Jajaja, hier is ik dan eindelijk ook

Briljant idee, heb zoiets al eens gezien aan een MZ op een ratbiketreffen in Duitsland, maar dit zit er ruimer en steviger uit :}
 
fgmtech1 heeft een schade Saxain bak van me overgenomen en deze aangepast om in te kunnen slapen. Volgens mij was hij afgelopen weekend ook bij de klep.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel Rob

Roger, ja ik denk dat span wel te hebben gezien. Maar een bestaande bak aanpassen is toch anders dan een span speciaal voor dit doel bouwen. Vooral het opzet gemak van het geheel met tent staat voorop. Vanavond weer een vruchtbare bedenk/verzin en brainstorm avond gedaan met mijn maatje Sander.
Wordt vervolgd, zal volgende keer weer wat plaatjes schieten
 
Ik heb in mijn jonge jaren toen ik voor de Koningin mocht kamperen eens op en in een M106 geslapen. Dat was stervenskoud. Ik kan je aanraden goede isolatie aan te brengen.
 
Geheel wordt idd goed geïsoleerd. En de tent wordt door een gepensioneerde vakman ontworpen en gemaakt. Ook is er voorzien om een mogelijke "rok" rondom aan de onder/zijkant van de bak te maken. Hiermee voorkom ik tocht en afkoeling.
Het is een heel avontuur, maar erg leuk om over na te denken.
 
M106 is een variant op de M113. M113 is een "personell carier" Voetvolk dus, ik dacht 12 man in die doos. Een M106 heeft een groot luik bovenop en binnen een draaiplataeu met een 107mm mortier, vier man aan boord.
Alleen in gebruik bij de Cavelerie verkenning. Net als de M113 C&V, daar zit een 25mm Oerlikon kanon op en slechts drie man.
Grappige voertuigjes, je kunt ze uit een vliegtuig flikkeren en je kan er ook mee varen als je een beetje moedig bent.
 
Gisterenavond spatbordje gepast en op maat gemaakt. Ruwe werk aan de bak is nu klaar zodat Sander verder kan in zijn werkplaats. Bak, achterklepje en spatbord gaan dan binnenkort naar de poedercoater, daarna isolatie en bekleding erin. Volgende week is bovendeksel ook klaar en dan kan de tentennaaimeneer ( 3 x woordwaarde ) komen inmeten.
Motor haal ik morgen weer naar Zeeland en dan kan ik de elektra voorbereiden. Leuk klusje waar ik beter in ben dan in metaalwerk. Heb er zin in :Y

full

full


Hoeken van spatbord worden nog afgerond in soortgelijke radius als achterspatbord van de motor
 
En nog eentje. Tellerpartij was door vorige eignaar "verrat" Alle bevestigingsppunten waren verdwenen en nu nieuw plaatje gmaakt waar klokken inpassen en de controle lampjes zijn zichtbaar gemaakt door de gaatjes.
full
 
full

full

full

full

full

full

full

full

Het geheel ook maar eens even buiten gezet. De motor vandaag weer opgehaald zodat ik hier thuis aan de bedrading en verlichting kan werken.

De bak is achtergebleven bij Sander (de bak bouwer ) die verder gaat met het opklap deksel, de achterklep, de bullbar en nog allerhande "klein spul". Ook zal binnenkort het tentennaaimeneertje daar langskomen om e.e.a. in te meten. Daarna gaat het meeste richting poedercoater en bij terugkomst wordt de isolatie en bekleding gedaan. Uiteindelijk wordt de slaap/snurkbak en tent weer met het onderstel verenigd.

Wordt wederom vervolgd :-)
 
Dat ziet er mooi en degelijk uit Bert. Da's geen kattenpis om 't zo maar te zeggen. Maar waar voor is de tekening op de voorkant van de boot, komt daar nog iets op of zo?
 
Dat ziet er mooi en degelijk uit Bert. Da's geen kattenpis om 't zo maar te zeggen. Maar waar voor is de tekening op de voorkant van de boot, komt daar nog iets op of zo?
Daar komt een "bullbar" met led balkje. Bovenop "opstapje" komt een jerrycan. Ook wordt er nog een pioneer schopje en een bijl aan de binnenflank geplaatst. De bullbar krijgt ook een soort van kapstok functie voor een bosje touw....
 
Daar komt een "bullbar" met led balkje. Bovenop "opstapje" komt een jerrycan. Ook wordt er nog een pioneer schopje en een bijl aan de binnenflank geplaatst. De bullbar krijgt ook een soort van kapstok functie voor een bosje touw....

Dat met een sjerrieken op de treeplank heb ik vaker gezien. :Y
1k0.jpg
 
Kijk uit met een bijl in het zicht te plaatsen.

Binnen onze club udcn hebben al meerdere rijders en waarschuwing of en bekeuring gekregen van een diende. Middaguren kan Benno123 hier iets meer over vertellen!

Volgensmij waren de bekeuringen niet misselijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan