Jammer maar helaas

bananneman

Rookie
9 jul 2016
9
0
Diepenbeek
Als je ouder wordt komt er een tijd dat je ledematen niet meer zo goed meewillen.
Motorrijden gaat nog wel vlotjes maar op en afstappen wordt een ramp.
Je hebt dan de mogelijkheid om je jas aan de kapstok te hangen en ermee te stoppen maar na bijna 40 jaar motorrijden zou dat voor mij echter het begin van het einde zijn.
Gelukkig zijn er nog andere opties, een motorscooter bijvoorbeeld
Ik heb voor deze optie gekozen en wat me opgevallen is tijdens mijn eerste ritjes is het vreemde gedrag van andere motorrijders. Plots gaat er bijna geen enkel handje meer omhoog;
Je hebt dan ook maar een scootertje (ook al is dit een 500cc) en een hand opsteken naar een scooter, ho maar daar doen we niet aan mee.
Ik heb altijd mede-motorrijders gegroet tot 14 dagen geleden, toen moest ik mijn trouwe XJ 900 verkopen wegens medische redenen.
Na een paar dagen heb ik hem vervangen door een Malaguti 500 GS die ik kon overnemen van mijn broer en jongens wat een luxe is dat. Op en af stappen zonder probleem, rijden alsof ik terug 20 was en ik moet echt niet onderdoen voor echte motoren. Het is natuurlijk geen racemachiene maar als je bijna 60 bent heb je dat echt niet meer nodig.
Zijn hier op dit forum nog mensen die dezelfde overstap gemaakt hebben, en zo ja graag jullie ervaringen.

Groeten.

Jos
 
ik heb ook een tijdje op een motorscooter gereden vandaar mijn forumnaam.

vanaf nu heb je lepra :r
 
Scooters zijn toch voor mietjes?, Wie rijdt er nou op zo'n tupperware saladebak met 2 wielen? :N






Grapje, Gewoon blijven zwaaien.. ik zwaai terug :W
 
Laatst bewerkt:
er is volgens mij niets mis mee met een motorscooter succes er mee ik blijf wel zwaaien :W
 
Laatst bewerkt:
ik heb een scoot en een motor op beide zwaai ik niet,waarom zou je ?
 
Als je ouder wordt komt er een tijd dat je ledematen niet meer zo goed meewillen.
Motorrijden gaat nog wel vlotjes maar op en afstappen wordt een ramp.
Je hebt dan de mogelijkheid om je jas aan de kapstok te hangen en ermee te stoppen maar na bijna 40 jaar motorrijden zou dat voor mij echter het begin van het einde zijn.
Gelukkig zijn er nog andere opties, een motorscooter bijvoorbeeld
Ik heb voor deze optie gekozen en wat me opgevallen is tijdens mijn eerste ritjes is het vreemde gedrag van andere motorrijders. Plots gaat er bijna geen enkel handje meer omhoog;
Je hebt dan ook maar een scootertje (ook al is dit een 500cc) en een hand opsteken naar een scooter, ho maar daar doen we niet aan mee.
Ik heb altijd mede-motorrijders gegroet tot 14 dagen geleden, toen moest ik mijn trouwe XJ 900 verkopen wegens medische redenen.
Na een paar dagen heb ik hem vervangen door een Malaguti 500 GS die ik kon overnemen van mijn broer en jongens wat een luxe is dat. Op en af stappen zonder probleem, rijden alsof ik terug 20 was en ik moet echt niet onderdoen voor echte motoren. Het is natuurlijk geen racemachiene maar als je bijna 60 bent heb je dat echt niet meer nodig.
Zijn hier op dit forum nog mensen die dezelfde overstap gemaakt hebben, en zo ja graag jullie ervaringen.

Groeten.

Jos

Rij (reed) zelf ook sinds 1969, over 5 dagen ben ik 65 en hen een maand geleden de motor weg gedaan, niet om gezondheid redenen, maar omdat ik amper nog een km op dat ding zat.

Er is betreft het zwaaien veel veranderd, nu zwaaien de HD's en Goldwingers al niet meer naar andere motor, vroeger stopte je zelfs voor elke motor welke aan de kant van de weg stond, kon gebeuren dat hij geen pech had, maar dat hij een shaggie aan het roken was. Ben een keer door een vreemde met een auto gesleept (was ook motor rijder) van Lelystad naar Nunspeet omdat ik pech met de motor had.

Stond halverwege jaren 70 bij Naarden met pech, er stopte een grote groep Hels Angels en die vroegen of ze wat konden doen voor mij, vertelde dat hulp al onderweg was. De groep ging daarna verder, maar er bleven twee man staan, voor het geval mijn pech hulp niet zou komen.

Maak je allemaal niet meer mee. :N
 
Hier ook een scoot, heerlijk kan ik beaamen.

Hier en daar wel een handje, maar vaker niet. Extra leuk als ze het wel doen
 
Ik zou een hesje kopen met de tekst ''heb voorheen altijd motor gereden''.
Als ik dat zie zwaai ik wel naar je, ben de beroerdste niet.
 
Ik zou een hesje kopen met de tekst ''heb voorheen altijd motor gereden''.
Als ik dat zie zwaai ik wel naar je, ben de beroerdste niet.
en jij kant dat lezen als je uit de andere richting komt? :+
 
Laatst bewerkt:
Als je ouder wordt komt er een tijd dat je ledematen niet meer zo goed meewillen.
Motorrijden gaat nog wel vlotjes maar op en afstappen wordt een ramp.
Je hebt dan de mogelijkheid om je jas aan de kapstok te hangen en ermee te stoppen maar na bijna 40 jaar motorrijden zou dat voor mij echter het begin van het einde zijn.
Gelukkig zijn er nog andere opties, een motorscooter bijvoorbeeld
Ik heb voor deze optie gekozen en wat me opgevallen is tijdens mijn eerste ritjes is het vreemde gedrag van andere motorrijders. Plots gaat er bijna geen enkel handje meer omhoog;
Je hebt dan ook maar een scootertje (ook al is dit een 500cc) en een hand opsteken naar een scooter, ho maar daar doen we niet aan mee.
Ik heb altijd mede-motorrijders gegroet tot 14 dagen geleden, toen moest ik mijn trouwe XJ 900 verkopen wegens medische redenen.
Na een paar dagen heb ik hem vervangen door een Malaguti 500 GS die ik kon overnemen van mijn broer en jongens wat een luxe is dat. Op en af stappen zonder probleem, rijden alsof ik terug 20 was en ik moet echt niet onderdoen voor echte motoren. Het is natuurlijk geen racemachiene maar als je bijna 60 bent heb je dat echt niet meer nodig.
Zijn hier op dit forum nog mensen die dezelfde overstap gemaakt hebben, en zo ja graag jullie ervaringen.

Groeten.

Jos
Ik vind t top dat je een oplossing hebt gevonden, ipv stoppen.

:]
 
Motorscooters zijn prima om van A naar B te komen en vaak kan er nog een shitload aan spullen mee ook. Heb twee motorscooters gehad, maar miste het schakelen. In elk geval een relaxte manier van voortbewegen en mooi dat je nog kan rijden ipv helemaal er mee nokken.
 
Als je ouder wordt komt er een tijd dat je ledematen niet meer zo goed meewillen.
Motorrijden gaat nog wel vlotjes maar op en afstappen wordt een ramp.
Je hebt dan de mogelijkheid om je jas aan de kapstok te hangen en ermee te stoppen maar na bijna 40 jaar motorrijden zou dat voor mij echter het begin van het einde zijn.
Gelukkig zijn er nog andere opties, een motorscooter bijvoorbeeld
Ik heb voor deze optie gekozen en wat me opgevallen is tijdens mijn eerste ritjes is het vreemde gedrag van andere motorrijders. Plots gaat er bijna geen enkel handje meer omhoog;
Je hebt dan ook maar een scootertje (ook al is dit een 500cc) en een hand opsteken naar een scooter, ho maar daar doen we niet aan mee.
Ik heb altijd mede-motorrijders gegroet tot 14 dagen geleden, toen moest ik mijn trouwe XJ 900 verkopen wegens medische redenen.
Na een paar dagen heb ik hem vervangen door een Malaguti 500 GS die ik kon overnemen van mijn broer en jongens wat een luxe is dat. Op en af stappen zonder probleem, rijden alsof ik terug 20 was en ik moet echt niet onderdoen voor echte motoren. Het is natuurlijk geen racemachiene maar als je bijna 60 bent heb je dat echt niet meer nodig.
Zijn hier op dit forum nog mensen die dezelfde overstap gemaakt hebben, en zo ja graag jullie ervaringen.

Groeten.

Jos
Laat je lullen. Jij zit lekker op je skoetert met je schaamlippen in de wind.
 
Ik denk dat het komt omdat veel van die scooterrijders dit doen omdat het een goedkoop woon-werk vervoer is met genoeg bescherming om met "nette kleding" op te zitten en voldoende ruimte voor de vergaderstukken en ander huiswerk.
Misschien tijd voor een sticker voor op de voorkant om aan te duiden dat je een motorrijder bent die niet meer kan... zoiets misschien?
si030_rolstoel_sticker_4b.jpg


Mooi dat je toch nog lekker op 2 wielen door kan maar ik moet toegeven dat ik ook niet snel zwaai omdat ik zelf ook bovenstaande in mijn achterhoofd heb.
Verder zwaai ik wel naar alle merken en soorten en stop ook bij elke motor die op een vreemde plek langs de kant staat als ik ze op tijd zie en zo niet maar ik kan veilig keren of er zit een afslag op acceptabele afstand voor en na de "gestrande" rijder dan keer ik om om alsnog even te vragen of er hulp nodig is.
 
Heel herkenbaar. Ik heb zowel een allroad, als een snelwegscooter, als een 125cc halfautomaat model 'vijf-personen-en-een-varken-vervoeren-in-Manilla', als een Spartamet. Een keer raden naar welk voertuig het meest wordt gezwaaid.
De allroad. Naar de rest zwaait niemand. Al verwacht ik dat op de Spartamet ook niet echt _O- . Ik vind niet-zwaaien wel relaxt eigenlijk. Ik mis het niet.
Nou vooruit, een keertje dan :W
 
Ik rij op een Bandit 1250, je moest eens weten hoeveel er niet zwaaien.
Voor mij geen punt hoor, als jij zwaait zwaai ik zeker terug. :W
 
Geweldig dat je nog kan rijden toch.
Ruil die malaguti gewoon in op een Aprilia SRV 850 of een Gilera GP800 en geef ze vervolgens het nakijken bij het stoplicht })

De Honda NC700D is overigens een scooter die aardig tegen een motor aanschurkt
Honda_2013_Scooter_NC700-Integra_lifestyle1_medium.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zwaai altijd terug en uit mezelf ook wel naar motorscooterrijders. Het is soms alleen lastig te zien of t een scooter of motorscooter betreft. 1x naar zo'n tokkie op een runner gezwaaid, dat nooit meer :')
 
Weetje, ik heb een tijd stage gelopen in een motorzaak waardoor ik duidelijk kon zien wat voor type persoon er op wat voor type motorfiets rijdt.

Voor mij zijn de Harley en de scooterrijders het type mensen waar ik geen moeite aan zou besteden om naar te zwaaien,
(uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd, maar die kan je er niet uit filteren helaas)
Harley rijders omdat het bijna altijd mensen zijn die de ballen verstand van motoren hebben,
maar Harley rijden omdat het herrie maakt,
én ze rijden (vanuit mijn ervaring) meestal puur om erbij te horen en/of om zich stoer voor te doen..

Scooterrijders zijn meestal oude bromsnorren die motorrijden altijd als iets rebels hebben gezien en die na hun 50ste toch maar eens willen proberen, maar rugpijn krijgen van een harley, en dus uitkomen op een motorscooter :l overige scooterrijders zijn....getint en rijden met een roof helmpje en trainingspak..

Natuurlijk zitten er tussen die typjes mensen zoals jij, en als ik die eruit kon pikken, zou ik heeel graag zwaaien!
Tot die tijd zwaai ik alleen naar motorrijders die zichtbaar leven om te rijden
 
Een echt zwaai topic.. das al weer even geleden :P

ik heb zoiets :
sh300_119.jpg


men zwaait af en toe als je op een weg rijd waar het haast geen brommer KAN zijn ...

Geniet er maar van hoor, je kan er zoveel lol aan beleven :Y

owja :W :W :W *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan