JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

Mijn Jawa is nu (optisch) klaar dus ik zal er ook een fotootje van plaatsen.
rijden gaat steeds beter, heb nu ook een goeie sproeierboer gevonden.
Alleen de aansluiting op het spruitstuk van de carb blijft slecht (ook mijn nieuwe).
Had jij een adres in Nederland waar dat inlaatspruitstuk van mikunie gekocht kan worden Sammie?

[~[url="http://i286.photobucket.com/albums/ll111/atlan03/20170524_154031_zpsigpex2qt.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i286.photobucket.com/albums/ll111/atlan03/20170524_154044_zpstng7veow.jpg"]afbeelding~][/URL]

gr. Sander
Zie ik daar een vlakke flens met twee boutjes? Daar hoort toch een dikke isolator tussen? Anders is het een kwestie van goed vlakken. Dicht kan het zeker.
 
Is laten maken van een passend spruitstuk geen optie?
Heb ik ook ooit gedaan voor mijn jawa.(was dan wel voor een keihin maar dat maakt geen verschil)
De keihin pwk op mijn 559 zit ook vast met een mikuni inlaatrubber.
In NL weet ik er geen adres van, maar misschien via Roukema of andere japsloperijen? Marktplaats?
Maar Topham levert snel hoor.. :Y
 
Zie ik daar een vlakke flens met twee boutjes? Daar hoort toch een dikke isolator tussen? Anders is het een kwestie van goed vlakken. Dicht kan het zeker.

Dit is volledig origineel. Als ik weer kan rijden ga ik eerst de grotere sproeier uitproberen word dit niets ga ik voor het inlaat spruitstuk van Sammie.

Gr. Sander
 
..Met een grotere HS word je mengsel in midden en onderin veel te rijk met deze set-up..
Heroverweeg mijn eerdere suggestie.. ;)
 
..Met een grotere HS word je mengsel in midden en onderin veel te rijk met deze set-up..
Heroverweeg mijn eerdere suggestie.. ;)
Beetje stilletjes hier. Maar er wordt gewoon doorgewerkt hoor ;)

full
 
Ziet er strak uit Jo! :}
Inderdaad!
Ik heb even geleden opgevangen dat in Finland jawa motoren een hele cult zijn..
Ze rijden daar mooier rond dan ze ooit uit de fabriek zijn gekomen..
Ben op't moment wat aan't klooien met het achterwiel van de 638.. kijk morgen of later wel weer..
 
Inderdaad!
Ik heb even geleden opgevangen dat in Finland jawa motoren een hele cult zijn..
Ze rijden daar mooier rond dan ze ooit uit de fabriek zijn gekomen..
Ben op't moment wat aan't klooien met het achterwiel van de 638.. kijk morgen of later wel weer..
En anderen denken er weer anders over _O-

full
 
Laatst bewerkt:
Zit een beetje in een moeilijke periode, overbelast door stress. Veel veranderingen gehad, ook positief. Maar gewoon te veel. Angst- en paniekstoornis gekregen. Komt wel goed, heb hulp gekregen, maar ik mag en kan eventjes niet motor of autorijden (i.v.m. medicijnen). -O-
Dan ga je ineens heel anders nadenken over je gezondheid, wat voorheen zo vanzelfsprekend was..

Ik wil al heel lang met de motor en tent naar Noorwegen maar heb het nooit gedaan. Als ik volgend jaar beter ben ga ik het maar gewoon doen denk ik. Met de 640! :] Zullen ze daar ook 2t olie hebben of kan ik beter mijn eigen Techno olie meenemen? :P
 
Zit een beetje in een moeilijke periode, overbelast door stress. Veel veranderingen gehad, ook positief. Maar gewoon te veel. Angst- en paniekstoornis gekregen. Komt wel goed, heb hulp gekregen, maar ik mag en kan eventjes niet motor of autorijden (i.v.m. medicijnen). -O-
Dan ga je ineens heel anders nadenken over je gezondheid, wat voorheen zo vanzelfsprekend was..

Ik wil al heel lang met de motor en tent naar Noorwegen maar heb het nooit gedaan. Als ik volgend jaar beter ben ga ik het maar gewoon doen denk ik. Met de 640! :] Zullen ze daar ook 2t olie hebben of kan ik beter mijn eigen Techno olie meenemen? :P
Beterschap er komt nog een zomer aan.
Scheelt misschien ook wat.
2t olie zullen ze daar ook wel hebben, anders op Google opzoeken.
Je kan ook een paar liter meenemen.
Maar er zal nog wel meer bagage mee moeten.
 
BR sterkte..
Als je wil pb-en mag dat.. (ik heb't zelf ook wel flink te pakken gehad, anders, maar toch..)
Ik denk niet dat mengolie in Noorwegen een probleem zal zijn..Zeker niet omdat ze daar ook een jawa club hebben.. ;)
 
Thanks dudes! Doet me goed.
Met een leuk vooruitzicht aan de horizon is het misschien ietsje makkelijker. :)

En ik mis dat motorrijden best wel.. :9

In noorwegen zou ik af en toe willen wildkamperen en een paar keer airbnb doen. Dat je bij mensen thuis kunt logeren voor relatief weinig (25 euro per nacht of zo). :)
 
behapbaarder en goedkoper is de hoge tatra doen met je jawa.. :Y
Maar ik snap je droom.. Noorwegen lijkt me ook leuk maar schijnt ERG duur te zijn en dat is nu een probleempje voor me..
Maarre.. ik heb met pammetjes & olan gewoon gereden hoor...
 
Ja.. Pammetjes. Ik ben sowieso een schijterd en durf het risico niet te nemen. Maar ik heb zo'n lage dosering dat ik volgens mij nog prima in staat ben om te rijden als je me zou testen op reactievermogen en zo. Maargoed, daar moeten we het maar via PB over hebben. ;)
 
Ik merkte met het degenschermen geen verschil.. da's toch wel een graadmeter lijkt me..
 
Zit een beetje in een moeilijke periode, overbelast door stress. Veel veranderingen gehad, ook positief. Maar gewoon te veel. Angst- en paniekstoornis gekregen. Komt wel goed, heb hulp gekregen, maar ik mag en kan eventjes niet motor of autorijden (i.v.m. medicijnen). -O-
Dan ga je ineens heel anders nadenken over je gezondheid, wat voorheen zo vanzelfsprekend was..

Ik wil al heel lang met de motor en tent naar Noorwegen maar heb het nooit gedaan. Als ik volgend jaar beter ben ga ik het maar gewoon doen denk ik. Met de 640! :] Zullen ze daar ook 2t olie hebben of kan ik beter mijn eigen Techno olie meenemen? :P
Oi, balen. Sterkte en beterschap. Er waren ook Noren met hun Jawa aanwezig in Tilburg, dus ze zullen daar ook wel 2-takt olie hebben :)

full
 
Langzaam maar gestaag worden de onderdelen van de zwarte 634 weer heel, compleet en glimmend.
De buddyseat heeft weer een pompje, het oilmaster tankje is vervangen door zijpaneel met gereedschapvakje, de remankerplaten zijn weer ontdaan van vuil en roest, evenals de voetsteunen :) We komen er wel :)

full

full

full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan