Jatwerk op internet

Joris

MF veteraan
11 dec 2001
6.368
172
Veghel
Ene Marc van Beek had een website opgezet met allerlei Mooie Motorroutes Deze heeft hij een paar weken terug gesloten omdat hij geen zin had om tegen zijn eigen werk te gaan 'concurreren' Iemand anders heeft namelijk gemeend om de website www.motorroutes.nl op te moeten starten en schaamteloos alle routes van de website van Marc over te nemen. Geen toestemming, geen bronvermelding. Nee, gewoon ordinair jatwerk. :(
 
Er lopen hier toch zoveel GoT figuren rond... Zit er vast wel eentje tussen die per ongeluk een ddos aanval kan uitvoeren })
 
Ene Marc van Beek had een website opgezet met allerlei Mooie Motorroutes Deze heeft hij een paar weken terug gesloten omdat hij geen zin had om tegen zijn eigen werk te gaan 'concurreren' Iemand anders heeft namelijk gemeend om de website www.motorroutes.nl op te moeten starten en schaamteloos alle routes van de website van Marc over te nemen. Geen toestemming, geen bronvermelding. Nee, gewoon ordinair jatwerk. :(
Kijk effe in zijn guestbook.... :)
 
Even allemaal een leuk berichtje in zijn gastenboek zetten })

edit: laat maar.... Deze tekst krijg je te zien nadat je een berichtje hebt willen posten: [Your entry has been recorded.

Your entry won't be listed until the site owner has approved it.


:j


edit2: Hij heeft ook een forum. Bij de poll:"moet dit forum" blijven?" heb ik geantwoord:

"Nee. Ik ga altijd naar www.motor-forum.nl."
 
Laatst bewerkt:
Droevige site.
Ordinair jat werk en dan het dan nog proberen goed te praten ook nog |(
 
Triest hoor....


Jammer dat de schrijver na al dat werk wat hij er aan gehad heeft er nu mee gestopt is.
 
Allemaal intriest, maar dat gastenboek is wel leuk zo met al die 'jatwerk-reacties'........ :]
 
ideetje.. www.motor-forum.nl/motorroutes ? MET bronvermelding voor de originele 'uitvinder'?

'We' kunnen naar de originele eigenaar gaan en vragen of we ze op m-f mogen zetten, om de lamer terug te pakken en meteen een extra'tje te hebben op deze site :+
Ik denk dat er op dit forum ook een stuk meer bezoekers zijn en misschien wil de originele maker eraan meewerken zelfs.

edit: godver wat een weer trouwens.. ik heb hopelijk zeeeeeeeeer binnenkort dat a-beperkt stempeltje :-)
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou de originele maker hier zijn routes willen plaatsen?
Hij had een site + bezoekers. Als hij hier zijn routes plaatst worden ze ook gejat.

Op zijn site staat dat hij niet tegen zichzelf wil concurreren, als hij hier verder gaat en veel werk steekt in het verzamelen van routes heeft hij hetzelfde probleem als met zijn oude site. Zijn met veel moeite verzamelde routes worden weer klakekloos gekopieerd door een of andere eikel..

Snap ook niet waar het die gozer van motorroutes.nl om te doen is? Rijk wordt je niet van zo'n site en ik kan me moeilijk voorstellen dat je veel plezier beleeft aan het jatten van het werk van een ander om dat vervolgens op je site te plaatsen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, nu moet ik eerlijk zeggen dat het wel een beetje minder is om dan direct je site te sluiten. Het is nou eenmaal zo dat op internet van alles en nog wat gejat wordt.. vaak zelfs met lay-out erbij. Daar kan je pricipiel over doen maar je kan ook gewoon die mensen negeren en lekker verder gaan met je site.
 
Ik heb wel deze info:

Domain name:
motorroutes.nl (second domain)

Organisation:
DataWeb B.V.
Laan Van Nieuw Oost Indie 269
2593 BS 'S-GRAVENHAGE

Administrative Contact:
R. Wisman
Phone: +31 703819218
E-mail: postmaster@motorroutes.nl

Technical Contact:
R. Wisman
Phone: +31 70 3819218
E-mail: beheer@dataweb.nl

Registrar:
DataWeb B.V.
Parkweg 23
2271 AD VOORBURG

Domain Nameservers:
buitenhof.denhaag.dataweb.net 193.78.237.1
scheveningen.denhaag.dataweb.net193.78.237.11


Misschien dat iemand iets er aan heeft.
 
Waarom zou de originele maker hier zijn routes willen plaatsen?
Hij had een site + bezoekers. Als hij hier zijn routes plaatst worden ze ook gejat.

Op zijn site staat dat hij niet tegen zichzelf wil concurreren, als hij hier verder gaat en veel werk steekt in het verzamelen van routes heeft hij hetzelfde probleem als met zijn oude site. Zijn met veel moeite verzamelde routes worden weer klakekloos gekopieerd door een of andere eikel..

Hier heeft ie nog kansje om te winnen.. groter bezoekersaantal trekt nog sneller meer volk dus kan je die concurrent overwinnen :)

Noujah, gewoon van de jatter jatten en hier neerpoten. Opgelost :)
 
Ja precies.. hoe meer mogelijkheden hoe meer fun. :)
Net als een chatbox, dat lijkt mij wel wat voor deze site. Ik heb toevallig vandaag een java irc client geinstalleerd en dat zou ideaal kunnen zijn, als er genoeg animo voor is natuurlijk.
(voor voorbeeld zie: www.eriky.com/irc/ en let vooral niet op die chat robot :? )
 
Hmmm... is een heel oud topic maar ik wilde er toch op reageren...

Site wordt nu al twee jaar niet meer onderhouden of zo, maar nu blijkt ook de lay-out voor het grootste deel gejat te zijn :r

Ik had de intentie misschien zelf een routesite op poten te zetten (zie verschillende topics van mij) maar het vooruitzicht dat al m'n werk (en het is verdomd veel werk zo'n site als je het goed aan wilt pakken) gejat gaat worden zie ik ff niet zitten...

Jammer... had me best leuk geleken... '(
 
last try.
Je moet niet te moeilijk doen met routes. Wij plaatsen al onze gereden ritten gewoon op internet. Te printen, te downloaden. Wat je maar wilt. Iedereen veel plezier ermee. Wij hebben ze al gereden.
Dus kijk maar op www.motorclubmoergestel.tk
:]
Een route opzetten kost verdomd veel tijd (en benzine)... als je een site opzet met de bedoeling goede routes te leveren (en waar je dus veel moeite instopt, althans dat was mijn planning) zou ik verdomd pissig zijn als een ander daar goede sier mee gaat maken... net zoals de lui dat zijn die ter goede trouw routes geleverd hebben.
 
Je kunt het wel een beetje beveiligen (iig zo dat rechtermuis en save as niet meer werkt). Dit zal voor de meeste jatters al voldoende zijn om niet verder te gaan (ze blinken namelijk vaak niet uit in geestelijk vermogen).
 
Je kunt het wel een beetje beveiligen (iig zo dat rechtermuis en save as niet meer werkt). Dit zal voor de meeste jatters al voldoende zijn om niet verder te gaan (ze blinken namelijk vaak niet uit in geestelijk vermogen).
2 seconden :X

Je kunt het trouwens wel beveiligen, text als plaatje maken, zoals hier de mailadressen in ieders profiel staan.
 
Laatst bewerkt:
Copyright ©

MotorRoutes.nl neemt geen enkele verantwoording voor het copyright dat mogelijk op sommige geplaatste routes kan rusten. MotorRoutes.nl krijgt de routes die in haar database staan aangeleverd door bezoekers van de site. Wij leggen de verantwoording bij die bezoekers, zij weten waar de route die ze insturen vandaan komt.

Het is voor ons niet te achterhalen waar een ingezonden route vandaan komt, en of er copyright op rust. Het verspreiden van routes waarop een copyright rust keuren wij zonder twijfel af.

Mocht er dus een route geplaatst zijn waarop een (aantoonbaar) copyright rust dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen via info@motorroutes.nl en dan zullen wij, indien noodzakelijk, de betreffende route verwijderen van de site.


MotorRoutes.nl - 2002

Rechtsreeks van de site, plat mailen dan maar?
 
Terug
Bovenaan Onderaan