JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

Even interesse peiling. Ik wil graag een stapje groter qua zijspan. En ruimte is wat beperkt. Zijn er hier mensen met interesse in een jawa 640 met velorex 700 bak?
 
Leuklemotor,maar zal niet best sturen met deze bandenkeuze? K36 zou eerder mijn keus zijn, of setje bt45's, die heb ik er nu onder..


Gister middag eindelijk even rondje wezen rijden, voorwiel stuitert niet meer. (deed die een beetje) dus het is sowieso een verbetering, wel heb ik het gevoel dat deze banden een stuk zwaarder zijn (in gewicht) en dat merk je weer in het sturen. De banden die er onder zaten waren niet best meer. lijn bandje voor en een kenda brommerband achter. banden zijn in ieder geval weer rond en qua grip, zelfs terwijl ze super vers zijn, valt het me nog alles mee op de weg. Nou is dit natuurlijk ook geen snelle motor.. dus lijkt me allemaal prima zo. stukken beter dan dat het was dus; tevreden.
 
Dat sturen went snel hoor. Persoonlijk iets zwaarder wel prettig anders word zo'n licht fietsje nerveus. Maar goed dat je ervaringen deelt!

Even vraagje: heeft er iemand een tekening van spacers etc. Van de achter as 634/638? Had alles mooi op volgorde liggen tot vriendin de scooter naar binnen zette:X nu ligt mijn kluts bij dop 10 en sleutel 12 ( kortom kwijt)
 
Ik kan wel ff foto maken van mn achteras. Moet je van een 634 of 640 hebben?


Tevens organiseren de mannen weer een tweetakt circuitdag op het kartcircuit van emmen. Vandaag deze CZ 175 opgehaald, kijken of we er wat van kunnen maken. Ontsteking mist helaas, als iemand nog een heeft liggen hoor ik het graag.
1566250500905.png
 
Ha thnx eigenlijk een 638 maar is ongeveer gelijk heb nu : platte ring , kettingstel ding, kraagring spacer, Rem sustainer, trommelen wiel,rechterkant kan maar op 1 manier. Denk dat t zo goed is
 
Ik ben van plan onderdelen die ik redelijkerwijsniet meer nodig ga hebben op MP zetten, en ben er achter gekomen dat ik een setje uitlaatbochten voor m'n nog op te bouwen 360 mis..eens kijken of dat de combineren is.
 
Hallo, heb een waarschijnlijk rare vraag. Ik heb mijn Jawa nu zo'n 4 jaar maar heb nog nooit "buiten de deur" getankt. Altijd thuis benzine mengen. Hoe doen jullie dat onderweg? Tanken, olie erbij gooien en dan... Stokje mee om te roeren? Even flink schudden met de motor? Ik hoor het graag.
Gr. Sander
 
Flesje olie mee en tanken maar, even beetje schudden en hobbelen maar.
Bij voorkeur v-power omdat ik niet elke dag rij.
Groet
Sebas
 
Zelfs al zou het er niet voor gemaakt zijn, een paar slagen vd motor leveren genoeg trilling om het mooi te mixen 8-)
 
  • Leuk
Waarderingen: HJS
IMG-20190928-WA0006.jpg
wellicht iemand hier interesse? Mijn jawa mag naar een nieuw baasje, voorzien van vape ontsteking.
 
Met kleine stapjes af en toe met de op te bouwen 360 bezig.. Hier zit een spaakstuur op en deze heeft voor de remkabel schroefdraad (m5?) in het armatuur zitten.. Ik heb diverse remkabels maar geen die hier op past.. Heeft iemand die hier misschien over? (kan het ook niet zo snel vinden)
EDIT heb er 1 maar omdat om de dubbel-oplopende ankerplaat deze aan de andere kant zit is de std. kabel net te kort.. Hmm how-to fix..
 
Laatst bewerkt:
En wat een mooi exemplaar van een 634. Vind ze stiekem met het originele blok en die dunne voorvork toch een stuk echter dan die van mij! 8-)
 
mooie plaatjes van een mooie motor hoor! :)

ik ben 2 weken geleden vanuit Leiden naar Twente op en neer gereden met mn 353, maar ben daar wel 1 nachtje blijven slapen.
 
Mijn Jawa 641 loopt op een cilinder , i.p.v. twee De rechter cilinder is oke, de linker aan de primaire tandwielkant werkt niet mee. Uit deze uitlaatpijp komt een pikzwarte vloeistof, als ik gas geef als een regenbui en stinkt naar een hele scherpe geur De ontsteking is van Vape, rotor met twee vleugels ,om de 180 graden, en een S01 spoel. De bobine is vernieuwd (Vape) hoogspanningskabels verviewd, bougie doppen vernieuwd (0 Ohm weerstand) en bougies vernieuwd. Bougie wisselen en hoogspannings kabels wisselen geeft geen verandering Massa hoogspannings spoel is goed. Ik begin te denken aan een lekke kering achter het primaire tandwiel. Dan wordt versnellingsbakolie naar binnen gezogen. eerste vraag: heeft er iemand een ander idee, tweede vraag :kan ik de kering zo wisselen zonder her blok te splijten Ik zou nog een massa kabel van het blok naar het massapunt kunnen aanbrengen.Wie o wie meer er nog meer?
 
Als je de bougiekabels wisselt van plek, loopt de motor dan net zo?.
keerring vervangen moet te doen zijn? Er uit trekken met houtschroeven?
 
Terug
Bovenaan Onderaan