Jas xlmoto full kevlar

bonzaikris

MF'er
13 okt 2015
109
18
Softshelljas Course Aramid Reinforced Zwart (Nu 38% korting) - XLmoto - XLmoto.be

Heeft iemand hier ervaring mee?
Bied hij voldoende bescherming bij een normale jas, is hij wind dicht, laat hij door. Is hij warm? Is hij luchtig?

Voor het gewone en koudere weer houd ik mijn normale motorjas wel. Maar deze zou ik gebruiken om mee naar school te rijden en daar aan te houden. Mijn motor jas komt nogal vreemd over als ik daarmee door de school loop. ( Ben leerkracht )






Ik weet niet direct waar ik het moest plaatsen. Als het verkeerd staat mijn excuses.
 
Zit geen rug en elleboog protectie in he.

Is dus minder als een echte motorkap neem ik aan.
 
Ik ben stiekem wel benieuwd op wat voor bijzondere school jij doceert en hoe vreemd jouw jas dan wel niet is.

Zoiets?

8a878e5cc375535f54ddae2defa7dcf6--biker-tattoos-ugly-christmas-sweater.jpg

Mijn motor jas komt nogal vreemd over als ik daarmee door de school loop. ( Ben leerkracht )
 
1. Het is kevlar, is dus leuk voor binnen door
2. Wind dicht... gok deels, weet niet of er een flap achter de rits zit. :?
3. Warm nee, geen winter voering
4. luchtig hangt af van je bierbuik ;)

product is waarschijnlijk zo'n vlies trui met vanbinnen kevlar, zorg wel dat je de protectie nakijkt en eventueel vervangt voor level 2 protectie.
 
Softshell houdt een beetje wind en regen tegen. Een extra kevlar laagje geeft wel wat meer isolatie dan zonder.

Ik zie het als een tussenjasje, voor niet al te lange ritten.

Waarom?

Omdat softshell, zeker met nog een kevlarlaagje, enorm zweet bij warm weer. Veels te warm dus, en nog lekker zwart ook.

Voor koud weer ongeschikt, dan moeten er echt truien onder.

Maar eerlijk is eerlijk, meestal is het geen 10 gr of kouder, en 25 gr of warmer in NL :)

Ik zie alleen niet in waarom je dit binnen, tijdens werk, aan zou willen houden. Koop dan een gewone motorjas, die je weghangt net als een andere jas.
 
In geval van een valpartij zit deze jas ook met een beetje pech opgefrommeld tot op je borst en ga je met ontblote buik en rug over het asfalt lijkt me. Zal met goed passend leer, of een goed passende 'fatsoenlijke' textielen jas een stuk minder zijn denk ik.
 
Zal een prima jas zijn, heb zelf een Kevlar Hoodie. Die en deze jas zijn ook gewoon CE gekeurd. Zou alleen wel de rug en elleboog bescherming vervangen door ook CE gekeurde bescherming. Verder kan je zo'n jas vergelijken met een Kevlar spijkerbroek. Het werkt wel, maar niet zo goed als een echt pak. Zou deze jas niet gebruiken voor lange afstanden, hoge snelheden of als je even lekker gaat zitten om wat bochtjes te pakken. Mijn hoodie gebruik ik vooral in de zomer tijdens korte stukjes.
 
Ik ben stiekem wel benieuwd op wat voor bijzondere school jij doceert en hoe vreemd jouw jas dan wel niet is.

Zoiets?

[afbeelding]

Haha, een gewone middelbare school. Maar ik moet ook wachten doen op de buiten speelplaats en aan de poort. Dus dan doe ik een jas aan als het niet echt lekker warm is. Mijn motor jas is dan nogal "breed" en "opvallend".
 
Softshelljas Course Aramid Reinforced Zwart (Nu 38% korting) - XLmoto - XLmoto.be

Heeft iemand hier ervaring mee?
Bied hij voldoende bescherming bij een normale jas, is hij wind dicht, laat hij door. Is hij warm? Is hij luchtig?

Voor het gewone en koudere weer houd ik mijn normale motorjas wel. Maar deze zou ik gebruiken om mee naar school te rijden en daar aan te houden. Mijn motor jas komt nogal vreemd over als ik daarmee door de school loop. ( Ben leerkracht )

Ik weet niet direct waar ik het moest plaatsen. Als het verkeerd staat mijn excuses.

Ik heb een soortgelijke jas van KTM: RACING SOFTSHELL JACKET - Jackets - Powerwear 2018 | KTM shop.nl, de meest uitgebreide online shop voor KTM onderdelen

Zit rug, schouder en elleboog protectie in.
Moet wel zeggen, vertrouw het niet voor hoge snelheden.
Zit wel lekker op de motor!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb jaren op een scholengemeenschap gewerkt als docent engels en duits en had gewoon een jack in de garderobe hangen voor die buitendiensten. Hing mijn motorjack gewoon binnen aan de kapstok in de garderobe. Geen risico's zonder elleboog en schouderbescherming op de motor.
 
Laatst bewerkt:
Mooi Jassie toch, je bent motorrijder of niet. Ik trek hem ook wel eens aan in de auto of op de fiets als ik ergens anders ben. Beter als koud en het is niet alsof je alleen een kek jassie heb gekocht omdat je er graag bij wil horen. Maar meestal leg ik op de plekken waar ik vaak kom een jas en een paar schoenen neer. Net zo makkelijk.

 
Softshelljas Course Aramid Reinforced Zwart (Nu 38% korting) - XLmoto - XLmoto.be

Heeft iemand hier ervaring mee?
Bied hij voldoende bescherming bij een normale jas, is hij wind dicht, laat hij door. Is hij warm? Is hij luchtig?

Voor het gewone en koudere weer houd ik mijn normale motorjas wel. Maar deze zou ik gebruiken om mee naar school te rijden en daar aan te houden. Mijn motor jas komt nogal vreemd over als ik daarmee door de school loop. ( Ben leerkracht )






Ik weet niet direct waar ik het moest plaatsen. Als het verkeerd staat mijn excuses.
Voor mij komt het eerder vreemd over als je met de motor komt en NIET in een motorjas loopt.
Zie het als een goed voorbeeld voor je pupillen, je rijdt motor dus je draagt beschermende kleding.
Je prioriteiten zijn wat mij betreft een beetje verkeerd en als je mijn kind les zou geven dan zou ik toch ernstig een andere school moeten gaan overwegen.
 
Een leren motorjas misschien een optie, wel wat duurder maar daar heb je ook modellen van die eruit ziet als een gewone jas
 
Voor mij komt het eerder vreemd over als je met de motor komt en NIET in een motorjas loopt.
Zie het als een goed voorbeeld voor je pupillen, je rijdt motor dus je draagt beschermende kleding.
Je prioriteiten zijn wat mij betreft een beetje verkeerd en als je mijn kind les zou geven dan zou ik toch ernstig een andere school moeten gaan overwegen.

Mijn prioriteiten liggen verkeerd? Als ik met een motor jas naar school kom ben ik de eerste lessen niet anders aan het doen dan mijn leerlingen op de les te wijzen en niet op mijn jas. Tevens is het voor hun een heel goede manier om de aandacht van de les telkens opnieuw af te leiden.

Maar als dat jouw reactie is hoop ik ook dat jij uw kind naar een andere school stuurt. Ouders die zo reageren op zoiets, zo ken ik er genoeg en die geven ook hun manier van denken over op hun kinderen. Daar hebben we al werk genoeg mee om die uit hun rechtlijnige manier van denken te halen. Dus dank u :)


+ ik ben een belg en ik draag altijd de bescherming die verplicht is in belgië. Dus hoge schoenen, handschoenen ....
Dus het goede voorbeeld geven zit wel goed denk ik dan ;)





En op hierboven, ja vroeger had ik een heerlijk mooie (dure) lederen jas. Maar die is eens gestolen geweest in Nederland B| . Was iets van een 400€. Normaal let ik er altijd heel hard op waar die is enzo, maarja 1 moment uit het oog en jas + sleutel van mijn wagen was weg ;( . ( Zat in de jas zak. )

Dus kon ik naar belgië voor mijn reserve sleutel om dan wagen op te halen, was niet echt de beste dag :D je wil niet weten wat een sleutel laten maken van een volkswagen kost :N


Maar een 2de jas in school laten hangen kan ik inderdaad doen. Dat ik daar niet eerder aan dacht. Dank je :}
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een soortgelijke jas van KTM: RACING SOFTSHELL JACKET - Jackets - Powerwear 2018 | KTM shop.nl, de meest uitgebreide online shop voor KTM onderdelen

Zit rug, schouder en elleboog protectie in.
Moet wel zeggen, vertrouw het niet voor hoge snelheden.
Zit wel lekker op de motor!

Mooi jasje. Wel stevige prijs.

Maar ik zou het ook niet vertrouwen op snelheden 100+. Net zoals die jas die ik voorstelde.

Op mijn weg van huis naar school is het toch maar 70 met op stukken trajectcontrole B|
 
Ik heb deze, ziet er gewoon uit als een normale jas. Wel goed warm, bn er blij mee.

macna-motorjassen-macna-harvard-black-30.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan