jajaja 1:21

schampie

MF veteraan
2 jun 2001
1.274
1
warnsveld
toch even melden dat ik met mijn cbr als een out wijf naar adam ben gereden en een gemiddelde van 1:21 gehaald heb schrok er zelf van.
wat is er eigenlijk max te halen met een cbr of vergelijkbare motor
 
Dan heb jij mijn persoonlijk record geëvenaard. Ik schrok me toen het lazerus bij de pomp... nu al vol?????
 
Met mijn oude 92 CBR heb ik ooit 1 op 22 gehaald tijdens een tourtocht waarbij ik de enigste sportieve motor bereed, we kwamen dus niet boven de 90 km uit, het was wel een goedkoop dagje, maar de ergenis sprong ten top. ( OOOOH wat een mooie bocht, even gas er op, Ach kut rijder voor me het kan echt wel met 130 in plaats van 60)

_________________
Auke's page voor ach tja, muziek, cdcovers, motoren enzo.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Auke op 2001-07-18 00:43 ]
 
Met mijn CBR(1100) kom ik niet zuiniger dat 14 kil0metertjes per liter |(
Das ff slikke als je gewend bent aan 1:22 (zuinig :] rijden) op m'n oude TDM
 
Met mijn CBR(1100) kom ik niet zuiniger dat 14 kil0metertjes per liter |(
Das ff slikke als je gewend bent aan 1:22 (zuinig :] rijden) op m'n oude TDM

Kheb ongeveer dezelfde ervaring... van mijn FZR 1000 ( met 1 op 20 = ERG zuinig aan doen...) naar een R1 ( 1 op veel... .)

Mijn persoonlijk droevigste record op de R1 ... 14 liter opgestookt in 150 km... ( = 1:10.7 )
 
Kheb ongeveer dezelfde ervaring... van mijn FZR 1000 ( met 1 op 20 = ERG zuinig aan doen...) naar een R1 ( 1 op veel... .)

Mijn persoonlijk droevigste record op de R1 ... 14 liter opgestookt in 150 km... ( = 1:10.7 )

Toen reed jij zeker in de stad! Dat maak ik ook (jammer genoeg) mee... :(
 

Ik kom niet verder als 1:15 met een RF....... mijn record is 1:20 en dat was op een super lang stuk 80 in de 6e versnelling rijden.....
 
Ik tank altijd wanneer m'n metertje in het begin van het rode gedeelte komt. Heb dan nog ongeveer 5 tot 6 litler in m'n tank zitten plus nog 5 litler reserve.
Als ik NORMAAL rij vooral op de snelwegen, haal ik makkelijk tussen de 200 en 230KM voordat ik weer eens ga tanken.
Het liefst rij ik NOOIT op reserve...

Ik heb gehoord dat het goed ik als je een keer per jaar 98 tankt.
Ik tank gewoon 95...maakt dat uit als ik een keertje 98 tank?
Geen of wel negative gevolgen voor m'n blok?
 

Als mijn lampje begint te branden heb ik nog 5 van de 17 liter in mijn tank zitten. Ik rij dan meestal nog 50 km voor ik ga tanken.
 
Wat handig al die lampjes. Ik tank altijd als de dagteller op 200km staat. Dat dat niet altijd klopt merkte ik laatst toen na een stukje 'onzuinig rijden' ik na 186km al de pomp kon opzoeken.
 
Pfff, 1:21 da's niks... Op weg naar Denemarken heb ik ooit 1:30 gehaald Let wel: dit was onder bijzondere omstandigheden...
------------------------------------------------------------------------------------

Stond je toen achter op een vrachtwagen? :+
 
Pfff, 1:21 da's niks... Op weg naar Denemarken heb ik ooit 1:30 gehaald Let wel: dit was onder bijzondere omstandigheden...
------------------------------------------------------------------------------------

Stond je toen achter op een vrachtwagen? :+

Hoe veel KM was dat precies..?? Ik kan me herinneren dat we tijdens de
trip naar Duitsland reed ik 325 KM, ik was stom verbaasd.
Warm weer, schijnende ZON 8-) en GEEN wind.
Dit jaar was het maar 280KM..regen, WIND en KOU..!!!!
Komt dat echt door de koude lucht..??? Ik snap niet waarom dit zo is.
Aach ja... ~_~*
 
Om 1:30 te rijden, moet je ongeveer het volgende doen:

- langs de snelweg volgooien
- anderhalf uur strak 100 km/h rijden (Honda Rebel van mijn maat liep niet lekker boven de 100)
- langs de snelweg weer volgooien

Maar inderdaad bovenstaande is een zeer bijzondere situatie geweest, normaliter lag het verbruik op 1:18 tot 1:20...

 
Als ik rustig rij???? :?

Gemiddeld 1:15.

en nu niet zeuren over het milieu.
Dat doen ze maar in Italie bij die geiten wollen sokken types.

Want dood gaan we toch, de vraag is alleen WANNEER. :}
 
Op mijn bescheiden BMW F650 moet ik moeite doen om slechter dan 1 op 18 te presteren. Gemiddelde year-round is 1 op 20. Maar ja geen scheurijzer, maar wel lekker op de provinciale wegen, hobbelige en onverharde wegen.
 
heeee das toevallig heb ook 1:21 gehaald met mijn cbr 600

best netjes vond ik zelf hehehehehe

maar ga het nog zuinniger proberen hoe weet ik nog niet (maar het moet kunnen!!!!!!!! :] :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan