Jawa mengsmering & Pivo, část pět

@agb, misschien speling op het koppelingslager? deze zit aan de linkerzijde en is niet supergroot.. vervangen als je het blok eens splijt..
zo over mail is moeilijk het geluid/oorzaak te bepalen..
Ik heb nog geen bericht van je gehad maar bij het blok krijg je graties een blauwe 640 tank. :P
 
Chinese spiegeltjes besteld. :)

Mijn blok maakt ook nog steeds een vreemd geluidje, kan het niet goed omschrijven. Vet irritant om daar een diagnose bij te stellen.
 
Ik gebruik een eigen relais om de voeding naar de bobines te schakelen. De blauwe ader sluit ik kort naar het frame, d.m.v. een killswitch schakelaar. Hiervoor gebruik ik Finder 6V (10A) relais die ik ingiet in hotglue.
Tot op heden 0,0 electrische problemen gehad.
 
Vanmiddag maar eens dat topkoffertje er op geschroefd. Hoort er eigenlijk niet wat rubber tussen die klemmetjes?
Oude binnenband? :+ Koffer nooit gebruikt hier.
Ook nog een spiegeltje gevonden maar daar zie je geen steek in, vergroot het beeld en trilt te veel mee. :+
Die zat er inderdaad op..
Linker bar-end spiegeltje is lam vandaar dat ik op zoek ben naar een ander setje.
Rubber teveel geschuurd omdat hij niet standaard in het stuur paste. :$
Je hebt er nog lang mee gedaan. _O-
 
Ik gebruik een eigen relais om de voeding naar de bobines te schakelen. De blauwe ader sluit ik kort naar het frame, d.m.v. een killswitch schakelaar. Hiervoor gebruik ik Finder 6V (10A) relais die ik ingiet in hotglue.
Tot op heden 0,0 electrische problemen gehad.

De 43 serie ??? Ik heb ook geen problemen meer hoor ;)
 
Laatst bewerkt:
Rubber teveel geschuurd omdat hij niet standaard in het stuur paste. :$
Je hebt er nog lang mee gedaan. _O-

Nee hij is niet in het stuur lam maar om het kogeltje waar het spiegeltje vast zit aan de 'arm' als het ware. Als ik het glaasje horizontaal zet zakt ie na verloop van tijd naar beneden. (doen we allemaal op een gegeven moment :') )
 
Nee hij is niet in het stuur lam maar om het kogeltje waar het spiegeltje vast zit aan de 'arm' als het ware. Als ik het glaasje horizontaal zet zakt ie na verloop van tijd naar beneden. (doen we allemaal op een gegeven moment :') )
Bart! :o
 
Ik heb de knipperlichten aangepast aan de kofferset, Die kleine dingen vond ik toch niet mooi. Met mijn nieuwe tap en snijset een stangetje van het knipperlicht geheel van draad voorzien en doormidden gezaagd. daar beide knippers op kort steeltje gemonteerd.



Ziet er wel rommelig uit met zo'n kofferrek maar het wel praktisch.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de knipperlichten aangepast aan de kofferset, Die kleine dingen vond ik toch niet mooi. Met mijn nieuwe tap en snijset een stangetje van het knipperlicht gehaal van draad voorzien en doormidden gezaagd. daar beide knippers op kort steeltje gemonteerd.

[~[url="http://i175.photobucket.com/albums/w149/pepijnwk/AAECF5BB-F2E3-4431-B317-737EA163A0FC_zpssfkes85n.jpg"]afbeelding~][/URL]

Ziet er wel rommelig uit met zo'n kofferrek maar het wel praktisch.

Ziet er degelijk uit :Y Klaar voor de vakantie?
 
de achter veren wat verzwaren dan er nog meer mee op vakantie :]
handig de koffers, en bij een schuiver kom je niet vast met de bennen onder de motor.
 
ziet er mooi uit die kofferset op een Jawa!

@Soojo, ik weet niet welke serie, dan zou ik hem uit de lijm moeten pulken. :) Deze werd aangeraden door de lokale electronicazaak.

Het schokken hij weinig belasting is verdwenen! Ik heb de oude gasnaald gemonteerd, en ben ondertussen zo'n 200km verder.
 
Ik heb de knipperlichten aangepast aan de kofferset, Die kleine dingen vond ik toch niet mooi. Met mijn nieuwe tap en snijset een stangetje van het knipperlicht gehaal van draad voorzien en doormidden gezaagd. daar beide knippers op kort steeltje gemonteerd.

[~[url="http://i175.photobucket.com/albums/w149/pepijnwk/AAECF5BB-F2E3-4431-B317-737EA163A0FC_zpssfkes85n.jpg"]afbeelding~][/URL]

Ziet er wel rommelig uit met zo'n kofferrek maar het wel praktisch.

En ga je er ook nog een keer op rijden? })
 
De foto van wat verder weg nemmen dan lijken de koffers minder groot

Donderdag de 640 warm gereden voor een olie wissel, wat te lang gereden het ging zo lekker
Dus wijnig tijd dus snel nog even de olie er uit normaal heb ik daar een groote pan voor
Maar nu even snel een 1L blikje moet kunnen valt mij de stop uit de hand in het blik, snel even paken
Resultaat veel olie over straat, mijn 640 lekt niet oeps ongeleukje wat een smeerboel
Dat wordt boenen met heet water en dreft ,jawa hebben de naam dat ze olie lekken een goede jawa lekt niet
 
De foto van wat verder weg nemmen dan lijken de koffers minder groot

Donderdag de 640 warm gereden voor een olie wissel, wat te lang gereden het ging zo lekker
Dus wijnig tijd dus snel nog even de olie er uit normaal heb ik daar een groote pan voor
Maar nu even snel een 1L blikje moet kunnen valt mij de stop uit de hand in het blik, snel even paken
Resultaat veel olie over straat, mijn 640 lekt niet oeps ongeleukje wat een smeerboel
Dat wordt boenen met heet water en dreft ,jawa hebben de naam dat ze olie lekken een goede jawa lekt niet

Herken dat. Had laatst de linkerklep teruggezet met oude pakking (had geen nieuwe bij de hand), en bij het aanvullen van de olie droop de olie er onderuit. Dus snel weer aftappen (nou ja snel, dat valt tegen met koude motor), de boel schoonmaken en vloeibare pakking erbij. Maar het gevolg was wel een enorme plas olie op de garagevloer '( -O-

Enfin, lekt nu geen drup meer.
 
Die pakkingen zijn meestal te krijgen via sets; maar in die sets zitten wat grote o-ringen. Waar zijn deze voor? Ik ben ze namelijk nog niet tegengekomen. Heb de meeste uit de set al vervangen, maar kan niet vinden waar die ringen heen zouden moeten.

En helaas nog geen succes geboekt met de koppelingskabel bij de lokale handelaren... vaak te dik of te dun. Misschien dan toch Jaap maar weer eens mailen :+
 
Die pakkingen zijn meestal te krijgen via sets; maar in die sets zitten wat grote o-ringen. Waar zijn deze voor? Ik ben ze namelijk nog niet tegengekomen. Heb de meeste uit de set al vervangen, maar kan niet vinden waar die ringen heen zouden moeten.

En helaas nog geen succes geboekt met de koppelingskabel bij de lokale handelaren... vaak te dik of te dun. Misschien dan toch Jaap maar weer eens mailen :+
grote o-ringen voor in de uitlaat bedoel je denk ik. Zit tussen de bocht en demper.
 
Er zijn wel degelijk jawa's met kleoppen gemaakt.. in 350 en 500 uitvoering en misschien nog meer.. maar die andere 4takt Tsjech is nog leuker! :9~
 
De o ringen kunnen ook nog zijn voor boven in de schokbrekers voor ,onder de 2 grote moeren als olie afdichting
Voor in de uitlaat zijn spechale maat niet standaard te krijgen

Kleppen jawa met 650 cc rotax blok, en de nieuwe 250 cc ouwde styl
Met opzet 250 voor de zuinighijd loopt ook maar 120 km top jammer
Als ik het goed heb is de produtie al weer gestopt van de 250 cc met kleppen
Een kennis heeft het nog geprobeerd een te kopen via ons buur land B maar helaas , heb hem nog
Gezegd probeer het via engeland maar hij had er geen zin meer in jammer
Water opgedroogt op de dam olie vlekken weer terug :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan