JAJA...Proefgereden op een Gsx-R 1000

Buiten heel dat gereken vind ik de inruilprijs belachelijk laag, de prijs van de Gixxer te hoog en de uitlaat afschuwelijk!
Het wordt tijd dat je eens op zoek gaat naar een ander Gixxer/motorzaak.
 
ennuh verklaar dit dat is?
als ik mijn motor nu verkoop....voor 9000 euro aan een particulier...dan ben ik toch ook 3250 euro armer? en ik koop er niks voor terug....hoe noem je dat dan?

12250 betaald...
9000 terug gevangen...
--------------------
3250 afgeschreven....
nap

+750 en je hebt een gixxer


verder ga ik er niet op in wou een heel verhaal tikken ......maar geen zin in

en heeft ook weinig nut :)

het is jouw geld niet het mijne
 
Daar leg je € 1000 bij en je koopt je droom :9
Ben je het nu voor jezelf goed aan het praten? :?
welke school heb jij leren rekenen?
ik moet 4200 pegels bij leggen hoor..geen 1000..als het 1000 waren geweest had ie gister nog in de schuur gestaan...
 
welke school heb jij leren rekenen?
ik moet 4200 pegels bij leggen hoor..geen 1000..als het 1000 waren geweest had ie gister nog in de schuur gestaan...


geen school en daarom kan ik ook niet inruilen :+
ik zag die 3250 effe aan voor wat je over zou houden :?
nu snap ik gelijk waarom ik altijd te kort kom.
bedankt voor deze verhelderende reactie :}
 
verder ga ik er niet op in wou een heel verhaal tikken ......maar geen zin in
anyway..bedankt dat je toch een heel verhaal wilde tikken...
ik ga geen 10k gld's bij leggen dat doe ik niet...en niemand die me daarvan kan overtuigen...
2000gld of 1000 euro is nog te overzien...maar niet een motor waar ik een jaar op rij en dan ff doodleuk 10k aan knaaken bijleggen...sorry... :)

steek het geld liever in iets anders...of spaar nog ff door...voor bittere tijden...want ze zijn in aantocht die tijden :(
 
geen school en daarom kan ik ook niet inruilen :+
ik zag die 3250 effe aan voor wat je over zou houden :?
nu snap ik gelijk waarom ik altijd te kort kom.
bedankt voor deze verhelderende reactie :}
your welcome ;)
 
anyway..bedankt dat je toch een heel verhaal wilde tikken...
ik ga geen 10k gld's bij leggen dat doe ik niet...en niemand die me daarvan kan overtuigen...
2000gld of 1000 euro is nog te overzien...maar niet een motor waar ik een jaar op rij en dan ff doodleuk 10k aan knaaken bijleggen...sorry... :)

steek het geld liever in iets anders...of spaar nog ff door...voor bittere tijden...want ze zijn in aantocht die tijden :(
kijk en hier ben ik het helemaal mee eens :)


10k en niet 18k

Ik moest op een nieuwe gixxer 600 € 1500 toeleggen dus dat zie ik als 1500 euro afschrijving maar als ik jouw berekening zie gaat het als volgt

nieuwwaarde..............€10.990
inruilwaarde.............€8.800
-----------------------------------
afschrijving.............€2.190

toeleggen................€1.500

-----------------------------------
totaal verlies.........3.690 euro,-- en dan zeg ik slaap lekker
bier.gif





je telt dubbel.....................
 
Laatst bewerkt:
ik heb het in de groep gegooid...en de reactie is niet heel positief...
ik krijg het er niet doorheen....
motor gekocht in jan 2002,12.250 betaald en inruil 8600 euro...
dus ff afronden kost me 4000 euro...+ 4200 bijleggen is 8200 euro (is in 1 jaar tijd een verlies van 18.000gld)
ff rekenen:
Afschrijving is 12.250-8.600 = 3.650
Je verlies is dus geen ƒ 18.000 maar ƒ 8.044
Dat je nog moet bijleggen is geen verlies maar investering ;) of trapt ze daar niet in?
En ik snap iets niet: je schreef dat de centjes er binnekort waren. Gaat me niks aan hoor maar komen die nu ineens niet meer of vind je vriendin het gewoon niet goed? En die hyperpro, tailraiser, balhoofdlager en nokkenaskettingspanner kosten toch ook weer geld...
 
En ik snap iets niet: je schreef dat de centjes er binnekort waren.
ik wil er niet teveel over uitwijden...maar die centjes komen nog steeds...
dus dat is het probleem niet...

ik vind het geen 10k waard...de afschrijving op me huidige fiets en het dus bijleggen...is me gewoon teveeel van het goeie...

en daar kunnen meningen over blijven verschillen :)
mooi het zo n forum :)
 
Op vrijdag 28 februari 2003 14:22 schreef Mosselman het volgende:heel verhaal (+berekening)
als je nou niks terug koopt mossel...en je krijgt 2200 euro minder terug...

nieuwprijs
inruilprijs
----------
cash in je handje...

voorheen had je veel centjes...
nu minder centjes...
-------------
conclusie met plezier gereden...maar wel 2200 euro minder...

dus ben je dat geld toch kwijt? als je er niks voor terug koopt of ben ik nou gek?
 
ik vind het geen 10k waard...de afschrijving op me huidige fiets en het dus bijleggen...is me gewoon teveeel van het goeie...
Dat is heel wat anders: dat moet je helemaal zelf beslissen :)
Helaas nog een jaartje BB voor jou maar vergeet niet dat die afschrijving alleen maar erger wordt met al die kilometers '(
 
Helaas nog een jaartje BB voor jou maar vergeet niet dat die afschrijving alleen maar erger wordt met al die kilometers '(
dat was dus ook het moeilijkste van het verhaal...
dan maar helemaal afrijden...ipv 10k bij leggen...

en die spulletjes voor de bb is maar 600 eurootjes incl montage...is iets anders als 4200 :)
 
kijk en hier ben ik het helemaal mee eens :)


10k en niet 18k

Ik moest op een nieuwe gixxer 600 € 1500 toeleggen dus dat zie ik als 1500 euro afschrijving maar als ik jouw berekening zie gaat het als volgt

nieuwwaarde..............€10.990
inruilwaarde.............€8.800
-----------------------------------
afschrijving.............€2.190

toeleggen................€1.500

-----------------------------------
totaal verlies.........3.690 euro,-- en dan zeg ik slaap lekker (Afbeelding)




je telt dubbel.....................


Op vrijdag 28 februari 2003 14:34 schreef NapO het volgende:als je nou niks terug koopt mossel...en je krijgt 2200 euro minder terug...

nieuwprijs
inruilprijs
----------
cash in je handje...

voorheen had je veel centjes...
nu minder centjes...
-------------
conclusie met plezier gereden...maar wel 2200 euro minder...

dus ben je dat geld toch kwijt? als je er niks voor terug koopt of ben ik nou gek?

Als je het nou nog niet snapt dan geef ik je de eerste de beste keer dat ik je weer zie op mde A9 zo'n allemachtige klap op je harses dat al je hersentjes weer gaan werken.

godverde$%^@$%^$@#%^^&%^&@@@!!############



:P
 
Als je het nou nog niet snapt dan geef ik je de eerste de beste keer dat ik je weer zie op mde A9 zo'n allemachtige klap op je harses dat al je hersentjes weer gaan werken.

godverde$%^@$%^$@#%^^&%^&@@@!!############
:P
doe me dan die klap maar... ;) want ik snap het dus niet...anyway...ik sla wel terug...maar das logisch he ;) :P
 
als je nou niks terug koopt mossel...en je krijgt 2200 euro minder terug...

nieuwprijs
inruilprijs
----------
cash in je handje...

voorheen had je veel centjes...
nu minder centjes...
-------------
conclusie met plezier gereden...maar wel 2200 euro minder...

dus ben je dat geld toch kwijt? als je er niks voor terug koopt of ben ik nou gek?

inruilprijs maar dan geen motor terugkopen?
waarom is het dan een INRUILprijs?

is napo nou echt zo dom als ie overkomt?
 
doe me dan die klap maar... ;) want ik snap het dus niet...anyway...ik sla wel terug...maar das logisch he ;) :P

dus stel dat ik het had gedaan dan vind jij dat ik 3.690 euro betaal voor een nieuwe gixxer en niet 1.500,--

kijk nog eens goed naar het voorbeeldje duidelijker wordt het echt niet




Ik moest op een nieuwe gixxer 600 € 1500 toeleggen dus dat zie ik als 1500 euro afschrijving maar als ik jouw berekening zie gaat het als volgt

nieuwwaarde..............€10.990
inruilwaarde.............€8.800 -
-----------------------------------

afschrijving.............€2.190

toeleggen................€1.500 +

-----------------------------------
totaal verlies.........3.690 euro,-- en dan zeg ik slaap lekker
bier.gif





shout2.gif
je telt dubbel.....................

 
Laatst bewerkt:
En daar komt nog bij dat het geen weggegooid geld is, het is gewoon een investering. Je gooit het geld niet weg ofzo.... dat ding brengt tzt ook weer meer op bij inruil...
 
Koop nu toch gewoon die soes NapO, Hoe langer je wacht hoe meer je afschrijving wordt. Jij rekent x2 dus het gaat ook dubbel zo snel.

Maar nu ff serieus, Je wilt toch die fiets en het geld is onderweg zeg je. Gewoon doen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan