Sebas84
MF veteraan
Wel grappig dat het ineens cult fietsen geworden zijn!
Lekker blijven knetteren
Groet
Sebas
Lekker blijven knetteren
Groet
Sebas
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb ze bested bij motoren.sk ze zijn 5 December verstuurd ben benieuwd wanneer ze binnen zijn
Die had ik ook niet aan zien komen.Wel grappig dat het ineens cult fietsen geworden zijn!
Lekker blijven knetteren
Groet
Sebas
Jawa opent 100 nieuwe dealers
Categorie: Motornieuws 12 december 2018
Bij de terugkeer van het klassieke motormerk Jawa pakt Mahindra, de eigenaar van het merk in Azië, flink door. Op de markt van het nieuwe thuisland India worden binnenkort 100 showrooms geopend, met een eigen aankleding in retro-stijl onder de naam "Jawa Cafe". Recent kondigde Jawa de eerste drie nieuwe modellenaan: de Jawa, Jawa 42 en de Jawa Perak, waarvan de laatste meer als een special edition cruiser gezien moet worden. Met de meer algemeen gebouwde Jawa en Jawa 42 wil Mahindra de directe strijd aangaan met dat andere grote retro-merk in India: Royal Enfield. Technisache basis voor de nieuwe modellen is de Mahindra Mojo, waarvan er al miljoenen verkocht zijn. De markt van India is enorm: vorig jaar werden alleen daar zo'n 18 miljoen nieuwe motorfietsen verkocht.
Vraag is nog wel of deze zeer doortastende herstart van het cultmerk ook naar Europa doorgetrokken gaat worden. Omdat Mahindra alleen de naamrechten voor Azië bezit, zouden Europese modellen eigenlijk vanuit de slapende fabriek in Tsjechië moeten komen. Die -wat meer exlusieve- modellen komen maar zeer mondjesmaat naar buiten, de originele fabriek lijkt dan ook maar nèt te kunnen overleven als eigendom van technisch bedrijf Jihostroj Velešín. Ongeveer gelijk met de nieuwe Jawa's liet Mahindra in Europa twee nieuwer uitziende motoren op dezelfde technische basis van de Mojo 300 zien; die werden onder de merknaam Peugeot Motocycles getoond, ook dat merk is door Mahindra opgekocht. Het lijkt er dan ook op dat Mahindra onder de naam Peugeot naar Europa wil komen, maar gezien het moderne uiterlijk van de recent getoond prototypes lijkt dit niet voor retro-modellen bedoeld.
Jawa opent gelijk 100 nieuwe dealers
Top, Thanks.Jawel, ik heb er wel 638-spul vandaag gehaald.. Goede service en man die meedenkt.
Die had ik ook niet aan zien komen.
(Beter had ik nooit wat verkocht, maar helaas staat hier ook geen boerenschuur aan ruimte)
Maar het gaat nog een stapje verder zelfs.
Tnx Bart.Ik heb je 640 nog steeds hoor. Heb hem vandaag geschorst omdat ik er niet aan toe kom om het blok (weer) te repareren. Die staat nu bij mn pa in de schuur. Als ie het weer doet mag je er best wel weer eens een stukje mee tuffen hoor. We zijn immers 'familie'
Die FZR heb je ook al jaren volgens mij.De Z200 heb ik ook nog inderdaad. En een fzr600 van 1989 en gisteren per ongeluk een kawasaki ex 500 gekocht (gpz 500s, amerikaanse import)... oeps.
Ik vind het persoonlijk rijden als een A2 motor (segment bestond alleen niet niet ) , bij 135 km/u houdt het op, maar dat is ook helemaal niet erg.blijven ook wel stoere fietsjes, die 640
Rijdt dat een beetje "modern" of is het gewoon een 634 met een moderne jas?
Groet
Sebas
Een 640 is een anders gestyleerde 638 met mindere kwaliteit plaatwerk e.a. onderdelen.blijven ook wel stoere fietsjes, die 640
Rijdt dat een beetje "modern" of is het gewoon een 634 met een moderne jas?
Groet
Sebas
Snel even wisselen op een Jawa meeting!Hallo Sammie,
Ik heb zelf een 634, maar ik was even nieuwschierig hoe groot het verschil is.
(of het blok wat moderner is, of alleen optisch opgeleukt)
Groet
Sebas
Een Bart uit het Oosten. Niet ik dus. (Linken lukt weer eens niet @ nieuwe MF )
Die FZR heb je ook al jaren volgens mij.
Je zwager had een GSX750F toch? Of was het een broer/vriend..
Kon de Jawa ook al niet bijhouden op dijkjes.
Ik vind het persoonlijk rijden als een A2 motor (segment bestond alleen niet niet ) , bij 135 km/u houdt het op, maar dat is ook helemaal niet erg.
Het frame werd door vrienden achter mij wel gezien als zwabberen, terwijl ik zelf dacht dat ik lekker sportief door de bocht ging.
De 634 nooit mee gereden, maar ik verwacht weinig verschil. Vering het meeste.
Ik heb met de 640 ook een toertocht op secundaire wegen voorgereden, onder meer een Ducati SS900 en een V-Strom 650 in de groep.
De Jawa maakte hierbij wel indruk met optrekken bij stoplichten (melding Duc / ik moet serieus gasgeven ), en de snelheid op de secundaire stuurweggetjes.(melding V-Strom, het gaat weer lekker een stuk harder dan dat ik hier alleen rij)
Wat ze op hun vizier zagen landen was dan wel wat minder. Maar dit werd met een lach gemeld.
(Ze hadden het vast liever niet )