JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

Ik heb 't niet liggen. Ooit heb ik het hele kraantje van mijn 634 vervangen door een nieuwe. de oude lekte erg. Daarna nooit problemen gehad.
 
Stomme vraag,
Waar kan ik deze bestellen?
Groet
Sebas
Bij 1 der jawa onderdelentoko's? maar 'Rolpa'op marktplaats heeft ze ook meen ik..
Ik heb begrepen/me laten vertellen dat de nieuwe (chinese)imitaties een betere doorstroming hebben..
 
Accu OK? V
Olie ververst V
Ketting gecontroleerd, gesmeerd en bijgespannen V
Remmen bijgesteld V
Banden gecontroleerd V
Zondag mooi weer V :)

full


Bloesemrit met bezoek aan motormuseum Hagestein *O*
 
Dank je wel, die van jou mag er anders ook wezen hoor, mooie motor, ik heb zelf ook een 634 gehad, en ik denk dat er weer eentje gaat komen, is toch een verschil met een 638.
 
Jawa gepimpt met een fietsbel met kompas van de action...Klaar voor een nieuw avontuur!
 
3000km verder, de teller tikt bijna 80,000 aan! Heb eigenlijk alleen een paar rubbertjes ( waaronder die van de koppeling ) moeten vervangen. Sindsdien gaat het super.

 
Laatst bewerkt:
Man man wat brengt die foto jeugd herinneringen boven, ik heb exact dezelfde Puch M50 Grand-Prix gehad vroeger toen ik 17 was, *O*
 
Ben het nog aan het overwegen.. Is voor mij 400 km heen en terug. Dat moet dan uiteraard wel op de brommer met een tentje achterop. :]

Ik zoek voor mijn 634 overigens nog een setje nette voorvorkpoten en als het kan ook de veren. Bij mij zijn de veren doormidden en de poten zijn flink verroest. Heb eventueel nog een goede set 638 (schijfrem) poten ervoor te ruil.
 
De 638 word laatste weken erg veel gebruikt.. vooral op de snelweg 100-110 rijden..
Het blijft me opvallen hoe onderhoudsarm dit motortje is..Er zal gerust een moment komen dat er ineens veel aan moet gebeuren(toegegeven, die gebroken blokophangogen van de zomer is echt niet goed en wil nog dingen in het ontwerp daarin verbeteren)
Maar jemig.. wat blijft dat goed gaan?
Wat me wel wat irriteerd dat de tandiuweltjes van de km-stand-dinges weer stuk zijn.. Ik heb ze wel op een webshop ergens gezien..
 
Ben het nog aan het overwegen.. Is voor mij 400 km heen en terug. Dat moet dan uiteraard wel op de brommer met een tentje achterop. :]

Ik zoek voor mijn 634 overigens nog een setje nette voorvorkpoten en als het kan ook de veren. Bij mij zijn de veren doormidden en de poten zijn flink verroest. Heb eventueel nog een goede set 638 (schijfrem) poten ervoor te ruil.

Kan ik je niet aan helpen. Al bij RoTa in Stiens geprobeerd?
 
Nee, dat stelde sammie ook al voor. Ik zal ze eens mailen.

@sammie
Hoeveel km heeft je blokje al gedraaid? Ik heb m'n Jawa nog maar een half jaartje maar ik had ook niet verwacht dat dit eenmaal opgewarmd zo'n fijn rijdend machientje zou zijn! Rond 80 - 100 lijkt die van mij het mooist te lopen ( ook een 638 blok).
 
Terug
Bovenaan Onderaan