Jaja...SUPERMOTARD!

die cross-geometrie komt juist ten goede in het gewone verkeer... super wendbaar en fouten door wild gedrag worden niet afgestraft....
Uitstapjes van het achterwiel voelden zelden zo ongevaarlijk aan....

en er zijn ook sv650\'s die op een motard willen lijken
sv-side.jpg

;)

Dit idee heb ik er bij:
151big.jpg


Die SV is niks meer dan een opgeleukte naked-bike... Toch?
 
Dude, mischien is het volgende wat voor je... :)

KTM PRESS RELEASE FOR EICMA MILANO 2001


LC4 660 Super Moto \"Factory Replica\"

This is KTM\'s latest ready-to-race supermoto bike, 98% of which are identical to the factory racebikes piloted by Thierry Van Den Bosch and
Klaus Kinigadner. The 660 Supermoto consists almost entirely of premium-quality factory ingredients such as:

· readjustable chassis geometry (the readjustable rear end height makes it possible to directly influence both traction and steering head angle)

· slim tank/seat combination(allowing the rider to move with greater ease)

· small-sized plastic tank with integral carbon spoiler hood(both spoilers in one piece)

· side cover, air filter box, and rear fender made of carbon

· 48mm WP SXS fork and SXS suspension strutprovided with special coating

· milled aluminum fork bridges

· Brembo racing braking system with milled 4-piston fixed caliper and 16mm radial pump

· Titan exhaust system - Akrapovic

· Dunlop slicks

For the year 2002, the Supermoto \"Factory Replica\" is produced in a limited edition. It is the ideal vehicle for competitive supermoto pilots:
lightweight, easy-to-handle, powerful, and full-featured in brief:
ready-to-race. The motorcycle is not street-legal and only made for racing.


Technical Specs:


ENGINE:
single-cylinder, 4-stroke, 4 valves,
OHC, autodecompressor

Displacement: 653.7 ccm
Bore x stroke: 102 x 80 mm
Power: approx. 72 HP
Compression: 12.5 : 1
Starter: kickstarter
Transmission: 5-speed, dog-clutch engagement
Fuel: 98 RON min.
Carburetor: Keihin FCR 41 MX
Piston: forged light alloy
Lubrication: pressure circulation lubrication
Engine oil: Shell Advance Ultra 4
Primary drive: 59 : 31
Cooling: liquid-cooled, increased cooling
surface
Clutch: hydraulic reinforced wet multi-
plate clutch
Ignition: DC-CDI Kokusan, breakerless


CHASSIS

Frame: chromoly, power-coated
Frame rear end: aluminum
Handlebars: Magura, aluminum conified
with protectors
Front suspension: WP-USD 48 Multi Adjuster
Rear suspension: WP Monoshock Super Moto
Spezial
Front/rear travel: 270 / 290 mm
Front brake: disk 320mm, Brembo 4-piston
fixed-caliper / 16 mm radial
pump / flexible steel lines
Rear brake: disk 220, Brembo floating
caliper
Front/rear wheels: 3.5 x 17\" / 5.0 x 17\"
Front/rear tires: 120/60/17\"/ 165/55/17\"
Exhaust system: 2 in 1 titanium
akaprovic pipe system with
titanium silencer
Front fender: Super Moto Spezial
Transmis. ratio: 16/40
Wheelbase: 1510 +/- 10 mm
Tank volume: approx. 5.5 liters
Dry weight: approx. 115 kg

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
 
nope, tis hopeloos, om 18:30 begreep je er ook al niks van...

Nah lekker dan, maar het is nu weer de volgende dag, en ik ben uitgeslapen, misschien dat ik hetnu wel begrijp?

Met van die kuip dat klopt, eerste stuk is wel mooi, daarna niet meer... :)
 
Misschien is dit iets voor je Ruud,

Super Motard 650, fireblade voorpartij, brembo\'s, laser, RVS remleidingen enz. F 9.000,-, voor deze prijs wordt ie klaargemaakt en gespoten naar wens!!! ( voor de rest kijk effe op http://www.kicxstart.nl en dan tussen de kleintjes.)
 
Super Motard 650, fireblade voorpartij, brembo\'s, laser, RVS remleidingen enz. F 9.000,-, voor deze prijs wordt ie klaargemaakt en gespoten naar wens!!!
vage advertentie..
Merk blok/frame is toch belangerijker dan type cockpitje...
En wie wil er nou een fireblade voorpartij op een motard? Dat riekt eerder naar een streetfighter.
 
Dat denk ik ook ja!

Ik wil max. 10 ruggen (denk ik) uitgeven voor een 2e hands SM.

Zal pas in lente/zomer 2002 zijn, minimaal...ik wil een keer op zo\'n ding rijden man!

GuZ, kom eens bij me langs vriend! :) :P
 
Zit ik net een heel verhaal te tikken...ff preview en terug en wat gebeurt er...HET IS WEG!
Nog maar een keer dan.

Ben het helemaal eens met Guz over zijn opmerking dat SM nog ondergewaardeerd is.
Ik zelf rij veel verschillende motoren maar elke keer als ik weer op mijn eigen DukeII mag rijden... *D ...
De Duke is standaard al uitgerust met WP vering. Is nog wel voor verbetering vatbaar maar kan er absoluut mee door. Wat er ook al op zit zijn de Brembo\'s. Zijn toch goede spullen die je meestal alleen op wat duurdere supersportmotoren vindt.

Ik rij zelf voornamelijk met mijn Duke in de stad en het is een grote speeltuin. Elk stoplich moet aan een stoppie geloven gevolgd door de onvermijdelijke wheelie (staand of zittend).

Bochten? Zo laat mogelijk in de remmen (en dat is laat met een SM) been uitsteken en vanuit de heupen de fiets zo plat gooien dat de stuurproppen over het asfalt schrapen.
Drempels en bruggetjes over de grachten? Vliegen. Vooral de Magere brug over de Amstel is een soort lanceerplateau.

Er zijn een aantal verschillende fabricanten die \'standaard\' SM motoren op de markt brengen.
Volgens mij staan ze niet allemaal hoog aangeschreven wat betreft betrouwbaarheid. KTM is naar mijn mening een van de betere. Heb hem nu bijna twee jaar en alleen de startmotor is aan revisie toe maar we hebben de kickstarter nog!
De normale slijtagedelen zijn alleen wel snel aan vervanging toe. Remblokken? Gaan niet lang mee.
Ketting/ tandwielen? Regelmatig vervangen. Banden? Moet maar een sponsor gaan zoeken want mijn rijstijl vreet rubber.


Ben afgelopen zomer naar Zwitserland geweest om een wedstrijd voor het Zwitsers SM kampioenschap te bekijken. Wat die gasten met die fietsen doen....
:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
Hoop volgend jaar weer te gaan en er zit een kans in dat ik daar kan rijden op de wedstrijdfietsen van Gautschi en Fritz Egli (dromen zijn er per slot van rekening om waargemaakt te worden).

Hoop dat KTM toch echt de Duke op de markt gaat brengen met het nieuwe V-twin blok..
Iets meer kilo\'s en bergen meer PK\'s.
Weet jij er al meer van Guz?

Mochten er daredevils zijn in de buurt van Amsterdam die het ook eens willen proberen...trek aan de bel dan kan je een keer rijden (ook jij Duderuud).
Ik sta alleen niet in voor de financiele gevolgen als je er daarna ook een wilt aanschaffen...
 
Dennis...ik wil het wel es zien/meemaken...die Mike moet zn kop ook maar es late zien uit het verre noorden...(bikepower)
lijkt me gezelli...ps. woensdag word er weer gereden met een groepje....intresse...mail maar :) :) :) :)
 
Hoop dat KTM toch echt de Duke op de markt gaat brengen met het nieuwe V-twin blok..
Iets meer kilo\'s en bergen meer PK\'s.
Weet jij er al meer van Guz?
nope, denk dat het nog wel ff duurt.
die v-twin moet natuurlijk eerst een langeduurtest ondergaan (laten we zeggen, \"parijs\"-dakar?).
En een duke met een v-twin staat nog verder van het motard-concept. Wat ik heb begrepen is dat het meer een zeer sportieve mostro wordt.
Kvin zo\'n dikke 1-cilinder toch wel erg lekker. Kga tzt naturlijk proefrijden, maar of ik om ga???
 
Beetje een hamvraag voor mij...wie kan mij een goede (vooral LICHT en veel vermogen!) niet-standaard motor noeman?

suzuki DR400Z(of zoiets)
yamaha 400?

Roepen maar! :)
 
Beetje een hamvraag voor mij...wie kan mij een goede (vooral LICHT en veel vermogen!) niet-standaard motor noeman?

suzuki DR400Z(of zoiets)
yamaha 400?

Roepen maar! :)
ben bang dat je dat een beetje zelf moet gaan uitzoeken (en hier gaat melden!) Die yamaha\'s zien er erg goed uit, maar is eigenbouw, dus algemene info is moeilijk te vinden. Heb je mijn links wel bekeken? Zo niet, voor straf naar de supermotards-discussie lijst en alle berichten lezen!

voor straf een berichtje van aldaar hier ingeplakt... lekker lang... en van iemand die redelijk er wat vanaf weet.....

vervolg kan je lezen bij:
http://groups.yahoo.com/group/Supermoto


========================================
Still looking for the Holy Grail of motard?

Me too!!

Chatting with friends about the ultimate privateer weapon for motard racing inspired me to come up with a hit list.
It\'s just thoughts off the top of my head, so let\'s call it work-in-progress. ;-)

My own thoughts are that the ultimate weapon for motard racing is a lightweight, electric start, big capacity 4 stroke single which ultimately
leads me to one conclusion....but we\'ll get there later....

Let me spout a little personal opinion first.
A quick list of available machinery and pluses and minuses..

Honda CR500...Top privateer motard...Quick, light, and vicious...Are you man enough to tame the power delivery? Punchy power delivery...Needs a pipe and some motor work to move the hit up and let it rev out.
Easy to ride, difficult to master at full-on race pace...Parts and dealer backup readily and widely available.

Kawasaki KX500 ... Comments mostly as CR5, except smoother hitting due to KIPS powervalve system making taming the beast a little easier.... Absolute missile with a bit of porting and a pipe. Parts and dealer backup comparable to Honda.

Husqvarna 610 (Proper race one, not 610S road bike). The best looking motard on the market. Impressive motard heritage. 50bhp at back wheel
basically as stock...Needs motor work to make it quicker, expensive and maintenance intensive. The seminal supermotard. Can become a hand grenade
if tuned to the hilt. Good availability of go-faster bits.Superb chassis.
Quality componentry. Dealer network & support patchy. Older bikes best avoided like the plague.

CCM604/636... 604 too slow in stock form.... Chassis needs careful setting up. Decent power available in 636 form when properly fettled. Old
fashioned, a bit porky, available with \'leccy start. Enthusiastic small manufacturer, who listen sto customer feedback. Dealer network small.

KTM620SX and LC4...Top notch componentry and build quality. Expensive. 50bhp at rear wheel in basically std form. Big power available, but it
costs...Tuning options wide and varied.. Reliable when sensibly tuned and maintained. Road going leccy start versions monstrously heavy. Dealer
network large but crap... Parts supply patchy. avoid pre- \'97 single oil pump motors unless you like the taste of shrapnel.

KTM520SX and EXC. Lightweight, rapid, modern...Miniscule oil capacity...Maintenance intensive. Almost 50bhp as stock. 540 factory kit
available, gives mid 50\'s bhp. SX only 4 speed. \'leccy start available.
Questions over fragiility of 6 speed box in EXC when subjected to motard use. Dealer network as previous KTM comments.

Yamaha YZF400/426....Rev hungry lightweight monster. 43(ish) bhp as std....lack of power compensated for by light weight. Plenty of tuning
options available. Bore kits available up to 470cc. Don\'t bump the rev-limiter too often, and make sure the rod is replace every 20 hours or
so minimum....Unless you want Mr Conrod to say hello to the fresh air outside the crankcases. Superb motard, but outclassed on highspeed tracks.
Perfect for tighter courses, and tracks with a high dirt quotient. Good knowledge base to work from. Good dealer network and spare part supply.

Suzuki DRZ 400...As per YZF\'s, but fewer tuning parts freely available. allegedly doesn\'t like constant high rpm. Bit flatter than the YZF in stock form and usual Suzuki finish...i.e Bolts made of cheese... Good dealer network and support. Better trailbike than motard IMHO.

VOR & Vertemati.... Lightweight, hand built super expensive exotica.....fast with questionable reliability. Buy one if you\'d like to be
on first name terms with the parts man at your dealership, or if you\'d like to expand your engineering skills. Nice but maintenance
intensive...Definitely to be avoided by mechanical numpties.....Good knowledgable local dealer necessary. Small dealer network and questionable parts supply.

Husaberg 650.... Relatively unknown quantity in terms of race motard usage.
New motor alleged to be far more robust and powerful.
superlightweight...very exotic..again...not for numpties. Have yet to see a really fast privateer on one....Factory bikes are rapid.. Older Husabergs are a very expenive time bomb wiating to blow yer wallet into smithereens
IMHO. Small but dedicated dealer network.

Honda XR650...Bike developed for Baja racing by the big H. A bit porky.
Tuning options limited at current moment. A slug in bog stock form, but 50bhp available with straightforward derstriction. Legendary Honda build quality and construction. Will still be running when others have turned to dust... Put it on a diet Honda, give us a \'leccy start, and you\'ll be able to sell \'em like hotcakes IMHO. Best dealer network in the world.
 
Yamah YFZ doet het goed...klinkt ook goed! Ik ga maar eens op zoek naar meer info.

volgens mij is het standaard een fiets met kenteken, dus dat is geen probleem.

Ben benieuwd wat die dingen kosten.

Kan je me ongeveer vertellen wat ik kwijt ben aan 2 wielen, of is omspaken (vriend van me kan dat) ook een optie, zodat je alleen maar een velg hoeft te kopen?
Heb nog wel meer vragen hoor, moet ik doorgaan? :)
 
Dude....

bij brouwer staat een duke-2, groen, 6500km, kdacht 16.000.

op zich willen ze wel jappanse fietsen inruilen omdat ze die weer doorschuiven naar brouwr-motors in nijkerk...

tismaareenweet.....
veel tweedehands duke-2\'s kom je niet tegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan