JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

Ik vraag me even af of er 'onder licentie' ooit wel eens een deugdelijk/goed product is gemaakt.. maar goed, we zullen het zien in de loop er jaren(ik denk het niet, deze motoren spreken de Europese markt niet aan)
In het geval van BMW zitten die er bovenop.
Hebben de motor nog een jaartje tegengehouden toen er versnellingsbakken kapot gingen.
Dat soort supervisie is hier inderdaad niet betrokken.
Misschien is een Jawa viertakt gouden handel voor het voormalige Oostblok. :?
Nu zien ze 2 takten/ Trabantjes en wellicht ook Jawa nog als vertegenwoordiging van het oude systeem.
Dit zal nog wel veranderen.

Ik geloof wel dat de ingenieurs uit India een nieuwe en goede motorfiets uit de grond kunnen stampen.
Maar misschien blijf ik iedere keer nog steeds naïef. ;)
 
Je bent al een tijdje niet meer in het vmlge oostblok geweest of wel?
Het wegbeeld is er niet veel anders dan hier..
 
Je bent al een tijdje niet meer in het vmlge oostblok geweest of wel?
Het wegbeeld is er niet veel anders dan hier..
Uiteraard. Hoe dikker de auto, hoe fijner. Laten zien hoe goed je het hebt is daar veel belangrijker.
Mercedes en cola zoals het klein orkest al zong over de muur.
De meeste Mercedessen in de wereld die gestolen werden gingen naar Albanië. Dat ligt dan nog wel iets verder weg dan het Oostblok. ;)

Ik werk samen met een (voormalig Oost)Duitse leverancier. Die man is in de zestig en verlangt naar vroeger.
Toen was er toch minder armoede. Helaas moest je dan wel tot 15 jaar wachten op je Trabant. :+
 
En wat is nu het verhaal van dat blok bij de vorige eigenaar?
Het leek alsof het bij een berg onderdelen zat. Hij heeft er zelf niets mee gedaan dacht ik.. :)

Kart is wel een goed idee. _O-

Geen idee meer hoe hij er aan is gekomen. Hij had wat oudere jawa en czjes staan en was aan het opruimen.
Staat van het blokje is me onbekend. :P
 
Geen idee meer hoe hij er aan is gekomen. Hij had wat oudere jawa en czjes staan en was aan het opruimen.
Staat van het blokje is me onbekend. :P
De staat was hem ook onbekend. :Y
Misschien een klemmer stond erbij. :? (Visueel beoordeeld in de uitlaatpoort)
Wat moet je nog aan de eigen 640 doen? :)
 
De staat was hem ook onbekend. :Y
Misschien een klemmer stond erbij. :? (Visueel beoordeeld in de uitlaatpoort)
Wat moet je nog aan de eigen 640 doen? :)

Eigenlijk moet ik alleen een defect baklager opsnorren en vervangen.
Maar gezien het verbreken van m'n vorige relatie, huis met garage hebben verkocht woon ik nu in een studio van 29m2 en heb geen sleutelruimte meer. Dus....dat moet ff wachten. Hij staat nu geschorst in de schuur van m'n vader te wachten op liefde. Komt van het voorjaar wel of anders in de zomervakantie.
 
Eigenlijk moet ik alleen een defect baklager opsnorren en vervangen.
Maar gezien het verbreken van m'n vorige relatie, huis met garage hebben verkocht woon ik nu in een studio van 29m2 en heb geen sleutelruimte meer. Dus....dat moet ff wachten. Hij staat nu geschorst in de schuur van m'n vader te wachten op liefde. Komt van het voorjaar wel of anders in de zomervakantie.
Oh zonde dat je het huis moest verkopen. :X
Ik heb hier hetzelfde meegemaakt. Loopt nog steeds na vier jaar. :')

Maar als je nu een eigen studio hebt dan kan je die lekker binnen zetten. :+ :+
 
Oh zonde dat je het huis moest verkopen. :X
Ik heb hier hetzelfde meegemaakt. Loopt nog steeds na vier jaar. :')

Maar als je nu een eigen studio hebt dan kan je die lekker binnen zetten. :+ :+

I remember. Sucks best wel, maaarja. We moeten verder.

En als het aan mij lag stond ie ook binnen.. Maar hij past niet in de lift. :+
 
Ik heb nog een doos met nieuwe pakkingen en keerringen liggen voor een 350 blok. Was voor mijn 638 bedoeld, maar is er niet meer van gekomen.

Als iemand hier interesse in heeft, stuur mij even een pb.
 
Wat heb je moeten doen om het mengsel met die powerfilter gpoed te krijgen? Mijn ervaring is dat de Jikov met weinig aanzuigweerstand niet homogeen over hete gebied te krijgen is?>
 
Lens insmeren met vaseline?
_O-

Aan de randen kan dat best een aardig effect geven. En dat is ook lekker oldskool. :Y

Ik had gelijk op Google Afbeeldingen gekeken, maar daar staat die ook niet op.
Een Agfa Clack/Click maakte mooiere foto's in 1954. :+

Agfa Clack.jpg
 
Op het tablet staat de foto niet wazig. Ik ben nou eenmaal niet zo met computers.
Sammy, om hem knap te laten rijden heb ik op advies een origineel k&n filter gebruikt ipv een imitatie. Ik heb ook de hoofdsproeier vervangen voor een 120. Zit origineel 100 in meen ik.
Worldbeater, thanks, ben zelf ook wel tevreden met het resultaat. Rijd alleen erg spartaans maar dat heb ik er wel voor over :) . Heb op het motorblok na haast alles veranderd. Achterframe aangepast ( loop aangelast) andere tank, zelfs de voorvork is 7cm ingekort. Nieuwe kabelboom gemaakt en alle verlichting is led.
Gr Sander
 
Op het tablet staat de foto niet wazig. Ik ben nou eenmaal niet zo met computers.
Sammy, om hem knap te laten rijden heb ik op advies een origineel k&n filter gebruikt ipv een imitatie. Ik heb ook de hoofdsproeier vervangen voor een 120. Zit origineel 100 in meen ik.
Worldbeater, thanks, ben zelf ook wel tevreden met het resultaat. Rijd alleen erg spartaans maar dat heb ik er wel voor over :) . Heb op het motorblok na haast alles veranderd. Achterframe aangepast ( loop aangelast) andere tank, zelfs de voorvork is 7cm ingekort. Nieuwe kabelboom gemaakt en alle verlichting is led.
Gr Sander
En waar is de motor in het echt te bewonderen? Doe je nog mee aan een MM of Gentlemans ride?
Misschien wil je de foto naar mij mailen, dan zet ik hem wel op het forum.
worldbeater @ chello . nl
Dus zonder spaties uiteraard. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan