Jasper Iwema deeltje 2 - Do or die this season

Jasper Iwema - Do or Die?

  • Do

    Stemmen: 11 23,4%
  • Die

    Stemmen: 36 76,6%

  • Totaal aantal stemmers
    47
Status
Niet open voor verdere reacties.

TheLith

Die hard MF'er
5 mrt 2010
543
111
Kan Jasper dit seizoen nog opkrabbelen en de top-10 binnenstormen in Moto3? Beleef het mee :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik knal hem er hier dan nog even in hoor :P
Uit topic 1, omdat er geen tijd was om m'n punt te maken ;)

(...)

En wat heeft het voor zin om Jasper op te hemelen? Vorig jaar met een 'krakkemikkige' machine 7de worden en dit jaar met een 'betere' machine 21ste, da's niet goed en ik kan er nix moois van maken. Een alternatief moet gezocht worden in de nieuwe generatie maar dat laat nog even op zich wachten. Hoewel ik wel eens zou willen zien wat een Scott Deroue op dezelfde machine zou kunnen. Vorig jaar reed Jasper in de FP3 een 1.47.515, dit weekend reed hij in de FP3 (onder vrijwel dezelfde omstandigheden) een 1.47.436. De Kalex KTM behaalde daarbij een topsnelheid van 209 km/u terwijl de FGR Honda tot 203 km/u kwam. Die topsnelheid zegt natuurlijk niet zoveel maar duidelijk is toch wel dat er weinig tot geen progressie in zit. De top reed vorig jaar 1.44 en nu ook, alleen zitten er blijkbaar nu meer coureurs tussen Jasper en de top, die dus wel sneller zijn.

(...)

Er zit nog wat ruimte tussen afzeiken en ophemelen... Ik heb geen posters van Jasper boven m'n bed hangen, maar steun die jongen graag. Ik zag iemand zeggen dat ie zo geen wereldkampioen wordt. Nee, dat zal hij ook nooit worden, het is ook niet eerlijk om dat te verwachten.

Als dat het verwachtingspatroon van de Nederlandse coureurs is, wordt het verdraaid lastig om talent te motiveren het WK in te gaan. Bryan Schouten gaat ook nooit wereldkampioen worden, Deroue ook niet, sterker nog, ik ken op dit moment geen coureur die wereldkampioen Moto3 gaat worden.

Maar laten we de huidige coureurs steunen, respect voor ze tonen. Dat mannetje uit Hooghalen rijdt harder dan alle criticasters bij elkaar! Als deze jongens op een voetstuk blijven staan, kunnen zij de jeugd inspireren. Wie heeft er nou zin om te gaan racen als de racefans coureurs afzeiken? Niemand toch? Je kunt het als Nederlandse coureur nooit goed doen.

Die mentaliteit moet veranderen voor er talent naar de top kan worden gebracht. Als die mentaliteit veranderd wordt het daarnaast interessanter voor sponsoren om zich te binden aan dit soort mannen.

Kennen jullie het verhaal van die vicieuze cirkel...?


(...)

Een slecht weekend hoort er op dit niveau gewoon niet bij. Ja, Lorenzo had in Le Mans ook een slecht weekend maar dat zorgde er voor dat hij zevende werd, niet 21ste.

(...)

Op zich een eer om Jasper met Lorenzo te vergelijken, maar hoeveel man rijden er ook alweer mee in de MotoGP? Dank u... :')
 
Jr moet wel objectief blijven

Als iemand voor het 4e jaar moto3 rijdt bij een topteam en men geeft aan dat rond de 10e plek het doel is, dan mag je iemand daar op afrekenen toch?

Ik heb ook diep respect voor Iwema,maar dat staat los van de beoordeling dat ie onder de maat blijft tot nu toe.

vd Mark had ook een slecht weekend, maar liet wel een stijgende lijn zien toen het nog kon...dat is wezenlijk een ander soort race rijden dan wat Japser laat zien tot nu toe...

1 uitschieter in de WK punten is niet constant en constructief punten scoren...
 
Ik knal hem er hier dan nog even in hoor :P
Uit topic 1, omdat er geen tijd was om m'n punt te maken ;)Er zit nog wat ruimte tussen afzeiken en ophemelen... Ik heb geen posters van Jasper boven m'n bed hangen, maar steun die jongen graag. Ik zag iemand zeggen dat ie zo geen wereldkampioen wordt. Nee, dat zal hij ook nooit worden, het is ook niet eerlijk om dat te verwachten.

Als dat het verwachtingspatroon van de Nederlandse coureurs is, wordt het verdraaid lastig om talent te motiveren het WK in te gaan. Bryan Schouten gaat ook nooit wereldkampioen worden, Deroue ook niet, sterker nog, ik ken op dit moment geen coureur die wereldkampioen Moto3 gaat worden.

Maar laten we de huidige coureurs steunen, respect voor ze tonen. Dat mannetje uit Hooghalen rijdt harder dan alle criticasters bij elkaar! Als deze jongens op een voetstuk blijven staan, kunnen zij de jeugd inspireren. Wie heeft er nou zin om te gaan racen als de racefans coureurs afzeiken? Niemand toch? Je kunt het als Nederlandse coureur nooit goed doen.

Die mentaliteit moet veranderen voor er talent naar de top kan worden gebracht. Als die mentaliteit veranderd wordt het daarnaast interessanter voor sponsoren om zich te binden aan dit soort mannen.

Kennen jullie het verhaal van die vicieuze cirkel...?Op zich een eer om Jasper met Lorenzo te vergelijken, maar hoeveel man rijden er ook alweer mee in de MotoGP? Dank u... :')


en zo is het!
 
Jr moet wel objectief blijven

Als iemand voor het 4e jaar moto3 rijdt bij een topteam en men geeft aan dat rond de 10e plek het doel is, dan mag je iemand daar op afrekenen toch?

Ik heb ook diep respect voor Iwema,maar dat staat los van de beoordeling dat ie onder de maat blijft tot nu toe.

vd Mark had ook een slecht weekend, maar liet wel een stijgende lijn zien toen het nog kon...dat is wezenlijk een ander soort race rijden dan wat Japser laat zien tot nu toe...

1 uitschieter in de WK punten is niet constant en constructief punten scoren...
:^


Er zit nog wat ruimte tussen afzeiken en ophemelen... Ik heb geen posters van Jasper boven m'n bed hangen, maar steun die jongen graag. Ik zag iemand zeggen dat ie zo geen wereldkampioen wordt. Nee, dat zal hij ook nooit worden, het is ook niet eerlijk om dat te verwachten.

Als dat het verwachtingspatroon van de Nederlandse coureurs is, wordt het verdraaid lastig om talent te motiveren het WK in te gaan. Bryan Schouten gaat ook nooit wereldkampioen worden, Deroue ook niet, sterker nog, ik ken op dit moment geen coureur die wereldkampioen Moto3 gaat worden.

Maar laten we de huidige coureurs steunen, respect voor ze tonen. Dat mannetje uit Hooghalen rijdt harder dan alle criticasters bij elkaar! Als deze jongens op een voetstuk blijven staan, kunnen zij de jeugd inspireren. Wie heeft er nou zin om te gaan racen als de racefans coureurs afzeiken? Niemand toch? Je kunt het als Nederlandse coureur nooit goed doen.

Die mentaliteit moet veranderen voor er talent naar de top kan worden gebracht. Als die mentaliteit veranderd wordt het daarnaast interessanter voor sponsoren om zich te binden aan dit soort mannen.

Kennen jullie het verhaal van die vicieuze cirkel...?
Respect heb ik zeker maar als iemand niet goed presteert mag dat gezegd worden.
Of zoals Jasper het zelf zegt..
Column van Jasper in DvhN.

[afbeelding]
Dus, laat maar zien ;)
 
Ik hoop nog steeds op een stijgende lijn :Y Het wordt toch interessanter als een nederlander mee doet :)
 
Maar even nuanceren, ik zou Jasper ook graag op een ss600 willen zien.
Ik denk dat daar meer toekomst in zit voor hem.
 
Jasper Iwema ‏@JasperIwema53 1u
Voor vandaag uitgenodigd door provincie Drenthe om in Havezate Mensinge te Roden Koning Willem Alexander en Koningin Maxima te ontmoeten.

Lekker boeiend .......ga GVD trainen !!!!!!!!!!!!!! :(
 
Jasper Iwema ‏@JasperIwema53 1u
Voor vandaag uitgenodigd door provincie Drenthe om in Havezate Mensinge te Roden Koning Willem Alexander en Koningin Maxima te ontmoeten.

Lekker boeiend .......ga GVD trainen !!!!!!!!!!!!!! :(

Waarom? Hij moet toch wat aan zijn PR doen?
 
Maar laten we de huidige coureurs steunen, respect voor ze tonen. Dat mannetje uit Hooghalen rijdt harder dan alle criticasters bij elkaar! Als deze jongens op een voetstuk blijven staan, kunnen zij de jeugd inspireren. Wie heeft er nou zin om te gaan racen als de racefans coureurs afzeiken? Niemand toch? Je kunt het als Nederlandse coureur nooit goed doen.

Die mentaliteit moet veranderen voor er talent naar de top kan worden gebracht. Als die mentaliteit veranderd wordt het daarnaast interessanter voor sponsoren om zich te binden aan dit soort mannen.

Volledig eensch !

full


en wat is een topic zonder foto's :)

full


En nog een waar Jasper wel mooi vóór Lorenzo rijdt :+
 
Mijn vader had gister ook weer een leuke opmerking: Jasper moet zien dat die Douwe Egberts al sponsor krijgt, kan die toch 'punten' sparen. :+
 
Is kijken of Jasper dit weekend het startveld weer voor zich uit weet te jagen! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan