japanse nieuwe klassiekers

gls450

MF veteraan
29 feb 2008
2.511
1
lint bij antwerpen
hallo,

ik rij zelf met een honda cbf500abs, maar heb altijd een boontje gehad voor nieuwe klassiekers zoals de kawa w650, truimph-spul.
nu was ik wat aan het googelen en ik kwam dit tegen
http://www.honda.co.jp/motor-lineup/cb400ss/
wat een prachtige nieuwe klassieke motor, spijtig dat deze niet in onze kontreien (belgie) leverbaar is
yamaha heeft ook in het programma de 400cc-versie van de sr
http://www.yamaha-motor.jp/mc/lineup/sportsbike/sr400/

als ik de prijzen van deze motoren daar nieuw zie (ong 4500euro)... geef mij er dan maar 1. hmmm... wat zou er nog bij komen aan kosten om deze hier op de baan te krijgen?
als jullie er nog zouden kunnen vinden (nieuwe klassiekers die hier niet te krijgen zijn), mag je me gerust een linkje doorsturen... al is het maar om te kijken
grtz
tom
 
Op zich zijn het wel leuke motoren mar ik zie toch liever het echte oude spul. Heeft toch meer karakter dan een moderne klassieker.

Hier toch nog een plaatje van een Norton dat laat zien dat klassiek modern toch wel erg mooi kan zijn. Maar dit is ook wel een andere klasse.

nortoncommando.jpg

By kornfed
 
De Norton heb ik in het echt gezien op de caferacermeeting in Achterveld dit jaar. De motor is om van te watertanden.
Daar vlakbij stond ook deze XS650 gebouwd door Heiden tuning.
xs650special.jpg

By kornfed
Die deed niet echt onder voor de Norton. Yamaha zou zoiets zomaar in productie kunnen nemen.
 
Op zich zijn het wel leuke motoren mar ik zie toch liever het echte oude spul. Heeft toch meer karakter dan een moderne klassieker.

Hier toch nog een plaatje van een Norton dat laat zien dat klassiek modern toch wel erg mooi kan zijn. Maar dit is ook wel een andere klasse.

[afbeelding]
By kornfed

alle voorgaande norton's vind ik ook :9~ maar zo pokke duur
 
De Norton heb ik in het echt gezien op de caferacermeeting in Achterveld dit jaar. De motor is om van te watertanden.
Daar vlakbij stond ook deze XS650 gebouwd door Heiden tuning.
[afbeelding]
By kornfed
Die deed niet echt onder voor de Norton. Yamaha zou zoiets zomaar in productie kunnen nemen.

oooook zoooo zalig... suzuki had als tegenhanger de gr 650 tempter..
ik vind het gewoon spijtig dat er te weinig fabrikanten zijn die klassiekers maken... de royal enfield vind ik mooi, maar zijn deze betrouwbaar? daarom zou ik graag 1 (of soortgelijke) van uit de openingspost hebben. nieuw, mooi, betrouwbaar...
 
hallo,

ik rij zelf met een honda cbf500abs, maar heb altijd een boontje gehad voor nieuwe klassiekers zoals de kawa w650, truimph-spul.
nu was ik wat aan het googelen en ik kwam dit tegen
http://www.honda.co.jp/motor-lineup/cb400ss/
wat een prachtige nieuwe klassieke motor, spijtig dat deze niet in onze kontreien (belgie) leverbaar is
yamaha heeft ook in het programma de 400cc-versie van de sr
http://www.yamaha-motor.jp/mc/lineup/sportsbike/sr400/

als ik de prijzen van deze motoren daar nieuw zie (ong 4500euro)... geef mij er dan maar 1. hmmm... wat zou er nog bij komen aan kosten om deze hier op de baan te krijgen?
als jullie er nog zouden kunnen vinden (nieuwe klassiekers die hier niet te krijgen zijn), mag je me gerust een linkje doorsturen... al is het maar om te kijken
grtz
tom
Ben twee jaar geleden met die 400ss heel Japan doorgereden ..

IMG_2415%20%28Large%29.JPG

IMG_2653%20%28Large%29.JPG

IMG_2550%20%28Large%29.JPG

IMG_2927%20%28Large%29.JPG

IMG_2791%20%28Large%29.JPG

IMG_2554%20%28Large%29.JPG

IMG_2536%20%28Large%29.JPG



Die blauwe is een Kawasaki Estrella 250 waar mijn vriendin mee reed.
 
Super fietsje die 400 ss, jammer dat hij hier nergens verkrijgbaar is. OOk die kawasaki mag er zijn vind ik, super fietsje. Nergens een reisverslag van de tour?
 
Laatst bewerkt:
Wat gaaf ......

edit: Wat ontzettend gaaf ......

Japan is een echte aanrader :Y

Ben er helaas niet op de motor geweest, maar wel verschillende delen gezien (in 1999)

Supermooi en vriendelijk land, en je komt er praktisch geen Nederlander tegen, in tegenstelling tot de campings in Frankrijk B| :') .
Sterker nog, je komt er uberhaupt praktsch geen blanke tegen (behalve in de grote steden dan)
 
Terug
Bovenaan Onderaan