Jammer dit, iemand van hier?

Ik heb de hele optocht op een paar meter afstand voorbij zien komen bij een kruispunt in west. Er kwam geen einde aan. Leuk joh, met een dikke quad wheelies trekken over het fietspad tussen de fietsers, nietsvermoedende automobilisten intimideren die gewoon aan komen rijden en verwachten dat je gaat stoppen voor rood, claxonneren, revbomben, mensen forceren om te stoppen zodat er een heleboel motorrijders langs kunnen, een kwartier lang een kruispunt platleggen zodat iedereen veilig door rood kan...

Het leken verdomme wel wielrenners :o

Niet één met een MF sticker gezien, dat dan weer wel.
 
Er zullen best incidenten zijn voorgevallen die ik niet goed zou keuren. Maar zoals al besproken in het andere topic: Was er niet bij, dus kan het niet beoordelen. Wat ik op de filmpjes heb gezien is het niets anders geweest dan de MFMM: Kijk mij stoer zijn! Voor mij ook de reden dat ik het na 2x de MFMM bezocht te hebben, voor gezien hield. Maar als anderen daar plezier aan beleven: Laat ze! Leven en laten leven :]

Ben daarom wel benieuwd of degenen die hier nu zo klagen, wel naar de MFMM gaan? Indien ja: Behoorlijk hypocriet dan om hierover te klagen.

Dit is wel een beetje kort door de bocht als je het mij vraagt.

Er zijn zat mensen die gewoon even komen kijken op de MFMM en die onderweg ernaartoe zich gewoon netjes gedragen en die niet met een hele groep het verkeer lamleggen en ondertussen alle regels aan de laars lappen en allerlei gevaarlijke stunts uithalen.

Bij de MFMM wordt er ook verzameld op een centrale plaats en wordt er niet met zo'n enorme groep een stuk gereden waardoor de overlast toch een stuk minder is.
 
De eerste MFMM's waren ook wel een beetje zo, in 2004 was het ook gekkenwerk, ook in Amersfoort gewoon los op de 70km-weg en de weg er naartoe van Veenendaal naar Amersfoort of de meeting vooraf naar Veenendaal was niet veel anders. Dit is de nieuwe generatie, komt samen via Facebook ipv MF. Nu begin ik mij echt een ouwe lul te voelen als user 184. :+

De motorwereld leeft in elk geval in NL, dat is wel duidelijk.
Zelf ben ik niet van met grote groepen rijden, dat heb ik jaaaaaren terug al afgeleerd tijdens een pre-meet voor de MF-meeting. Is geen doen, merk je nu toch ook wel.
 
Maar als anderen daar plezier aan beleven: Laat ze! Leven en laten leven :]

Ben daarom wel benieuwd of degenen die hier nu zo klagen, wel naar de MFMM gaan? Indien ja: Behoorlijk hypocriet dan om hierover te klagen.

MFMM nog nooit geweest en ook geen plannen voor, persoonlijk hoeft een motorevenement voor mij helemaal niet, of daar nou 20 of 200 of 2000 man op afkomen.

Leven en laten leven, mee eens, maar tot op zekere hoogte. Ook ik ben hier niet bijgeweest, dus kan alleen maar afgaan op de berichten uit de media, maar hoewel het volgens sommigen misschien mee viel zal er vast een deel van het verhaal waar zijn. Dit soort grappen op de openbare weg uithalen hoort gewoon niet. Dat je er zelf voor kiest om als een idioot door het verkeer heen te gaan moet je zelf weten, als bezoeker of deelnemer aan dit soort evenementen neem je ook het risico dat je daar betrokken bij raakt, maar gewone weggebruikers zitten er niet op te wachten om de motor weg te koppen van iemand die zich, gesterkt door een groep, toch iets teveel overschatte en dacht de motor tijdens die wheelie toch echt wel onder controle te hebben. Hoe leuk je dat soort dingen ook vind, dat doe je maar lekker ergens op een afgesloten terrein of circuit en niet op de openbare weg. Zal niet de eerste zijn die er zelf zonder kleerscheuren vanaf komt en iemand anders die er niets mee te maken heeft uit de voeding rijdt.

En dan ben ik maar een moraalridder.
 
Laatst bewerkt:
Voor alle mafklappers die het vergelijk maken met MFFM B| :

- De MFFM is COMPLEET anders opgezet, geen reclame met "Get ready for Chaos"...."secret location"....en een poster met een wheelie trekkende massa op de weg. :N


Bovenstaande 'marketing' trekt nu eenmaal publiek met andere verwachtingen en uitingen.
 
Voor alle mafklappers die het vergelijk maken met MFFM B| :

- De MFFM is COMPLEET anders opgezet, geen reclame met "Get ready for Chaos"...."secret location"....en een poster met een wheelie trekkende massa op de weg. :N


Bovenstaande 'marketing' trekt nu eenmaal publiek met andere verwachtingen en uitingen.

Heb jij de eerste MFMM's meegemaakt? Toen er nog geen politie was? Daarom is er nu wel politie elke keer. Bij MFMM had je ook wel secret locations. Het enige wat er niet was, was een poster. In 2004 had niemand denk ik die skills. En dat is tegenwoordig allemaal wat makkelijker met appjes en dergelijke. :t

Er is nu een extern team wat de boetes aan gaat vechten, las ik in de groep. _O-
Als het ze gaat lukken is het helemaal :}
 
Voor alle mafklappers die het vergelijk maken met MFFM B| :

- De MFFM is COMPLEET anders opgezet, geen reclame met "Get ready for Chaos"...."secret location"....en een poster met een wheelie trekkende massa op de weg. :N


Bovenstaande 'marketing' trekt nu eenmaal publiek met andere verwachtingen en uitingen.


Het ritje van afgelopen Zondag was maar laf bij de MFMM's van +10 jaar terug.

Dat ging echt helemaal nergens over, Amersfoort, de rit naar de afterparty in Amsterdam waar de hotdog kraam al voor ons klaar stond op het industrieterrein. Echt een compleet gekkenhuis.

Het verschil is dat het nu breed uitgemeten wordt door de "sociale"media en dat het toen meer underground was.
Volgens mij moeten er hier op MF nog wel wat materiaal zwerven.
 
Laatst bewerkt:
Het verschil is dat het nu breed uitgemeten wordt door de "sociale"media.


Dit..
Overal staat wel iemand met een camera..
En vergeet niet het is komkommertijd, als er ook maar -iets- gebeurd , is het
meteen tot "nieuws" verklaard.

Ah, poosje terug.. tourtje met een kluitje brave hendriken.
Tempo... tergend traag..

Op de weg naar huis werd het gas open getrokken, even uitrazen :)

Over de hele dag braaf 60 van eettentje naar eettentje rijden hoorde je niemand,
maar oei oei.. dat ik een tikje vlot de groep verliet om naar huis te gaan..
Moet het nog horen...
 
Dit..
Overal staat wel iemand met een camera..
En vergeet niet het is komkommertijd, als er ook maar -iets- gebeurd , is het
meteen tot "nieuws" verklaard.

Ah, poosje terug.. tourtje met een kluitje brave hendriken.
Tempo... tergend traag..

Op de weg naar huis werd het gas open getrokken, even uitrazen :)

Over de hele dag braaf 60 van eettentje naar eettentje rijden hoorde je niemand,
maar oei oei.. dat ik een tikje vlot de groep verliet om naar huis te gaan..
Moet het nog horen...

Er wordt maatschappelijk ook gewoon minder geaccepteerd dan 10 jaar geleden. Het is tegenwoordig al snel teveel allemaal :Z
 
Dan zetten we er toch gewoon een +_ 2/3 miljoen stuks uit :?
Alleen even de selectiecriteria gezamenlijk bepalen })
 
Laatst bewerkt:
Elke keer als er weer een motorrijder onderuit gereden wordt door een sufkut in een auto, staat er ergens een Facebook pagina vol met stigmatiserende aannames zoals "die zal wel weer als een bezetene hebben gereden", en "hij reed zeeeeker 285km/h!"

We weten we hoe we aan die kl*te reputatie zijn komen..
 
Laatst bewerkt:
Elke keer als er weer een motorrijder onderuit gereden wordt door een sufkut in een auto, staat er ergens een Facebook pagina vol met stigmatiserende aannames zoals "die zal wel weer als een bezetene hebben gereden", en "hij reed zeeeeker 285km/h!"

We weten we hoe we aan die kl*te reputatie zijn komen..

Heeft dat stigma dat we inderdaad opgeplakt krijgen bij elk ongeluk, niet te maken met dat we een minderheid hebben? Dat zie je ook bij wielrenners. Als een wielrenner onderuit gaat zie je exact dezelfde ridicule reacties als: "Ze moeten ze verbieden, levensgevaarlijk", etc. En dan blijkt later dat de desbetreffende wielrenner een beroerte heeft gehad of vergelijkbaar :X

Bij ongevallen met auto's lees je geen reacties als "ze moeten ze verbieden!" Zegt dus meer iets over het feit dat een automobilist zich wel kan verplaatsen in een andere automobilist, maar niet in een motorrijder of wielrenner. Lekker makkelijk!
 
Elke keer als er weer een motorrijder onderuit gereden wordt door een sufkut in een auto, staat er ergens een Facebook pagina vol met stigmatiserende aannames zoals "die zal wel weer als een bezetene hebben gereden", en "hij reed zeeeeker 285km/h!"

We weten we hoe we aan die kl*te reputatie zijn komen..


En als er een auto door een huis of een garage rijd, denk ik altijd dat het wel weer een opa of oma zal betreffen die het gas heeft ingedrukt inplaats van de rem.

En zo maakt iedereen zich dagelijks schuldig aan een hoop aannames en vooroordelen ;)
 
En als er een auto door een huis of een garage rijd, denk ik altijd dat het wel weer een opa of oma zal betreffen die het gas heeft ingedrukt inplaats van de rem.

En zo maakt iedereen zich dagelijks schuldig aan een hoop aannames en vooroordelen ;)

:^

Daar heb je wel gelijk in...
 
Heeft dat stigma dat we inderdaad opgeplakt krijgen bij elk ongeluk, niet te maken met dat we een minderheid hebben? Dat zie je ook bij wielrenners. Als een wielrenner onderuit gaat zie je exact dezelfde ridicule reacties als: "Ze moeten ze verbieden, levensgevaarlijk", etc. En dan blijkt later dat de desbetreffende wielrenner een beroerte heeft gehad of vergelijkbaar :X

Bij ongevallen met auto's lees je geen reacties als "ze moeten ze verbieden!" Zegt dus meer iets over het feit dat een automobilist zich wel kan verplaatsen in een andere automobilist, maar niet in een motorrijder of wielrenner. Lekker makkelijk!

Dat is net zoals een collega weleens met mij de discussie aan ging over dat ik weleens op het circuit reed: als hij mijn werkgever zou zijn zou hij het verbieden want als er daar iets met me overkwam zat hij met de gebakken peren.

Dat ik nog nooit iets gehad heb en dat hij regelmatig na een voetbalwedstrijd op de zondag (ook langdurig) in de ziektewet gezeten had maakte in de discussie geen verschil :')
 
Dat is net zoals een collega weleens met mij de discussie aan ging over dat ik weleens op het circuit reed: als hij mijn werkgever zou zijn zou hij het verbieden want als er daar iets met me overkwam zat hij met de gebakken peren.

Dat ik nog nooit iets gehad heb en dat hij regelmatig na een voetbalwedstrijd op de zondag (ook langdurig) in de ziektewet gezeten had maakte in de discussie geen verschil :')
_O- |( |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan