Jaja..... geslaagd!

Marc-oh

MF'er
2 sep 2001
228
0
Emmen
De nederlandse wegen zijn weer een stukje onveiliger geworden, want ik ben vandaag geslaagd. Volgende week ga ik een pak kopen en beginnen met het kijken wat voor een motor ik ga kopen. Dus tot die tijd moet ik het nog met mijn koekblik doen en daarna zullen we elkaar vast wel tegenkomen. :)
 
Gefeliciteerd hoor! Nou hoor je der echt bij ( of was dat pas als je een echte motor hebt, want dan moet ik ook nog een tijdje wachten).
 
Je mag er voor kiezen als je het examen gereden hebt, en gelsaagd bent.. :) uiteraard. De examinator moet het vragen, of je het lichte of zware rijbewijs hebben wilt. (officieele ge-blabla)

maar natuurlijk GEFELICITEERD!!!!

En wederom, blikbestuurders zien NIKS, horen NIKS en doen altijd hetgeen jij NIET verwacht!!

Drive safe!
 
Gefeliciteerd!!!

Helaas heb je net de zomer gemist, terwijl dat voor velen hét motorrijseizoen is.

Ofeuhhh :] jij ook de winter door....
 
Gefeliciteerd.

Voorkeur voor een motortje?

Alles wat je nu weet van het verkeer als koekblikrijder moet je vergeten. Nu wordt er geen voorrange meer verleend, wordt je niet meer gezien door andere koekblikrijders etc.
Kortom verkeer wordt een stuk spannender, maar met je ervaring en een beetje extra anticiperen kom je er wel.
En uiteraard staat daar tegenover dat het verkeer met een motor ook een stuk leuker gaat worden.

Wij horen neem ik aan nog van je...
 
Gefeliciteerd,

Zou je niet beter eerst je motor kopen en dan een pak. Dan kan je de kleuren er nog een beetje bijpassen. Anders loop je de kans om straks met een paars pak op een gele motor te zitten.
Dit gaat natuurlijk niet op als je van plan bent om een zwart pak te kopen.
 
Proficiat !

Mijn beurt komt ook nog wel, maar ik dacht dat je het best eerst je pak en zo kocht om dan te zien hoeveel geld je nog over hebt voor de motor. Kwestie van veiligheid eerst.

Maar wat je ook doet: heel veel plezier ermee :) .
 
Over het algemeen weet je wel voor wat voor kleur motor je gaat. Toch is het volgens mij het meest verstandig om eerst in goede kleding te investeren, en darana pas met het geld wat je overhebt een motor aan te schaffen. Of je moet voldoende geld voor kleding reserveren, maar ja: die motor blijkt toch net iets duurder te zijn, of de kledingprijs valt tegen, waardoor er toch weer wordt bezuinigd op het enige wat je kan beschermen bij valpartijen.

Als je de kleding eenmaal hebt, weet je zeker dat je het juiste spul hebt gekocht. Er zijn nog teveel mensen die kleding als een sluitpost op de motorbegroting zien.

wat kleding tot kost:

Kleine schatting kleding:

Helm             500,-
Handsschoenen      125,-
Laarzen            350,-
Leren jas      550,-
Leren broek      450,-
Regenpak      150,-

Totaal:      2125 gulden

Met winterkleding komt er nog een leuk bedrag bij. Al met al toch een flink bedrag wat je niet aan de motor uit kan geven.

Uiteraard zal alles goedkoper kunnen, maar dit is gewoon een schatting voor een regelmatige rijder die niet op veiligheid wilt bezuinigen.
 
Jajaja, praat me er niet van :(

Overigens voor nieuwe motorrijders die een leuke outfit zoeken (ook voor gevorderde rijders uiteraard): Termaat in Nijmegen heeft heel veel kleding, en ook nog voor leuke prijzen (moet je soms wel naar vragen).
Ik denk dat bij aanschaf van een complte outfit wel een leuk prijsje geregeld kan worden, wat trouwens ook bij een hoop andere dealers kan (Safe uitgezonderd?). Maar Termaat heeft wel heel veel keus :9~
 
Geen leer, maar....

Helm (HJC) 280
Broek (MQP)+
Jas (Revenger) +
Handschoenen (Reusch) 700
Laarzen 300

Totaal: 1280 :)

Leren outfit was plm. 100 tot 150 piek duurder geweest....
Regenpak (dacht Damen): plm 100 gulden hoorde ik... :) plus 20 pieken korting = 80 gulden !!!! :)

Waar?

:} Termaat natuurlijk! :}
 
Gefeliciteerd, Marc-Oh... :)
Is idd jammer dat je net de zomer misloopt, maar er is nog altijd kans op een mooie nazomer, niet dan? :)

Nu nog effe een leuke fiets & een pakje en dan.... :] :] :] Till you drop (niet letterlijk nemen, hoor... ;) )
 
Bedankt voor de reactie\'s :) Wat voor een motor het wordt weet ik nog niet, maar ik ga volgende week een aantal testritjes maken om te zien welke motor er het beste rijdt.
 
heb trouwens even de vrijheid genomen om je titel ietsje te verduidelijken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan