor al een paar keer gezegd dat snelheid niet per definitie gevaarlijk is, msar dat de omstandigheden het wel moeten toelaten.
Ik vind het niet verantwoord om extreem hard door een bocht te gaan waar er geen tot weinig mogelijkheden zijn om mocht het mis gaan op een veilige maniet het glijden door te zetten.
Zo duidelijker?
 
misschien legik het verkeerd uit.
Zal nog een poging doen.
Ik heb hiervoor al een paar keer gezegd dat snelheid niet per definitie gevaarlijk is, msar dat de omstandigheden het wel moeten toelaten.
Ik vind het niet verantwoord om extreem hard door een bocht te gaan waar er geen tot weinig mogelijkheden zijn om mocht het mis gaan op een veilige maniet het glijden door te zetten.
Zo duidelijker?

Yeps! :W Ga nu werken......
 
Ok, kan ik in meegaan. Dat geluid, eh, ik blijf van mening dat je hier maar heeeeeel even last van kan hebben, net zoals een trein, een bus, een vliegtuig etc. Dus een non-discussie in mijn ogen ;) En onevenredig zwaar bestraft ;)

Rebels als ik ben ga ik dan voor NOG meer geluid }) Omdat de discussie hierover vooral aangezwengeld wordt door diezelfde moraalridders die willen dat ik 50 rij :+

En als anti-moraalridder moraalridder en rebelse MF amoebe kan het voorkomen dat ik weinig boodschap heb aan deze verwensingen. Fock you too denk ik dan ;)

Maar verder best prettig in de omgang hoor ;)
Dat geluid van jou hebben de mensen maar even last van. Net als van het geluid van die motor die achter je rijdt, en die daar weer achter rijdt enz, enz, enz. Met overlast is het meestal niet één individu die de overlast veroorzaakt maar de optelsom van vele individuen die de overlast ondraaglijk maken. (en dat geldt niet alleen voor geluidsoverlast). Je bent hier in Nederland niet alleen, en zal altijd rekening moeten houden met anderen. En als iedereen dat een beetje doet komen we met z'n allen een heel eind verder dan met een ieder voor zich mentaliteit.
 
het ging er mij om dat de KLPD nu extra let op motoren, niets meer, maar ook niets minder... Wat maakt deze topic toch veel los bij jullie, hou het rustig in motorland....wij zijn allemaal motorrijders, dat geeft toch wel een bepaalde binding, als een groep waar je op op komt} :} :} :} :}
 
het ging er mij om dat de KLPD nu extra let op motoren, niets meer, maar ook niets minder... Wat maakt deze topic toch veel los bij jullie, hou het rustig in motorland....wij zijn allemaal motorrijders, dat geeft toch wel een bepaalde binding, als een groep waar je op op komt} :} :} :} :}
was toch een nette discussie :?
 
.......Ondanks de nu al geldende verkeersregels, de beperkingen die ons worden opgelegd, de boetes, de campagnes, het gebeurt soms toch. Ligt het dan toch (weer) aan die snelheid en moeten we nog krampachtiger proberen dit soort zaken te voorkomen of doen we nu eens realistisch en accepteren zoals het is. Natuurlijk is het lastig uitleggen aan de moeder van de kleine die op het zebrapad wordt geschept, maar geldt dat dan ook meteen voor de snelweg waar dat kind immers NIET oversteekt ?
"Lastig uitleggen" lijkt me een understatement.
Ook 1000 verkeersdoden per jaar lijkt me een reden om nog "krampachtiger" proberen dit omlaag te krijgen. Ik vind het wel erg fatalistisch dit maar te "accepteren zoals het is". De openbare weg is bedoeld om je van A naar B te transporteren, en ook heelhuids in B aan te komen. Dat er om die (en andere) reden beperkingen worden aangelegd die de "recreatieve" waarde verminderen is jammer, maar er is wel iets voor te zeggen. (Al zijn er soms maatregelen waarvan je denkt: hoe verzinnen ze het..)
Motorrijden is per definitie iets waar je veel voor moet oefenen en dus is het wijsheid om mensen daarop te attenderen. Bekwamheid komt met de jaren. Maar om snelheidsovertreders eenvoudigweg over eenzelfde kam te scheren, niet wetende wie /wat je voor je hebt is OOK weer wat, maar gebeurt dagelijks :+
Probleem is dat het wel erg ingewikkeld en omslachtig wordt als je alle weggebruikers NIET over een kam scheert, maar individueel moet beoordelen.
Wie bepaalt dat, en hoe ? Dan eindig je in willekeur. NU is het tenminste duidelijk. Nuancering wordt aangebracht op basis van de situatie (welke regels gelden er op welk soort weg) en niet op basis van personen. Daar lijkt me ook geen beginnen aan.
 
heb héél het topic gelezen en heb 6 a4'tjes quotes gekopieerd waar ik wou op reageren, dat ga ik jullie niet aandoen.

belgische toestand

er zijn ongeveer 1500 verkeersdoden gevallen vorig jaar.
er zijn ongeveer 4000 mensen omgekomen in ziekenhuizen omdat het personeel de handen niet wast.
ieder jaar sterven 100000 mensen aan allerlei andere redenen

ik zie de regering niet zoveel geld/middelen/menskracht steken in vb een antirook campagne, waarom niet? het is blijkbaar "maatschappelijk geaccepteerd" om te roken en dus ook om mensen te laten sterven door de rook. laat me stellen dat ik dit wat hypocriet vind.

1/3 van de ongevallen wordt toegeweten aan overdreven snelheid
dat wil zeggen dat 2/3 van de ongevallen andere oorzaken hebben

in belgie zijn ze (de politiekers: door "jullie verkozen") bezig met een zéér zware actie (alles toegespitst op snelheid): wat is het resultaat? 4,6% daling in het aantal verkeersslachtoffers.

wat kunnen we hier nu uit afleiden?

de snelheid moet nog verder naar beneden (ik denk dat aan 5km/u geen ongevallen meer zullen gebeuren?)
de controles moeten met 95% naar omhoog? (dus iedere 5 meter moet er gecontroleerd worden op snelheid ipv iedere 100 meter?)

ofwel moet er misschien eindelijk eens gecontroleerd worden op die 2/3 andere oorzaken van ongevallen.
 
Overigens ben ik niet op zich tegenstander van snelheid.

Ik ben er alleen tegenstander van dat mensen letsel oplopen doordat er mensen die niet weten wat snelheid inhoudt zich gedragen alsof ze dat wel weten. ;)
 
Overigens ben ik niet op zich tegenstander van snelheid.

Ik ben er alleen tegenstander van dat mensen letsel oplopen doordat er mensen die niet weten wat snelheid inhoudt zich gedragen alsof ze dat wel weten. ;)

ik ben ook geen tegenstander van snelheid op zich

ik ben alleen tegenstander van het feit dat mensen, die niet weten wat deelnemen aan het verkeer inhoudt, zich toch op de openbare weg begeven en dan liefst langs alle kanten de voorrangsregels aan hun laars lappen (vb van baanvak veranderen)
 
ik ben ook geen tegenstander van snelheid op zich

ik ben alleen tegenstander van het feit dat mensen, die niet weten wat deelnemen aan het verkeer inhoudt, zich toch op de openbare weg begeven en dan liefst langs alle kanten de voorrangsregels aan hun laars lappen (vb van baanvak veranderen)
Ik sluit me hier bij aan.

@ baksteen, ik zie jouw standpunt ook wel, maar wat hierboven ook al is geschreven, t ligt niet aan snelheid allen, das maar een klein onderdeeltje (wat de gevolgen wel ergen kan maken ja)
 

heb héél het topic gelezen en heb 6 a4'tjes quotes gekopieerd waar ik wou op reageren, dat ga ik jullie niet aandoen.

belgische toestand

er zijn ongeveer 1500 verkeersdoden gevallen vorig jaar.
er zijn ongeveer 4000 mensen omgekomen in ziekenhuizen omdat het personeel de handen niet wast.
ieder jaar sterven 100000 mensen aan allerlei andere redenen

ik zie de regering niet zoveel geld/middelen/menskracht steken in vb een antirook campagne, waarom niet? het is blijkbaar "maatschappelijk geaccepteerd" om te roken en dus ook om mensen te laten sterven door de rook. laat me stellen dat ik dit wat hypocriet vind.

1/3 van de ongevallen wordt toegeweten aan overdreven snelheid
dat wil zeggen dat 2/3 van de ongevallen andere oorzaken hebben

in belgie zijn ze (de politiekers: door "jullie verkozen") bezig met een zéér zware actie (alles toegespitst op snelheid): wat is het resultaat? 4,6% daling in het aantal verkeersslachtoffers.

wat kunnen we hier nu uit afleiden?

de snelheid moet nog verder naar beneden (ik denk dat aan 5km/u geen ongevallen meer zullen gebeuren?)
de controles moeten met 95% naar omhoog? (dus iedere 5 meter moet er gecontroleerd worden op snelheid ipv iedere 100 meter?)

ofwel moet er misschien eindelijk eens gecontroleerd worden op die 2/3 andere oorzaken van ongevallen.

...off-bla...

accijns vehoging op tabak en diezelfde verhoging gebruiken voor een anti-campagne... _O- _O- ...( al eerder gedaan = geen effect = geld weggegooid)...stoppen er meer met roken wordt de accijns weer verhoogd.... inkomsten uit tabak is enorm en willen ze gráág zo houden B|
en kijk ff om je heen,...naar al die jongelui...rook en drankbeperking heeft alleen maar contra-effect en daarbij is het pillen/drugsgebruik enorm gestegen.

...on-bla...

...back to the road... 8-)
1500 verkeersdoden
1/3 door overdreven snelheid = 500
4.6% daling door "zeer zware actie's" = 23 levens gered... :} :} :} :} :} :} :}

okidee actie naar mijn idee :Y

en die andere 2/3 van de ongevallen? ---> lees: ongelukken....
ff een paar voorbeelden van de laatste paar weken: oude vrouw verliest evenwicht op fietspad en valt vóór aankomende auto..../...2 bromfiets bestuurders frontaal in bocht..../...autobestuurder gegrepen door trein op onbewaakte overweg.../...vrachtwagenbestuurder draait provinciale weg op en motoragent rijdt er bovenop.../...auto hondenbrigade vliegt uit bocht en ramt lichtmast...
B|
B|
B|
soms zijn ongevallen écht ongevallen en gebeuren ze gewoon....helaas...


snelheid is dus te controleren

en helderziend zijn we nog steeds niet....



doe het rustig aan.... :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan